Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Vectra » Pożegnanie Vectry







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Vectra
KR
Jeździ: Volvo S60
Wcześniej jeździł: Opel Vectra, Opel Vectra, Ford Escort, Opel Astra
  • przebieg 325 000 km
  • rocznik 1998
  • kupione używane w 2015
  • silnik 1.8 i 16V
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 570 razy
Data wydarzenia: 22.07.2018
Pożegnanie Vectry
Kategoria: inne
Na każde auto musi kiedyś przyjść czas. Dni mojej granatowej Vectry były policzone w zasadzie już od kwietnia 2017 roku, gdy oficjalnie rozpocząłem odkładanie pieniędzy na kolejny samochód. Co zadecydowało o zaprzestaniu finansowania Vectry? W dużej mierze rdza, która wręcz pożerała blachę, ale również ogólne zużycie. Za mojej "kadencji" auto jeździło naprawdę sporo. Przez trzy lata zrobiłem nim łącznie 80 tysięcy kilometrów, z czego 40 tys. zaledwie w rok. Jak Opelek zniósł tak intensywne użytkowanie? Zadziwiająco dobrze. Z poważniejszych rzeczy poza zawieszeniem najwięcej pieniędzy pochłonęła wymiana wydechu, akumulatora oraz rozrządu. Naprawy wymagała ponadto instalacja gazowa (czujnik temperatury oraz sterownik od lpg) czy stacyjka (wymiana zużytych zapadek). Dużo problemów nastręczyła też pompa paliwa wymieniana dwukrotnie w ciągu pół roku.

W lutym 2018 roku pojawił się kolejny samochód. Kadencja granatowej Vectry dobiegła z kolei końca pięć miesięcy później, gdy posłuszeństwa zaczęła odmawiać instalacja LPG. W międzyczasie na desce rozdzielczej na stałe zapaliła się kontrolka od Airbagu, szyba przednia dostała kamieniem, a z tylnich opon zaczęła schodzić guma. Tak, pod koniec auto było w opłakanym stanie, ale po włożeniu w nie prawie 4,5 tysiąca złotych naprawdę nie zamierzałem wkładać więcej.

Co z kolei nastąpiło 22 lipca 2018 roku? Oficjalne pożegnanie Vectry, która została ostatecznie sprzedana za 600 złotych (sukces- na szrocie za auto w całości chcieli zapłacić stówę mniej :P). Kupującym był facet, który planował powykręcać z Vectry parę części (przede wszystkim instalację gazową), by po wszystkim odstawić ją na złom.

Na koniec pozwoliłem sobie zamieścić moje subiektywne podsumowanie Vectry:

* CO CIESZYŁO:

-Wspomaganie (bardzo miła odmiana po przesiadce z Astry 1.4 bez wspomagania :D),
-zrywny silnik,
-instalacja lpg (znacząco redukowała koszty paliwa),
-układ jezdny,
-ogólny wygląd.

* CO (NIE) CIESZYŁO:

-Check engine na benzynie, którego nigdy nie udało mi się wyeliminować (komputer wskazywał na przepływomierz, którego wymiana nic nie dała),
-Rdza przez duże R z podwójnym wykrzyknikiem :P

Który samochód został następcą Vectry? O tym napiszę już w następnym wpisie w nowym blogu auta ;)

Pozdrawiam i dzięki za dotrwanie do końca moich wypocin :)
Dodano: 5 lat temu
Do Volken:
Teraz to już historia, nie ma nad czym się rozwodzić - auta nie ma, trzeba dbać o inne. :)
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: w zupełności się z Tobą zgadzam, ale pod koniec już na serio nie chciało mi się pakować w nią kasy :(. 4,5 kafla wsadziłem i chyba wystarczy ;)
Dodano: 5 lat temu
Pompa paliwowa pewnie Ci padała temu, że sknerzyłeś i jeździłeś z prawie pustym zbiornikiem Pb - najczęstszy błąd posiadaczy aut z instalacją LPG. Co do "z opon zaczęła schodzić guma" - kolego jak można było dopuścić do tego stanu i jeździć, przecież to Twoje bezpieczeństwo (Twoje na własne życzenie), a inni uczestnicy ruchu? Całe szczęście, że auto w końcu zakończyło swój żywot. Nie mam nic przeciwko starym autom (sam takim jeżdżę), ale jednak jak się chce takimi jeździć muszą być sprawne. Pozdrawiam.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl