Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Polski rynek aut-pełen absurdów-porównanie cen nowych aut kompaktowych-zdziwisz się
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2773 razy
Data wydarzenia: 21.12.2011
Polski rynek aut-pełen absurdów-porównanie cen nowych aut kompaktowych-zdziwisz się
Kategoria: inne
Biorąc po uwagę oferty importerów czyli ceny aut i ich wyposażenie (na rodzimym rynku), większość z nas uważa że Volkswagen jest bardzo drogi i ubogo wyposażony, skoda jest na pewno tańsza niż wspomniany jej techniczny brat (bo tak być powinno, kto zapłaciłby za skodę więcej niż za Vw), a Opel też dobra niemiecka marka no i zapewne tańsza niż oba wyżej wymienione.
A jak jest naprawdę.
Porównałem trzy auta kompaktowe (ceny cennikowe bez promocji) plus wybrane wyposażenie dodatkowe (może być w pakietach promocyjnych skoro oferują). Auta z silnikami diesla, 105-110 koni, najpopularniejsze.
Vw Golf – 1.6 TDI 105 KM, Comfortline (wersja środkowa), rzecz jasna 5 drzwi, metalic
Za jedyne 990 zł otrzymujemy wyposażenie warte 5.650 więc każdy Golf ma ten pakiet:
- radio RCD 300 mp3 i 8 głosników
- czujnik parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- pakiet zimowy (podgrzewane siedzenia przednie, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane dysze spryskiwaczy (szyba przednia).
Auto ma 4 aluminiowe felgi, 4 szyby sterowane elektrycznie, dodałem Climatronic za jedyne 1380 zł, światła przeciwmgielne przednie oraz skórzaną multifunkcyjną kierownice.
Czyli pełne wyposażenie za: 84.700 zł
Opel Astra IV Enjoy 1.7 CDTI – 110 KM, (wersja środkowa), rzecz jasna 5 drzwi, metalic
Dodatkowo aby było to co w Golfie za 990 zł i wymienione powyżej w jego wyposażeniu, m Inn.
Pakiet "Funkcjonalny 2" 4 700 zł
• 7-głośnikowy system audio
• Czujniki parkowania, przód i tył
• Elektrycznie sterowane szyby boczne tylne
• Kierownica skórzana z przyciskami sterowania
• Podłokietnik ze schowkiem między fotelami przednimi
(Golf ma w Comfortline)
• Radioodtwarzacz CD/MP3 400
• Reflektory przeciwmgielne
• Tempomat (Golf ma w Comfortline)
• Wyświetlacz graficzny, monochromatyczny
• Wyświetlacz informacyjny graficzny
• Złącze AUX-in,wejście USB
(w Golfie wymaga dopłaty ok. 700 zł)
Cena auta z powyższym wyposażeniem to: 94.300 zł
Skoda Octavia II – 1.6 TDI 105 KM Elegance (wersja najbogatsza), rzecz jasna 5 drzwi, metalic.
Ona ma wszystko w standardzie, trzeba było dokupić tylko Alarm i podgrzewane fotele oraz multifunkcyjną kierownice, dodatkowo w pakiecie było przygotowanie Tel GSM)
Cena auta z powyższym wyposażeniem to: 94.180 zł
I co wyszło?
Najtańszy Vw Golf za ok. 85 tyś zł, najdroższa Skoda Octavia, może i większa ale prawie 10 tysięcy różnicy, ten sam silnik. A opel – powinien przecież być znacznie tańszy niż drogi Golf – a tu też 9 tysięcy droższy.
Ceny nie uwzględniają rabatów które są wstanie zaproponować dealerzy ale 5% od 95 tysięcy to i tak wyjdzie Opel i Skoda drożej o 5 tysięcy od Golfa na którego też dostaniemy rabat!
Skandal – vw drogi, gdzież tam, najtańszy, a opel – obrzydliwie drogi, można i tańszego ale będzie golas – po co mi taki skoro Vw ma wszystko w standardzie i z dopłatą 990 zł.
Chora Polska – a ludzie i tak kupują skody Octavie, tylko gołe, Ambiente, tylko z klimą, zapewne w cenie Golfa z pełnym wypasem. Astry IV na drogach nie widać – bo przecież sa „za tanie” dlatego ich nie kupują.
Ostatnia aktualizacja: 21.12.2011 14:01:55
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
4
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ale to chyba nic nie pomoże, bo kto chciałby Opla w cenie Vw
Napisałem wyraźnie że z analogicznym wyposażeniem Astra jest 9 tys zł droższa od Golfa, wiec gdy dostaniemy upust na Astrę te 9 tysięcy to ceny są identyczne a na Golfa tez dostaniemy jakiś rabat (wiem bo znam sytuacje w salonach).
Poza tym przy kwocie 94.300 zł za Opla Astrę 9.400 zł to jest 10% ceny - założę się że poza wyprzedażą rocznika żaden dealer tyle marzy nie odda.
Żeby Opel był tańszy musieliby zejść z ceną o jakieś 15% - nierealne!
A jak informują media volkswagen obniży ceny na auta z roku 2012, np; Golf potanieje ok. 4 tyś.
Wiem że niektórych nie interesuje to auto bo nie podoba sie i ma mały bagażnik ale sa też wersje kombii, a widzę że każde volkswageny zaczynają być "najatrakcyjniejsze cenowo i wyposażeniowo". Opel leży - Astry IV nikt nie kupi skoro różnica sięga już nie 9 a 14 tysięcy
Z Francuzów uderzyłbym w Peugeota 308 - już tą "wielką japę" z przodu zmienili na coś normalniejszego.
Ale widuję na ulicy np. Opla Tigrę z fotelikami dziecięcymi. Można. Wszystko kwestia priorytetów.
- Kia Ceed (mnie osobiście nie podoba się wnętrze),
- Hyundai i30 SW
- Chevrolet Cruze (ta sama płyta podłogowa co Astra) gdzie jest do wyboru tylko jeden silnik diesla o mocy 163 KM i samochód o podobnym wyposażeniu co Astra J możemy mieć za około 70 tyś.
Ogólnie polityka GM jest trochę dziwna bo na naszym rynku są modele które ze sobą konkurują. Cruze-Astra, Orlando-Zafira, Aveo lub Spark z Corsą, a jeszcze jak się pokaże Malibu to będzie konkurencja dla Insygni.
Na plus Chevroleta przemawia cena, która jest o wiele mniejsza niż Opla.
Przy okazji - naprawdę, wierzymy ci - wybrałeś najlepszą opcję pod słońcem.
Coś za coś ale osoby kupujące Toyotę są wierne marce-to się ceni
Pozdrawiam.
Ale i tak dla wielu jest tylko 2 zwycięzców - w kategorii wygląd i nowoczesność niemiecki Opel Astra, w kategorii najchętniej kupowany VW Golf, może bardziej awaryjny niż kiedyś ale jak sprzedają go w Europie kilka razy tyle niż wszystkich Japończyków razem w tej klasie to i kilka razy tyle jest awarii.
A tak poważnie: Toyota też ostatnio ma problemy, nawet Honda, już nie wiem czy są prawdziwe japońskie auta i produkowane w Japonii a nie w Europie. Może Mazda
Teraz zarówno Vw jak i Toyota jadą tylko "na opinii sprzed lat"
Poza ty japońskie auta mają jedną wielką wadę-nie można skonfigurować auta jak się chce-chore pakiety.
Golfa można zamówić najtańszego z Climatronikiem i ksenonami (jak ktoś jeździ nocą dużo i chce) a w Toyocie żeby mieć te rzeczy zaraz trzeba kupować najdroższą wersję. Porażka
Focus:
Ford Focus Titanium 1.6 TDCi 115 KM DPF (najdroższa wersja-wychodzi najkorzystniej) za 86.350 zł (promocji brak bo najnowszy model)
A Francuz:
Najnowszy po liftingu Peugeot 308 Hatchback 5D 1,6 e-HDI 112 KM FAP wersja ACTIVE (plus dodatki jak u innych) za 84.600 zł z konfiguratora bez promocji (wcale nie tanio)
A Japończyk:
Toyota Auris 2,0 D-4D (126 KM) 6 M/T w najdroższej wersji Prestige za 97.000 zł cennikowo ale teraz 10 tyś taniej wyprzedaż (kosmicznie drogo-na ma pół-skóre i ksenony)
THE WINNER IS: VW GOLF ! Tak wyszło, nie przewidywałem sam
Co ciekawe Ford Focus, który należy do segmentu aut, które porównałeś wychodzi również dużo drożej jeśli chciałoby się wyposażyć go analogicznie do Golfa.
A ceny samochodów wzrosną bo Euro podrożało ok 40-50 groszy, importerzy rozliczają się w tej walucie wiec jak zejdą auta placów z rocznika 2011 to będzie niezły western
A nowy Hyundai i30 i Kia Cee'd jak będą z pełnym wypasem tańsze niż Vw ok. 9 tysięcy (bez promocji) to z wyglądem jaki oferują mogą liczyć "na chętnych"