Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Siena Zielona Strzała
»
Próba wymiany fotela kierowcy i inne niezbędne naprawy
Wpis w blogu auta
Fiat Siena
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3451 razy
Data wydarzenia: 02.11.2011
Próba wymiany fotela kierowcy i inne niezbędne naprawy
Kategoria: zmiany w aucie
Jak wiadomo, Siena to było i będzie auto niskobudżetowe, o, nie kryjmy tego, niskiej jakości wykonania. Niestety, takowa również odbija się w najistotniejszych dla wygody i bezpieczeństwa prowadzenia samochodu elementach... jak fotele!
Po 10 latach użytkowania zwłaszcza fotel kierowcy uległ odkształceniu w wyniku siadania na nim osób różnej wagi, postury, jak i od otwierania wszystkim drzwi (Strzała niestety nigdy nie miała na wyposażeniu centralnego zamka) od wewnątrz, wygniótł się prawie do stelaża prawy boczek fotela. Uniemożliwia to w zasadzie wygodne i bezpiecznie prowadzenie, gdyż plecy nie mają oparcia z prawej strony.
Żeby temu zaradzić, jakiś czas temu na alledrogo znalazłem, wydawałoby się, idealny, niezniszczony z żadnej strony fotel kierowcy, za jedyne 50zł! Jedyny jego feler polega na tym, że jest w innym kolorze. Zakupiłem go, przywiozłem ze Śląska do Rzeszowa (tam nie miałem czasu na naprawę) i pojechałem do moich stałych mechaników, żeby wywalili stary fotel i zamontowali ten "nowy".
Co się okazało? Że prowadnice, czy tzw. "łoże" tego nowego fotela kompletnie nie pasuje do mechanizmów Strzały i się poddali z jego montażu! Nie do wiary. Myślałem, że system montażu foteli u Fiata jest jednakowy i nie może być mowy o jakiejś pomyłce...
Teraz moje zapytanie - czy wie ktoś, gdzie można w Rzeszowie albo okolicach w jakiś sposób zamontować ten "nowy" fotel u jakiegoś machera-złotej rączki? Bo wygląda na to, że zwykli mechanicy nie będą w stanie tego zrobić... Za jakąkolwiek podpowiedź z góry dziękuję
Tak poza tym, to pod koniec października wymieniłem olej (po niecałych 13tyś km) na oryginalną Selenię, dodatkowo filtr powietrza, paliwa, oleju i świece zapłonowe. Te ostatnie widziałem po wyjęciu, i co się okazało? Że nigdy, od nowości, nie były wymieniane! Wynika z tego, że oryginalne części Fiata są bardzo trwałe, niemniej jednak zakupiłem komplet świec NGK za 20zł/szt i rzekomo mają dobrze działać przez 40 000km, zobaczymy jak to będzie. Różnica w rozwijaniu obrotów, kultury pracy silnika i jego równomiernej pracy jest wprost niesłychana, a dynamiczna jazda znów stała się przyjemnością
Pozdrawiam, Thieru.
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Noszę się z zamiarem kupienia kolejnego całego kompletu tym razem identycznych fotelików jak Ty włożyłeś jeden. Powiedz mi proszę jakim cudem one nie pasowały. raz już wymieniałem fotele no i większych problemów nie napotkałem. Przecież siena chyba zawsze ma takie same prowadnice i wgl? Przestraszyłeś mnie bo też mam 1.2, a chciałem ten welurek, bo niestety robione na zamówienie poszycia ze skaju strasznie parzą
A z tymi siedzeniami to chyba w każdym jest problem. Teraz mam Palio II i też zaczyna robić się to samo.
pozbyłem się tego auta
A ogólnie, na odległość to g**** można podpowiedzieć