Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Tigra 1.4 16V 90KM 125Nm
»
Problemy z odpaleniem, filtr paliwa, wycieki oleju spod głowicy
Wpis w blogu auta
Opel Tigra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 9443 razy
Data wydarzenia: 16.02.2012
Problemy z odpaleniem, filtr paliwa, wycieki oleju spod głowicy
Kategoria: awaria
W końcu podjeżdżam do znajomego mechanika - to nie sprzęgło
Padło na świece i filtr paliwa.
Środa 8.02 - pięknie odpalił za pierwszym razem
Sobota rano godz. 6 11.02 - niestety nie odpalił, nic nie kręciło, podłączamy więc aku do prostownika i ładujemy przez kilka godzin. Wracam ze szkoły - ni chooja , nie odpala - jedynie po desperackim mordowaniu auta zaczyna mrygać ikonka układu elektrycznego.
Wieczorem próba odpalenia z kabli od drugiego samochodu - ni chooja , ponownie nic nie kręci. Wniosek: rozrusznik się zyebał. Albo i aku i rozrusznik.
Niedziela 12.02 - ponowne odpalanie z kabli,ni chooja , nic nie idzie, dalej nic nie kręci
Poniedziałek 13.02 - wieczorna próba odpalenia z kabli, po dwóch próbach w końcu odpalił . Hurra ! Wielka euforia
W planach oprócz wymiany świec i filtra paliwa, było jeszcze uszczelnienie silnika - jak to opel lubi się pocić - leciało spod pokrywy zaworów i spod tej nieszczesnej uszczelki.
Wtorek 14.02 dostaję telefon, który przewrócił mi świat do góry nogami - grubsza sprawa. Teraz już leci spod głowicy i żeby wszystko było oki, trzeba by nową głowicę wy*ebać - bo każda zabawa w uszczelnianie jest tylko doraźna. A więc dni Tigry już są policzone, a każdy kolejny dzień jeżdżenia może być ostatni - jak coś pier.dyk.nie to [ass].
W ogóle najlepiej chyba by było zrobić generalny remont ,ale kto by ładował tyle kasy w 17 letni samochód. Dodam jeszcze ,że Ople strasznie tracą na wartości.
W ciągu 2-3 lat użytkowania straciłam 4 tys na wartości. Z każdym rokiem dostaje po [ass]. Dlatego chyba czas rozejrzeć się za czymś...Teraz pada i elektryka i silnik się poci, wole nie myśleć jakie kolejne układy by zaczęły z czasem padać
W kwestii elektryki - ładowanie zostało sprawdzone i jak coś zmieniać to i rozrusznik i alternator i kto wie czy może nie aku. Muszę również na dniach zaopatrzyć się w obudowę filtra powietrza , gdyż ponieważ kupując auto miało ono wyłamaną jego obudowę, a więc dostaje się tam lewe powietrze.
Teraz już wiadomo czemu "zamulał" - bo świece były u*ebane w oleju
Dziś wieczorem jadę odebrać swojego szr.. Opla
Z mojej strony to wszystko,
do zoba na kawce i tłustym pączku
Głowica,głowicą -- wiadomość z ostatniej chwili: mimo przeczyszczenia świec i wymiany filtra paliwa nadal nim poszarpuje w okolicach 3 000 obrotów/min.
W przyszłym tygodniu (poniedziałek/wtorek/środa) jadę na diagnostykę komputerową co by mi kolega zczytał błędy co tam nie hula - bo nikt nie chce się podejmować wymiany w ciemno.
Podejrzani to: pompa paliwowa , przewody (bądź poprostu nie chodzi na któryś z cylindrów) .
Także problemów jeszcze nie koniec
yoł
Ostatnia aktualizacja: 17.02.2012 10:21:26
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
15
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Poprostu spadek cen jest zauważalny, czy to sie patrzy na tigrę czy inne auta dla przykładu - 3 lsts temu Ford Puma chodził po 13/14 tys. - dziś już widać po 9-10 tys
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel.tigra%201.6i%2016v.teisendorf/160133238.html?lang=de&pageNumber=32&__lp=92&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
Ten ostatni 20tys zl na polskie, wiec nie oceniaj kazdej tigry jednakowo i nie udawaj, ze tigra za 2tys, to cos normalnego, to bedzie jezdzic i nie zarzucaj, ze ja cos ci wkrecam... nie chce mi sie juz o tym gadac
http://allegro.pl/listing.php/showcat?change_view=1&id=18340&order=p prosz bardzo , gdzie tu są tigry , które kosztują teraz conajmiej 8 tys.? Jest jedna ! Reszta od 1 tysiąca wzwyż
Jak już napisałam w poprzednim komencie słowo "szrot" było raczej żartobliwe bądź ironiczne.A mając coś do VW , masz również coś do Opla, jedno i drugie jest przecież Niemieckie
Przeglądając mobil.de niestety nie natknełam się na żadną tigrę o wartości ~15 tys. - większość i tak tam chodzi po takiej samej jak w PL , wiec nie wiem komu Ty tu chcesz kit wciskać
Mamba prostym człowiekiem?
Proste to są Twoje teksty i nie oceniaj osoby, której jeszcze dobrze nie poznałeś.
A to, że dogłębnie badasz swoje auto, to już Twoja sprawa
Btw, Tigry są niedoceniane bo coraz częściej się widzi wiejsko stuningowane , podobnie jak Calibry, które trudno znaleźć w stanie nienaruszonym przez amatorów agro-tuningu
Co Ty tu o szacunku mówisz jak nawet go do kobiet nie masz
Z drugiej strony nigdy nie wiesz na jakie badziewie trafisz...wszystkie auta to igły,perełki a my chcemy poprostu kupić auto do jazdy,czasem więcej stoi niż jeżdzi...Jak ktoś ma pecha to wiesz co spada na głowę w "drewnianym kościele"?
Jednak zima jest najcięższym okresem dla aut...