Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy anpa50
»
Podział bezpieczeństwa --- Samochód(%) i Kierowca(%). Jak uważasz ?
Wpis w blogu użytkownika
anpa50
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2041 razy
Data wydarzenia: 13.12.2010
Podział bezpieczeństwa --- Samochód(%) i Kierowca(%). Jak uważasz ?
Kategoria: inne
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2012 22:42:37
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
Ktoś spotkał klasyfikację śmiertelnych wypadków w podziale na marki, typ i wiek auta, jego stan techniczny i reprezentowany poziom bezpieczeństwa? No nie ma.
A przy założeniu rozmowy o tylko 5gwiazdkowych autach na ulicach efekt wypadków/zabitych byłby oczywisty: auto 5gwiazdek to konstrukcja nowa, małoletnia. Co wymusza serwis gwarancyjny i o młode auto zwykle jeszcze dba się. Co oznacza, że auto nie jest mikrowozem bo by nie miało 5stars, ma opony świeże, hamulce - bolączka PL dróg, wycieraczki, światła, ABS, ESP... i nawet gdyby było dwa razy więcej wypadków ofiar byłoby max. 20% z obecnej liczby.
Kolejna sprawa... idiocie nie dasz do ręki wiertarki bo uszkodzi ją lub siebie lub Ciebie, a prawko jest niezbędnikiem do bycia dorosłym. Tu nie potrzeba do psychologów rozsyłać ludzie, wystarczy debilom nie wydawać uprawnień
Dla większości ludzi kupujących samochód wyznacznikiem bezpieczeństwa jest ilośc poduszek powietrznych a to uważam za błąd. Chciałbym jednak zauważyc, że nie można zrobic procentowego podziału samochód, kierowca, bo wszystko zależy od sytuacji zaistniałej na drodze. Samochód składa się z elementów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Bierne to konstrukcja nadwozia, zastosowanie stref kontrolowanego zgniotu, dobre ustawienie zagłówków, zapięte pasy bezpieczeństwa, szyby a raczej materiał z jakiego zostały wykonane(w tańszych samochodach niestety rozbite szkło jest w małych kawałkach i ostre a odłamki powinny byc małe i tępe), umiejscowienie silnika aby w czasie wypadku nie wszedł do kabiny a np. pod samochód, system odłączenia pedałów, aerodynamika(dobry docisk), elementy wykończeniowe aby w nie były ostre, łatwopalne i twarde. Elementy bezpieczeństwa czynnego czyli elementy zapewniające odpowiednią widoczność(szyby, lusterka), sprawny i wydajny układ hamulcowy, sprawny układ kierowniczy, dobre ogumienie, napęd 4x4 czy też umiejętności kierowcy. Oczywiście nie można także zapomniec o systemach takich jak ABS, system kontroli trakcji. Nowe bezpieczne samochody mają za zadanie pomóc kierowcy a nie za niego myślec. Jadąc 150km/h i uderzając na czołówkę w drzewo nie mamy szans obojętnie od klasy samochodu ale jądac 60 w gorszym aucie i także uderzając w drzewo prawdopodonie zginiesz a tym z 5 gwiazdkami masz szanse wyjsc cało. Nawet gdybyśmy przyjeli Twój podział to te 20% może uratowac życie nie tylko Tobie a także osobom siedziącym obok.
... w stu procentach podzielam Twój pogląd.
Spotkał ktoś takie badania?