Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Silver Arrow
»
Pierwszy przegląd serwisowy po dwóch latach od zakupu Golfa - 2016
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2849 razy
Data wydarzenia: 17.05.2016
Pierwszy przegląd serwisowy po dwóch latach od zakupu Golfa - 2016
Kategoria: serwis
Z początkiem maja wypadł mi pierwszy przegląd serwisowy w VW od chwili zakupu przy przebiegu 15 375 km. Jest to po prostu przegląd związany z oględzinami auta, który trzeba wykonać albo po dwóch latach od zakupu albo po 30.000km, a następnie co 1 rok albo co 30.000 km.
Wymiana oleju zgodnie ze wskazaniem zmiennego wskaźnika terminu przeglądu wypadła mi w grudniu 2015 r bo niestety olej long life nie dotrzymał do dwóch lat
Wykonanie przeglądu, związane jest z przedłużeniem dożywotniej gwarancji mobilności samochodu, która to daje nam następujące możliwości:
•naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
•holowanie,
•samochód zastępczy,
•nocleg w hotelu,
•dalsza podróż (samolotem lub pociągiem),
•zwrot kosztów za przejazd taksówką,
•dostawa samochodu po naprawie,
•dostawa oryginalnych części zamiennych,
•pożyczka gotówkowa nie oprocentowana,
•serwis telefoniczny.
Ponadto z informacji udzielonych mi przez serwisanta, utrzymywanie serwisów i jednoczesnych przeglądów umożliwia partycypowanie w kosztach przez VW w sytuacjach gdy przykładowo faktycznie coś się zepsuje z winy koncernu po gwarancji.
Sam przegląd kosztował jeszcze w miarę przyzwoicie tj. 160,30 i obejmował sprawdzenie działania następujących elementów:
Samochód wewnątrz
•Sygnał dźwiękowy.
Samochód z zewnątrz
•Układ mycia reflektorów
•Oświetlenie z przodu – światła pozycyjne, światła mijania, światła drogowe, reflektory przeciwmgłowe, kierunkowskazy, światła awaryjne,
•Automatyczne sterowanie światłami mijania,
•Oświetlenie z tyłu – światła hamowania, tylne światło pozycyjne, reflektory do jazdy wstecz, tylne światło przeciwmgłowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kierunkowskazy, światła awaryjne,
•Układ wycierania i mycia szyb,
•Pióra wycieraczek
Samochód od spodu
•Silnik i podzespoły w komorze silnika (z dołu),
•Skrzynia biegów, przekładnia osi i osłony przegubów,
•Układ hamulcowy,
•Grubość klocków hamulcowych oraz stan tarcz hamulcowych przednich i tylnych
Ogumienie
•Ciśnienie w oponach obu przednich kół,
•Ciśnienie w oponach obu tylnych kół,
•Ciśnienie w kole zapasowym,
•Sprawdzenie stanu i wyglądu bieżnika opony,
Komora silnika
•Akumulator,
•Poziom oleju silnikowego,
•Silnik i podzespoły w komorze silnika (z góry),
•Poziom płynu hamulcowego,
•Układ chłodzenia,
•Układ wycierania i mycia szyb.
Wszystko zostało pozytywnie odznaczone.
Ponadto poprosiłem by sprawdzono dodatkowo filtr powietrz, bo w grudniu nikt na to nie wpadł aby popatrzeć a mnie to umknęło i spać nie dawało. Filtr był zabrudzony więc go wymieniono, a koszt tej przyjemności to 104,90 zł + 20,90 zł za wymianę.
W sumie cały przegląd kosztował 286,10 zł.
Kolejny przegląd serwisowy wypada za rok i może się uda go połączyć z wymianą oleju ale to już loteria, bo czujnik gradacji oleju może zadecydować, że wymiana oleju będzie w styczniu lub innym miesiącu. Wiąże się to po części z techniką jazdy oraz pokonywanymi dystansami krótszymi bądź dłuższymi (oczywiście korzystniejsze są te dłuższe, z którymi u mnie jest różnie). No ale może się uda, żeby dwa razy do serwisu nie kołować.
Pozdrawiam
I do następnego wpisu.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Nigdy w życiu nowego auta!!!
Stosuję jeden z droższych olejów i w miarę trzymam się okresów przeglądowych podanych przez producenta. I wszystko gra...
Cena standardowa jak za kompakta na I przeglądzie (z olejem niecałe 800 zł), bez względu na markę.
I do tego komputer decyduhe mierzac lepkosc kuedy mam go wymienic.
To chore bo wtedy kilkuletnie auto ma 180 tys km i mialo wymieniany olej tylko 5 razy.
Wiec nie dziwi ze przy takim przebiegu rozpada sie silnik i ze mowia ze TSI to zlom.
Bo o to im chodzi.
Ja wlasnie w swoim GTD ktory ma 16 miesiecy i 9000 km przebiegu wymienilem stary olej.
Bede go wymienial co 15 tys. km. A tedaz po prostu profilaktycznie.
I co wazniejsze zakupilem zgodny z norma dla TSI i TDI czyli 504.00 lub 507.00 i lepkosc 0W30.
Przeszedlem na najlepszego Castrola Professional ktorego litr kosztuje od 50 do 90 zl.
Z tym ze jak wie sie gdzie placi sie 55 zl za litrowa butelke a jesli nie wie to 90 zl w ASO.
Lacznie za 280 zl mam nowy olej o oryginalny filtr.
Chyba warto dla zywotnosci silnika.
Polecam koledze olej gorszy ale wymieniac co roku.
Szerokości.