Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo tdi » Polo po 2 latach, refleksje, uwagi.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1093 razy
Data wydarzenia: 18.12.2011
Polo po 2 latach, refleksje, uwagi.
Kategoria: inne
Jakiś czas temu stuknęły 2 lata odkąd mam przyjemność jeździć polóweczką. W tym czasie byłem nią górach, w trasie po Polsce, jeżdżąc po mieście, ciągając przyczepę nawet pustą 3 ośkę :P Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami na jej temat.


W trasy autko się nadaje, osiągi są w porządku, do 120 wyprzedzanie nie sprawia problemu, powyżej jest już trudniej, no ale w końcu to nie golf tylko polo, prędkość maxymalna jaką udało mi się osiągnąć na naszym polskim paliwie to 208, na niemieckim paliwie pewnie z 5-10 więcej, pod górkę autko ma przewagę nad passatami bo jest lżejsze, sytuacja zmienia się podczas jazdy w 4,5 osób i bagaż, biegi są długie, szybkie ale za to kosztem dynamiki. Skrzynia pracuje precyzyjnie.

Po mieście mam mieszane uczucia, samochód jest specyficzny pod względem ruszania, kiedy jest zimny ma podwyższone obroty, kiedy się zagrzeje ma zmienne obroty, podczas jazdy na biegu jałowym ma ok 1000 a przy postoju na światłach ok 860. Niejednokrotnie po dzień dzisiejszy zdarza mi się że autko po prostu gaśnie mi podczas ruszania, nie rozumiałem tego i nie zrozumiem, żeby Parol zgasł muszę wcisnąć hamulec bo inaczej nie chce a tutaj ciężko, nawet kumpel który wsiadł 1 raz to na dzień dobry 2 x mu zgasł. Lusterka zdecydowanie za małe, ciężko w nich obserwować otoczenie z tyłu, auto za niskie, podjeżdżając do krawężnika łatwo haczyć plastikiem zderzaka.

Lubię zaczynać refleksje od krytyki bo nie ma co na dzień dobry rzucać wazeliny, auto jest zdecydowanie za małe w środku, odpowiedniki corsa, clio, yaris zostawiają go z tyłu, bagażnik względny, to z minusów.

Z plusów: wygląd przepiękny, tylko fiesta mogłaby z nim konkurować z klasie, dobrze trzyma się zakrętów chodź przy szybkiej jeździe zarzuca lekkim tyłem na zakrętach, ładowność ma przyzwoitą bo 350 kg wiozłem :) 2ośkę z toną na pace też ciągnęła więc nie boi się pracy, często ma założony bagażnik na 3 rowery na haku. Głównie jeżdżę nią sam. 50% trasa i 50% miasto. Fotele wygodne, zawieszenie twarde, wnętrze ładne.

Polecam samochodzik ale pod warunkiem, że nie będzie to jedyne auto rodziny, jest za małe. Jest to współczesne wizualnie atrakcyjne dzieło VW. Silniczek mógłby pracować ciszej na wolnych obrotach. Czas działania ogrzewania w zimie też daje wiele do życzenia. Oby służyło bezawaryjnie jak najdłużej.

Pozdrawiam użytkowników Polo i życzę bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy :)
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: kompresor jest chyba mniej awaryjny ;)
Wankla stosuje z tego co mi wiadomo tylko Mazda i to w jednym modelu - RX-8, rozwiązano w niej problem trwałości silnika, ale mimo wszystko dalej dość dużo pali.. byłaby fajną alternatywą (1.3 i 250KM) gdyby palił tyle co zwykły 1.3.
Nie wiem czy słyszałeś o :
http://hovertour.idl.pl/pl/silnikx/silnikx.html
to jest dopiero pomysł ;) ja tam bym jednak czekał na samochody na wodór, wodę, czy hmm... motoryzacja wgl poszła w złym kierunku. Przy obecnym postępie powinno być tak, że wrzucam kanapkę do baku i jade, a nie, że jak nie naleje Shell V-Power Diesel, to czeka mnie przyspieszona wymiana filtra za grube tysiące :/
a miałeś może kiedyś przyjemność podróżowania jakąś np. Hondą, gdzie wyciska się 100KM z litra pojemności bez jakiejkolwiek sprężarki? albo majstersztykiem w tej dziedzinie - Honda S2000 - gdzie 2.0 ma aż 240KM?
Dodano: 12 lat temu
Do pepus93: a dlaczego nie upowszechnia się kompresora, dlaczego nie udoskonalono silnika wankla, no i podstawowa sprawa dlaczego tak długo nikt nie przełamał się i nie wdrożono silników elektrycznych, wiadomo kasa, można stworzyć czarny rynek,już za 20 tys można przerobić używke na elektryka, polecam film: http://www.youtube.com/watch?v=TIOjrhBL4q4
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: ale jest jeszcze druga sprawa.. co raz to ciężej znaleźć wolnossącą benzynkę ;) moda na turbiny przyjęła się już niestety chyba wszędzie...
Dodano: 12 lat temu
Do pepus93: no prywatnie też bym wolał benzynke, ciszej pracuje ale spalanie wyższe, diesle dopuki były lekko doładowane i były na starej pompie były nie do pobicia, ale odkąd producenci znaleźli sobie sposób na zarabianie to trwalsze będą wolnossące benzynki.
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: ja dla siebie drugi raz bym już diesla nie kupił ;)
Dodano: 12 lat temu
Biedak musi pracować! ;)
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: a to nie jedna rodzinka ;) jedna familia ;) pozdrawiam i Was ;)
Dodano: 12 lat temu
Podoba mi się ocena użytkownika, bez wodotrysków i na temat. Pozdrawiam! :)
Dodano: 12 lat temu
konkretny "bez wazelinowy" wpis [up]
Dodano: 12 lat temu
Że co? Trójka ma więcej miejsca od piątki? :) To mnie teraz kolego rozbawiłeś... toć piątka jest wielkości golfa trójki :)
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: Nie miałem okazji siedzieć w V, ale faktycznie III ma jedno z najobszerniejszych wnętrz w swojej klasie, oczywiście wśród ówczesnych rywali. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: Bo to raczej Skody i Seaty mają się kłaniać do VW [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
A użytkowników bliźniaczych Fabii i Seatów Ibiza już nie pozdrowisz? [nono][rotfl]
Dodano: 12 lat temu
no moja niuńcia jeździ 3 generacji polo i powiem że bardzo udany model, praktyczniejszy i ma więcej miejsca od 5 :D
Dodano: 12 lat temu
Dla mnie Polo zawsze było, jest i będzie wspaniałym autem! [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: beznadzieja jakaś, ja mam stałe wolne obroty i wsio jest ok, auto nie gaśnie itp, wiem już jakiego auta nie kupię
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: to sa zmienne wolne obroty
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: uuuu to tym bardziej ciekawe jakieś dziwy normalnie...chyba jakaś wizyta u mechanika się szykuje...
Dodano: 12 lat temu
Do pepus93: po nieraz całym dniu jezdzenia autami w pracy a na poczatku jezdzilem nawet jelczem cisza dziala kojaco ;p gdyby nie te ceny i odpis vatu na pewno jezdzilbym na pb
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: jadac rozpedzonym wrzucajac na luz ma 1tys, gdy sie zatrzymuje na tym samym neutralu obroty spadaja, gdy toczy sie choc troche bo stal z gorki to znow rosna.
Dodano: 12 lat temu
z zewnątrz urokliwe autko, no nie powiem, a z haczeniem o krawężniki, to nie tylko Ty masz problem :p co do przestronności to fakt, nie ma jej w polówce zbyt dużo ;)
mnie Peugeot też chodzi dość głośno, ale nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe.. no bo nie wiem jak Ty, ale ja lubię jednak słyszeć silnik :D
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: hmm tak sobie myślę, że jest jeszcze nowy C3...
Dodano: 12 lat temu
trochu z tymi obrotami nie skumałem, na biegu jałowym 1000 obr/min a jak stoi na światłach to 850 obr/min o co tu chodzi [niewiem]
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: kupiłbym coś wyższego, miał być zamiast polo urban cruiser troche droższy ale mi sprzątnęli sprzed nosa i kazali czekać 3 miechy, miał napęd 4x4 i silnik 1,4 d4d który nie dość że był cichszy to parametrom nie ustępował vw, na dziurach sprawował się jak rav4, na pewno paliłby z literek więcej.
Dodano: 12 lat temu
Do barti_tdi: Pytałem bo tez zastanawiałem się, że może to być wina DPF'a to paskudne urządzenia jak jest po gwaranci to bym się go pozbył ;), ale skoro tak jest od nowości to odpada.
Autko prezentuje się fajnie, a co do hałasu to diesle VW tak mają, są za to oszczędne.
Dodano: 12 lat temu
Gdybyś miał kupować ponownie auto tej klasy i/lub za taką kasę, kupiłbyś znów Polówkę?
Dodano: 12 lat temu
Do murphy6: śmiało rzekłbym że polo i fiesta :)
Dodano: 12 lat temu
Takie podsumowania mi się podobają a nie sama wazelinka.
Myślę, że te Polo w tej chwili jest chyba najlepsze w swojej klasie nawet pod względem designu. Jednakże teraz będzie wchodził nowy Peugeot 208, który prawdopodobnie powinien zmieść konkurencję. W 2012 nowe Clio, bardziej gadżeciarskie. Ale to wszystko jest w przyszłości w chwili obecnej Polo chyba jest nr 1.
Dodano: 12 lat temu
Do majcher836: będę u Ciebie na dzielni to sprawdzimy :D
Dodano: 12 lat temu
Do maciek2fl: część jeżdżę polo a część Patrolem, do tego często biorę auto z pracy więc wiesz ciężko robić kilosy na siłę ;) może szybciej się nie rozsypie.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl