Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Megane » Pierwszy serwis







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Megane
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 780 razy
Pierwszy serwis
Kategoria: serwis
Pierwszy serwis, taki od którego nie da się uciec, nawet w najdroższym i najbardziej pancernym aucie, no chyba, że posiada się Syrenkę, Trabanta lub innego dwusuwa. Czyli rozrząd, a w przypadku silnika K4M także, koła zmiennych faz rozrządu i prewencyjnie pompy wody (ehh, nostalgiczne wspomnienie 1.6 Fiata z pompą na oddzielnym pasku).
A skoro auto już u mechanika, to hurtem doszły filtry, olej, świece i świeży płyn hamulcowy co by to zapomnieć o możliwości korodowania przewodów hamulcowych.
Przy okazji udało się odblokować światła do jazdy dziennej, które to panowie z Renault elegancko wkomponowali w klosze, zainstalowali żarówki, bardzo dobre Philipsa, ale jakoś tak nie chciało im się ich włączyć. Za to klient w gratisie dostał tryb skandynawski czyli światła mijania włączane z automatu z motorem ;D Głupie, choć z punktu widzenia nowoczesnego kapitalizmu bardzo logiczne, od razu dostosowali jeden typ lamp do świateł dziennych i mogli mniej (taniej) produkować a jak klient zażyczył sobie ŚD dopłacał i pstryk, miał. Dobrze, że w tym wszystkim nie zablokowali możliwości aktywowania świateł jakimiś dziwnymi kodami, blokadami itp. Z tego co się orientuje w ASO robili ten myk za około 150 zł, więc nie tak źle.

Podsumowując, pierwszy serwis za mną i Meganką, pół dnia roboty, przyzwoity koszt i spokój na kilka lat, przynajmniej jeżeli idzie o te rzeczy. A dzięki nabytej umiejętności świecenia żaróweczkami 21W, także spalanie powinno spaść o jakieś 0,1 l ;-)
Dodano: 10 lat temu
Już przed zakupem wiedziałem co i kiedy może się przedwcześnie zużyć. Co do warsztatu to tak, auto faktycznie było serwisowane w warszawskim ASO przez poprzednią właścicielkę, na szczęście panowie nie musieli nic robić, wymienili tylko cewki na gwarancji na poprawione i tyle, także auto nie jest splamione rękoma wymieniaczy z ASO.
Pozostała mi jeszcze wymiana głośników w przednich drzwiach, bo słychać, że w jednym puściły nity i odkleiła się membrana ;/
Dodano: 10 lat temu
O, i silnik nie wypadł [rotfl]. Co mechanik, to nie warszawskie ASO ;)
Dodano: 10 lat temu
Widzę, że kolega poczytał trochę o silniku i wie o zmianie koła. Mojemu ojcu w ASO o tym nie powiedzieli i po przejechaniu 20 tyś na nowym rozrządzie auto zaczęło klekotać jak TDI, a przy rozruchu wydaje się, że zaraz ducha wyzionie.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
40 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl