Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Siena Zielona Strzała
»
Próba wymiany fotela kierowcy i inne niezbędne naprawy
Wpis w blogu auta
Fiat Siena
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3447 razy
Data wydarzenia: 02.11.2011
Próba wymiany fotela kierowcy i inne niezbędne naprawy
Kategoria: zmiany w aucie
Jak wiadomo, Siena to było i będzie auto niskobudżetowe, o, nie kryjmy tego, niskiej jakości wykonania. Niestety, takowa również odbija się w najistotniejszych dla wygody i bezpieczeństwa prowadzenia samochodu elementach... jak fotele!
Po 10 latach użytkowania zwłaszcza fotel kierowcy uległ odkształceniu w wyniku siadania na nim osób różnej wagi, postury, jak i od otwierania wszystkim drzwi (Strzała niestety nigdy nie miała na wyposażeniu centralnego zamka) od wewnątrz, wygniótł się prawie do stelaża prawy boczek fotela. Uniemożliwia to w zasadzie wygodne i bezpiecznie prowadzenie, gdyż plecy nie mają oparcia z prawej strony.
Żeby temu zaradzić, jakiś czas temu na alledrogo znalazłem, wydawałoby się, idealny, niezniszczony z żadnej strony fotel kierowcy, za jedyne 50zł! Jedyny jego feler polega na tym, że jest w innym kolorze. Zakupiłem go, przywiozłem ze Śląska do Rzeszowa (tam nie miałem czasu na naprawę) i pojechałem do moich stałych mechaników, żeby wywalili stary fotel i zamontowali ten "nowy".
Co się okazało? Że prowadnice, czy tzw. "łoże" tego nowego fotela kompletnie nie pasuje do mechanizmów Strzały i się poddali z jego montażu! Nie do wiary. Myślałem, że system montażu foteli u Fiata jest jednakowy i nie może być mowy o jakiejś pomyłce...
Teraz moje zapytanie - czy wie ktoś, gdzie można w Rzeszowie albo okolicach w jakiś sposób zamontować ten "nowy" fotel u jakiegoś machera-złotej rączki? Bo wygląda na to, że zwykli mechanicy nie będą w stanie tego zrobić... Za jakąkolwiek podpowiedź z góry dziękuję
Tak poza tym, to pod koniec października wymieniłem olej (po niecałych 13tyś km) na oryginalną Selenię, dodatkowo filtr powietrza, paliwa, oleju i świece zapłonowe. Te ostatnie widziałem po wyjęciu, i co się okazało? Że nigdy, od nowości, nie były wymieniane! Wynika z tego, że oryginalne części Fiata są bardzo trwałe, niemniej jednak zakupiłem komplet świec NGK za 20zł/szt i rzekomo mają dobrze działać przez 40 000km, zobaczymy jak to będzie. Różnica w rozwijaniu obrotów, kultury pracy silnika i jego równomiernej pracy jest wprost niesłychana, a dynamiczna jazda znów stała się przyjemnością
Pozdrawiam, Thieru.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
40
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Noszę się z zamiarem kupienia kolejnego całego kompletu tym razem identycznych fotelików jak Ty włożyłeś jeden. Powiedz mi proszę jakim cudem one nie pasowały. raz już wymieniałem fotele no i większych problemów nie napotkałem. Przecież siena chyba zawsze ma takie same prowadnice i wgl? Przestraszyłeś mnie bo też mam 1.2, a chciałem ten welurek, bo niestety robione na zamówienie poszycia ze skaju strasznie parzą
A z tymi siedzeniami to chyba w każdym jest problem. Teraz mam Palio II i też zaczyna robić się to samo.
pozbyłem się tego auta
A ogólnie, na odległość to g**** można podpowiedzieć