Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda Xedos 6 KF by Fedu!! » Porównanie Mazdy Xedos 6, Alfy 155 i BMW 3 E36







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda Xedos
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1564 razy
Data wydarzenia: 02.07.2010
Porównanie Mazdy Xedos 6, Alfy 155 i BMW 3 E36
Kategoria: inne
Czy decydując się na zakup dziesięcioletniego samochodu klasy średniej, trzeba zrezygnować z rasowej sylwetki, mocnego silnika i osiągów zbliżonych do aut usportowionych? Niekoniecznie. Każdym z trzech porównywanych sedanów można zabrać rodzinę na wczasy, ale również poczuć dreszczyk emocji podczas dynamicznej jazdy.

Alfy Romeo 155, BMW serii 3 czy Mazdy Xedos 6 nie kupi raczej kierowca zwracający uwagę jedynie na walory użytkowe samochodu. W klasie średniej są bowiem tańsze pojazdy, które mają znacznie obszerniejsze wnętrza. Naszych bohaterów, nawet dziś, kupuje się "oczami". Ich sylwetki zachowały sporą świeżość i nadal uchodzą za eleganckie oraz rasowe.

W kabinach wszystkich trzech pojazdów jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech pasażerów, pod warunkiem że mają nie więcej niż 185 cm wzrostu (w BMW ilość miejsca z tyłu zmniejsza dodatkowo wysoki tunel wału napędowego). Najprzyjemniejszych w dotyku i najtrwalszych materiałów użyto do wykończenia wnętrza Mazdy Xedos, dość trwałe są też plastiki i tapicerka zastosowane w "trójce" (szczególnie w egzemplarzach wyprodukowanych po 1992 roku), najniższe oceny zbiera wykończenie przedziału pasażerskiego Alfy Romeo 155. Materiałowa tapicerka w 155-tce dość szybko się przeciera, a plastiki, zupełnie jak w starych modelach Fiata, dokuczliwie hałasują przy niskich temperaturach.

W wersji czterodrzwiowej limuzyny Alfa Romeo ma jednak największy bagażnik o pojemności 525 litrów, podczas gdy użytkownicy BMW serii 3 muszą zadowolić się zaledwie 435-litrową pojemnością kufra, a Mazdy - tylko 405-litrową.

Pod względem komfortu jazdy najlepiej wypada Mazda. Jej podwozie dobrze tłumi nierówności, a silnik V6 nawet na najwyższych obrotach pracuje wyjątkowo cicho. Nieco niższy komfort zapewnia gorzej wyciszone i lekko podsterowne na zakrętach BMW. Najgłośniej, choć trzeba przyznać, że rasowo i sumiennie, swoją pracę wykonują jednostki napędowe Alfy. Podwozie włoskiego pojazdu ma najlepiej dobraną pod kątem szybkiej jazdy charakterystykę.

Różna jest trwałość elementów zawieszenia porównywanych samochodów. Dość szybko zużywają się one w Alfie i BMW, dłużej wytrzymują w Maździe. Xsedos 6 jest również najlepiej wyposażonym samochodem z porównywanej trójki.

Alfa Romeo 155 (1991-1997)

Napędzana na przednią oś Alfa Romeo 155 jest bezpośrednią następczynią Alfy 75, która ma klasyczny układ napędowy z silnikiem umieszczonym z przodu i przekazującym moc na tylne koła pojazdu. Model 155 oferowano wyłącznie z nadwoziem czterodrzwiowej limuzyny z bagażnikiem o poj. 525 l lub 410 l (w najdroższej wersji wyposażonej w napęd 4x4 przejęty z Lancii Delty Integrale). Kufer można powiększyć poprzez złożenie tylnych siedzeń. Większość egzemplarzy 155-ki wyposażona jest również w praktyczny rękaw do przewożenia nart lub innych długich przedmiotów.

Wóz wyposażano w benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe. Benzyniaki 1.6 16V, 1.7, 1.8, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16V, 2.0 16V turbo i 2.5 V6 dysponują mocami odpowiednio 120, 116, 125-129, 129-140, 144-150, 150, 186-190 i 166 KM, natomiast turbodiesle (od 1993 r.) 1.9 i 2.5 generują 92 lub 125 KM. Nie wszystkie silniki stosowane w pojeździe są konstrukcjami Alfy Romeo, np. benzynowe motory 1.8 i 2.0 pochodzą z wielkoseryjnej produkcji koncernu Fiat, ale zaopatrzono je w (typowy dla Alfy) dwuświecowy układ zapłonowy Twin Spark.

BMW 3 E36 (1990-1998)

"Trójka" E36 jesienią 1990 roku zastąpiła serię 3 o fabrycznym oznaczeniu E30. Od początku produkcji bardzo wysoko oceniana była dynamiczna stylistyka samochodu. Włoscy styliści przyznali mu nawet prestiżowe wyróżnienie "Car Design Award 1992".

Samochód dostępny jest z szerokim wyborem silników. Benzyniaki 1.6, 1.8, 1.8 16V, 2.0, 2.5 oraz 2.8 generują odpowiednio 99-102, 113-115, 140, 150, 170-192 i 193 KM. Jeszcze większą moc wytwarzają sportowe, sześciocylindrowe benzyniaki stosowane w najbardziej ekskluzywnej wersji M3. Z pojemności 3,0 lub 3,2 litra osiągają bowiem 286 lub 321 KM.

Oszczędną alternatywą są turbodiesle; mniejszy, czterocylindrowy o pojemności 1,8 l i mocy 90 KM lub większy, sześciocylindrowy, 2,5-litrowy o mocy 115-143 KM. Wszystkie "trójki" mają napęd na tylne koła.

Niektóre egzemplarze modelu spotykane na giełdowych i komisowych placach mają bardzo ubogie wyposażenie (czasami brakuje w nich nawet obrotomierza).

W ciągu ośmiu lat produkcji modele serii 3 nie przechodziły poważniejszych modyfikacji.

Mazda Xedos 6 (1992-1999)

Konstrukcja Mazdy Xedos 6 wywodzi się z popularnego modelu 626. Dla zaakcentowania ekskluzywnego charakteru wóz otrzymał jednak inne, subtelniejsze i bardziej wyrafinowane, nadwozie z wąskimi przednimi lampami i niewielką chromowaną kratą wlotu powietrza do chłodnicy. Xedos 6 oferowany był wyłącznie w wersji czterodrzwiowej limuzyny. Pojemność bagażnika auta po złożeniu tylnej kanapy wynosi 745 l.

Średniej klasy Mazda wyposażana była wyłącznie w napędzające przednią oś silniki benzynowe. Najczęściej spotykane są wersje z małą, sześciocylindrową V-ką o poj. 2,0 l i mocy 140-144 KM, która jest "odchudzoną" pod względem pojemności odmianą silnika 2.5 V6 o mocy 170 KM stosowanego w modelu 626. Sporadycznie na rynek trafiają Xedosy z czterocylindrowym motorem 1.6 o mocy 107-115 KM.

Auto należy do najlepiej wyposażonych pojazdów pierwszej połowy lat 90. Seryjnie montowano w nim poduszkę powietrzną dla kierowcy i system ABS. Duża część egzemplarzy ma również klimatyzację i skórzane obicia siedzeń. W czasie siedmioletniego okresu produkcji Xedos 6 nie przechodził poważniejszych modernizacji.

Co się psuje?

Alfa Romeo 155

Zaciera się wariator sterujący zmiennymi fazami rozrządu (motory benzynowe), zrywają się paski klinowe, szybciej zużywają się synchronizatory manualnych skrzyń biegów, amortyzatorów, wahaczy przednich, łożysk kół, występują awarie pompy paliwowej, defekty układu zapłonowego.

BMW 3

Wycieka olej z silników i manualnych skrzyń biegów, przegrzewają się motory, psują turbosprężarki (325 tds), pompy paliwa (wszystkie ropniaki), elektryczne podnośniki szyb, centralne zamki; zrywają się paski rozrządu, zdarzają się usterki koła łańcucha rozrządu w silnikach 1.8 16V/140.

Mazda Xedos 6

Psują się pompy wspomagania kierownicy, alternatory; nieszczelne bywają układy chłodzenia, szybko zużywają się przednie wahacze i przeguby napędowe.

Od autora:

Przy zakupie rasowego, markowego, rodzinnego wozu klasy średniej, nawet jeśli jest to egzemplarz używany, duże znaczenie odgrywają gust i emocje. Niezależnie więc od wyniku naszego porównania fan "gorącokrwistych" Alf sięgnie po model 155, miłośnik "beemek" wybierze serię 3, a entuzjasta techniki zdecyduje się na "japończyka" - Xedosa 6. Natomiast według naszych redakcyjnych kryteriów oceny aut używanych, na miano zwycięzcy porównania zasługuje Mazda Xedos 6, która za wyższą niż w przypadku Alfy i nieco niższą od BMW cenę zapewnia najwyższą jakość wykonania, najbogatsze wyposażenie wnętrza oraz doskonały silnik V6. Kierowcom nie mającym z góry założonych preferencji co do marki przyszłego samochodu polecamy więc Xedosa 6.

źródło:www.xxxedos.private.pl/

Porównanie nie podoba się? bądź odważny i napisz o tym a nie tylko oceniasz!!!
Ostatnia aktualizacja: 02.07.2010 18:40:26
Dodano: 14 lat temu
I to jest to:) przyszłe moje auto Mazda Xedos;) choć czuję, że prędzej uda mi się kupić Toyote Camry, ale to się okaże nie długo.
Super porównanie, tak powinny wyglądać dziennik pokładowe.
Pozdrawiam.
Dodano: 14 lat temu
Spoko bo nie którzy patrzą tylko na dzienniki i rzadko wchodzą na motoblog. Dalej mi brakuje jednego modelu który w twoim motoblogu w klasie kierowniczej jest najlepszym autem(czytałem ten artykuł-wogóle cała marka jest ulubioną naszych zachodnich sąsiadów) według niemców:)
Dodano: 14 lat temu
Wiem wiem... przerzuciłem go... bo w sumie dotyczy mojego auta..:)
Dodano: 14 lat temu
Chyba się powtarzasz-ten temat już miałeś w motoblogu:/
Dodano: 14 lat temu
Dobry , wyczerpujący opis i świetne porównanie.Zgadzam się z Tobą , że Xedosy 6 to jednak Mazdy i mają to "coś" czego nie mają też przecież doskonałe BMW trójki i Alfy.Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Po ocenach widać że nie każdemu się podoba. Pewnie dlatego że Xedos nie może być lepszy...i najwyraźniej kogoś to boli...:(
Dodano: 14 lat temu
Dzięki za takie opisy.
Takie wpisy powinny być punktowane zwiększoną ilościa punktów przez Administratora.
Pozdrawiam.
Dodano: 14 lat temu
Profesjonalna ocena. Gratuluję
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 6 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl