Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C8 CYTRYNA » "Po zimie sprawdź co w klimie"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C8
  • przebieg 166 060 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2016
  • silnik 2.0 i 16V
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 880 razy
Data wydarzenia: 24.03.2017
"Po zimie sprawdź co w klimie"
Kategoria: serwis
Było swego czasu takie hasło reklamowe.
Jako, że Cytryna to moje pierwsze auto z klimą to pojęcie moje w tym temacie nie jest nawet blade. Oczywiście coś tam przeczytałem w internetach, ale mimo wszystko chętnie usłyszę coś od Was. Jakieś przemyślenia, porady, wskazówki na co zwrócić uwagę etc.
Dodano: 7 lat temu
Do glotox: Jak VW to wszystko rozumiem ;-)
Dodano: 7 lat temu
jak chłodzi to fakt może nie ruszać ale chociaż odgrzybić jakimś srodkiem albo ozonowanie no i obowiązkowo filtr kabinowy wg mnie raz w roku
nie porównywał bym lodówki do samochodu uk klimy.
lodówka pracuje w jednakowej tem ciągle i nie ma drgań. w samochodzi jednak układ klimy pracuje wiec moga zdażyc się ubytki. szczegolnie w starszych samochodach
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: 120-150pln średnio kasują w ASO VW/Skoda z nowym filtrem przeciwpyłkowym.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Dzięki na pewno zrobię tym Tunapem na serwisie.
Dodano: 7 lat temu
"W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w... klimie" [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Natomiast w CARAVELCE to był horror. Niby wszystko OK ale przy dłuższej trasie jak wyłączyłem auto na parkingu i chciałem jechać dalej włączało się nagrzewanie w strefie tylnej. Do końca żaden polski diler nie umiał tego naprawić. Później się przyzwyczaiłem i po prostu nie wyłączałem auta. Sugerowali, że to wersja na indywidualne zamówienie i nie mogli znaleźć przyczyny.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Muszę dbać bo mam elektryczną klimę i trochę inaczej to u mnie wygląda. Ale nie mam strat na paliwie :)
Ale w jeepku to niestety były ubytki i co roku trzeba było nabijać ale to konstrukcja VW i miało prawo. ;)
Dodano: 7 lat temu
Dodano: 7 lat temu
Do glotox: Nareszcie trafił się ktoś, kto wie po co jest klimatyzacja/schładzacz w aucie [up] Jak ja się cieszę, że to Ty, Robercie :-)
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: https://tinyurl.com/ktfazro
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: To jakiś preparat czy urządzenie.
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: To jedź do ASO VW tam potraktują parownik Tunap'em
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Podobno zawsze jest jakis ubytek. A z biegiem lat szczelnosc spada.
Dodano: 7 lat temu
Tak jak Marcin GP napisał jeździć przez cały rok i odpowiednio filtry wymieniać. Najlepiej włącz klimę na zamkniętym obiegu, niech trochę pochodzi i wyłącz obieg. Jeżeli jest jakiś zapach to zrób ozonowanie ale wcześniej wymień filtr kabinowy :) Następny test po roku :)
Dodano: 7 lat temu
Coś
Dodano: 7 lat temu
Oooo u mnie zaczyna już śmierdzieć, czas przeserwisować aby starym capem nie jechało ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Co prawda poprzednie samochody to był francuski, włoski, hiszpański (choć ten ostatni mocno ociera się o VAG'a) ale kto wie jak to będzie z tym nowym niemieckim szrotem :-) Czy będzie tak samo bezawaryjny jak inne uznane marki :-)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Dokładnie tak.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Jak jest szczelna to gdzie ma uciec?
Przykładowo w Altei norma producenta wskazuje na 525 +/-25 gram i czynnika po 6 latach było 485 gram. Tak samo nie było jakiegoś większego ubytku (dokładnych danych nie pamiętam) w poprzednich samochodach gdzie też sprawdzenie odbyło się po takim samym okresie.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Głupota. Lodówka nie jezdzi.
W kilka lat moze uciec 159-300 gram gazu.
A gdy jest go mniej nuz 60% pelnej zawartosci klima nie chlodzi dobrze i sprezarka ciagle sie włącza aby wytworzyc cisnienie.
Najlepiej 10 lat nie zagladac bo działa a jak padnie to zaraz tysiac lub dwa na stół.
A o smrodzie w aucie nie wspomne
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Gdzie ten czynnik zima ucieka?
Jeśli już ucieka to nie z powodu zimna tylko przerdzewiałej albo nieszczelnej instalacji.
Dodano: 7 lat temu
Jak to mówią: Gdzie dwóch polaków tam trzy opinie :)
Dodano: 7 lat temu
Raz w roku przegląd klimy by się przydał, a do tego wymiana filtrów i ewentualnie ozonowanie. No i generalnie jak masz klimę to wskazane jest żeby jeździć z nią ciągle włączoną nawet gdy grzejesz, a nie schładzasz. Jeżdżenie z zawsze włączoną mniej jej krzywdy zrobi niż byś ją całkowicie wyłączał na kilka zimowych miesięcy, bo takie działanie to dla klimy zabójstwo. Poza tym gdy jest ciągle włączona to usuwa wilgoć z wnętrza i mniej parują szyby.
Dodano: 7 lat temu
W starym aucie co roku trzeba jechać i uzupełnić czynnik, bo jak są duże mrozy zimą to czynnik ucieka. Sprawdzić też trzeba czy nie jest zamulona chłodnica klimy za zderzakiem, bo jak będzie niedrożna to klima niewydajna.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: Ja tam robię co jakiś czas prosty test jak już jest jakieś stabilne 20 stopni na zewnątrz. Na postoju po kilku minutach pracy klimatyzacji termometr w kratkę nawiewu i jeśli pokazuje po chwili jakieś 2-4 stopnie to uważam, że jest wszystko w porządku, znaczy się działa :-)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Ok no to tak miałem zrobić. Żeby mieć pewność, że jest ok. Chociaż nie spodziewam się problemów bo w lato chłodziła i całą jesień i zimę jeździłem z klimą więc powinno być ok.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: to jedziesz do serwisu i robisz standardową procedurę wyciągnięcia całego czynnika z systemu, badanie jego szczelności, oczyszczenie, zważenia i ewentualne uzupełnienie czynnika, wymianę oleju na nowy i wtłoczenie tego wszystkiego z powrotem do układu. Tak właśnie robię po 5-6 latach u siebie.
A terosept to środek do czyszczenia klimatyzacji (wygląda jak woda) a stosuję go w ten sposób, że wyjmuję filtr przeciwpyłkowy, uruchamiam wentylator na maxa i rozpylam za pomocą zwykłego rozpylacza terosept w gniazdo filtra aż zacznie go być widać na wszystkich kratach wylotowych. W tym celu zmieniam kierunek nawiewu by intensywniej go rozprowadzić po całym układzie. Środek jest praktycznie bezzapachowy.
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: A co jeżeli to używane auto i nie wiem jak klima była serwisowana? Co to ten terosept i jak to się robi?
Dodano: 7 lat temu
A co tu sprawdzać. Z moich doświadczeń czy to z klimatyzacją automatyczną czy ręczną to klimatyzacji trzeba po prostu używać zawsze non-stop i wtedy nie będzie żadnego problemu. Żadnych brzydkich zapachów itp. Oczywiście coroczna wymiana filtra przeciwpyłkowego jest wskazana ale warto go też najpierw wyjąć i przedmuchać, a nie obligatoryjnie wymieniać.
W zimie przy niskich temperaturach automat co najwyżej nie załącza sprężarki.
A co do często powielanych bredni, że układ co roku traci 15-20% procent czynnika i trzeba co jakiś czas go uzupełniać to jeśli układ jest sprawny i szczelny to ubytek praktycznie nie istnieje.
Nigdy nie miałem takiej potrzeby by nawet po kilku latach (5-7 lat) eksploatacji uzupełniać czynnik. Na ogół po 5 latach jechałem by serwis klimatyzacji dokonał sprawdzenia. I zawsze ilość wagowa czynnika mieściła się w normie podawanej przez producenta.
Jedynie co robię z klimatyzacją to mniej więcej co 2 lata dezynfekcja za pomocą teroseptu.
Dodano: 7 lat temu
Jak działa i nic nie śmierdzi to nie ruszaj i nie daj się naciągać. Klima to układ zamknięty tak samo jak w lodówce. W lodówce też sprawdzasz co jest po zimie:)?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
11 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
5 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl