Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
»
Problem z Traction Control Failure - Check Engine
Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7713 razy
Data wydarzenia: 21.12.2013
Problem z Traction Control Failure - Check Engine
Kategoria: awaria
Objawiało się to kontrolką check engine i komunikatem Traction Control Failure. Troszkę zlekceważyłem temat, odpalałem, jechałem dalej. Aż raz, ponad tydzień temu nie chciał odpalić.
Telefon do Assistance i laweta. Co dziwne, po lawecie odpalił...
W ASO wspomnieli, że to przepustnica, zatem nową zamówiłem za 1/3 ceny w PL z Neos Brothers - dystrybutor części do Saaba w UK. Trochę mnie jednak zmroziło, bo auto ma malutki przebieg.
Po podmianie okazało się, że ... to nie ona. Sprawdziliśmy napięcie i akumulator ładowany 17V. To zdecydowanie za dużo! Zabawa w poszukiwanie sprawcy trwa, ale wg mnie to regulator napięcia.
Zamieszczam wpis by ostrzec posiadaczy SS/SC 2007 - 2011, że zanim wymienicie coś większego, zacznijcie od najprostszej rzeczy. Jak w pełni rozwiążę problem, opiszę to tutaj.
Tymczasem szerokości!
Ostatnia aktualizacja: 23.12.2013 13:03:02
Najnowsze blogi
Dodano: 8 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Auto i jego bolączki dopiero poznaję i wiem, że popełniłem błąd nie zaczynając od najmniejszego.
A z pozytywów, to przy okazji wymieniłem filtry, olej, świece i mam pieczątkę w ASO czyli do tej pory poza nim nie było serwisowane - zawsze to lepiej przy późniejszej odsprzedaży.
PS. Ktoś z Was poleci kogoś w Warszawie, kto dobrze zrobi regerację alternatora?
Mam tu na myśli naszych kolegów z aWc Qchar-a i jego brata Pawła
Pewnie kod usterki od razu wskazał przepustnicę więc nie drążyli tematu dalej.
Swoją drogą przy takim napięciu wydaje mi się że to czysty przypadek że padło na przepustnicę, mogło to równie dobrze być milion innych rzeczy
patałachy jakieś