Wpis w blogu auta
Volkswagen New Beetle
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1481 razy
Data wydarzenia: 14.01.2015
Pogromca mitów!
Kategoria: zmiany w aucie
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/volkswagen-new-beetle/wypchac-futrzaka-26806/
Tak tak, za namową koleżanek i kolegów z aWc kupiłem ... klatkę na futrzaka i ... ciągle czekam. Ponoć to bardzo mądre i przebiegłe stworzenia. Przyjdzie śnieg i mróz, to może się złapie!
Nie czekając dłużej na wymierzenie kary sprawcy, zabrałem się za likwidację szkód. Niestety nie udało mi się kupić po dobrej cenie używanego wygłuszenia maski (była jedna używka ale po 299zł), a cena nowej 320zł jakoś nie zachęcała. Poszukałem więc zamiennika, czyli systemu bardziej, że tak powiem profesjonalnego!!!
System bardziej profesjonalny
- warstwy 0,2cm butylu wygłuszająco-antywibracyjnego GMS-05 XL na taśmie samoprzylepnej, przyklejanego bezpośrednio pod maską, służącego do tłumienia drgań i dudnień,
- warstwy 1,5cm pianki poliuretanowej z nanowłóknami, GMS-010, mającej służyć jako wygłuszenie komory silnika, przyklejanej bezpośrednio na GMS-05 XL na taśmie samoprzylepnej, z warstwą czarnego aluminium na zewnątrz.
Około 1,5 godzinki trwało przycinanie formy, wycinanie butylu i pianki oraz naklejanie warstwa po warstwie od wewnątrz na maskę.
Efekt nie powiem, całkiem fajnie to wygląda. Co do efektu zamierzonego, czyli obniżenie hałasu na zewnątrz auta - efektu brak. Pokusiłem się o nieprofesjonalne pomiary przed i po każdej naklejonej warstwie dokonałem pomiaru za pomocą ... aplikacji w komórce. Wyniki pomiarów przed naklejeniem czegokolwiek - ok.70dB, po naklejeniu GMS-05XL - ok.66dB, po naklejeniu pianki też ok.66dB. Być może powinienem pomiary zrobić na zewnątrz a nie w garażu albo pokusić się o sprowadzenie bardziej wiarygodnego urządzenia pomiarowego, ale akurat w tych warunkach jakie miałem mit został obalony. Wygłuszenie nie wygłusza, przynajmniej w takim stopni jakbym się tego spodziewał.
No cóż, aby powetować sobie niespełnione nadzieje, zamontowałem nowe ramki to tablic rejestracyjnych, bo stare oblazły już z chromu! Teraz Gonzo prezentuje się o wiele, może nie ciszej ale ładniej
I tym optymistycznym akcentem kończę wpis. Do następnego
Ostatnia aktualizacja: 24.06.2015 14:06:36
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

O - to ciekawa sprawa z tym lodem. Myślałem, że jest na tyle śliski, że nie ma takiej możliwości.
Ja dowiedziałem się, że jest to ochrona maski przed tym aby przy okazji jej nadmiernego rozgrzania się nie zniszczyć na niej lakieru.
Duża różnica w dB. W realu faktycznie jest to odczuwalne? Ja po zdemontowaniu swojego wygłuszenia nie słyszę żadnej różnicy. W ASO powiedzieli mi, że w kabinie bez tego, nie będzie głośniej. Jedynie jak się stanie na zewnątrz koło maski.
Sam fakt nazywania przez Ciebie tych czynności "drobiazgami" każe mi sądzić, że masz do tego dryg i musisz to lubić
I znów "zrób to sam"