Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy bychu81 » Pierwsze wrażenia po zmianie samochodu Citroen C4 vs Skoda octavia III







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika bychu81
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 9159 razy
Data wydarzenia: 03.03.2015
Pierwsze wrażenia po zmianie samochodu Citroen C4 vs Skoda octavia III
Kategoria: inne
Przez 2 lata moje c4 dało mi w kość, dużo napraw, serwisów. Teraz nadszedł czas na zmianę i przesiadłem się z cytrynki na kuraka. Plusy i minusy : Cytrynka na pewno miała lepszą widoczność w szczególności przednią szybę no i tempomat w kierownicy był wygodniejszy. Pozostałe żeczy są tylko na + dla octavii: przestrzeń ( ponoć octavia III to już nie kompakt tylko klasa średnia no ale cena pozostaje na poziomie kompaktu przynajmniej porównywalna z c4 ), wielkość bagażnika cudowna ogromny, silnik c4 1,4 95KM vti octavia 1,2 86KM tsi różnica ogromna na korzyść skody. Zbiera się od 1300 obrotów zdecydowanie ciszej jest w środku nie słychać silnika ( porównując przy prędkości 100 km/h citroen 3000 obrotów na 5 biegu a skoda 2000 obrotów na 5 biegu ). Spalanie około 1 litra mniej na kożyść skody jadąc w trasie z "rozsądną" ( troszkę szybciej niż przepisowo nie przekraczając 120km/h ) prędkością można zjechać poniżej 5 litrów w cytrynie było to wręcz nie osiągalne. Plus dla C4 jest taki że go na drogach nie widać a skodą jadę 30km i po drodze mijam co najmniej 5 sztuk nowych octavii :) C4 przeważnie nie ma przez tą trasę ani jednego :D Jeśli ktoś ma jakieś pytania chciałby coś porównać dowiedzieć sie czegoś z chęcią odpowiem na pytania :)
Dodano: 9 lat temu
Rozumiem fascynację nowym nabytkiem, ale z "Cytryną" chyba nie było aż tak źle. Poza popijaniem oleju trudno mi coś zarzucić autom z VTi pod maską. :)
Dodano: 9 lat temu
Zalecenie wymiany oleju co 30 tys km to śmiech. To samo z paskiem rozrządu na 250 tys, czy braku potrzeby docierania silnika po kupnie. Przecież to zabieg, który ewidentnie ma na celu wykończenie jednostki zaraz po skończeniu gwarancji. I wtedy albo robisz remont opiewający na kwotę kupna nowego silnika, albo kupujesz następne auto - ergo nabijasz kobzy korporacji motoryzacyjnych. To wszystko marketing, a kto uważa, że jest inaczej i że to tylko "technologia" poszła naprzód - jest ślepy. Bez niczyjej obrazy oczywiści :)
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: przepraszam piszę z małego telefonu wszystkie odp. Nie zawsze wyjdzie jak ma :)
Dodano: 9 lat temu
Do bychu81:
Dla świętego spokoju zmieniaj olej częściej niż 30 tys km.
A jeśli chodzi o trwałość paska to spotkałem się z informacją, że jest ona równa trwałości tego silnika. To miała być jego zaleta, ale ja odczytuję to odwrotnie.

P.S popraw orta, bo jak doszedłem do "żeczy", to przez moment zastanawiałem się co to za wyraz ;)
Dodano: 9 lat temu
Do humvee5: Citroen zawsze mnie kusi, chciałem kupić c4 picasso nowe, z wyprzedaży rocznika 2014 ale niestety zrezygnowałem bo wychodziło mi za drogo. Lepsze opcje finansowania w skodzie i cena za samochód. Nie skreślam citroena :)
Dodano: 9 lat temu
Moje pytanie: czy kiedyś wrócisz do Citroena?
Dodano: 9 lat temu
Do bychu81: przeciez Citroen i Peugeot to tak samo jak VW i Skoda czyli ta sama technologia z innym znaczkiem
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: myślę, że nowy superb ma w sobie więcej nowego superba niż nowy Passat!
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: W citroenie mówili że silnik może zjadać 1 litr oleju na 1000 km, takie normy więc pasek na 250k mnie już nie dziwi :)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: W sumie Skoda to to samo co Volkswagen chyba tylko znaczkami się różnią pod maską nie znalazłem jeszcze żadnego logo skody tylko same VW ,a szukałem cierpliwie :) Takie czasy, pod maską Citroena też było pełno Peugeota
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: Niech kolega nie przesadza.
Wygląd owszem ale nie tylko.
Ci co nie widza szczegołów i nie rozumieja ewolucji widza odgrzewanego kotleta.
Jak sie chce ciagle czegos nowego i eksperymentow, mody to nie u marek z Niemiec.
BMW wypracowało styl przez 50 lat. Auta francuskie ciagle go zmieniaja. Peugeot teraz nasladuje Niemców.
A skoda z bieda nie ma nic wspolnego. W ofercie ma juz auto lepsze i ładniejsze kd vw.
Nowy Superb. Uczeń przerósł mistrza. Tylko w tym wypadku. Chociaz nie dotykałem.
Bo Octavia od Golfa odstaje wiadomo czym
Dodano: 9 lat temu
Do bychu81: pasek po 250k km:D chyba to żart roku ;P jak lancuszki im sie rwały przed 100k km ;P
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: producent zaleca uwaga : Sprawdzenie paska rozrządu po 250k :) olej wymiana co 30k czyli co przegląd. Generalnie mam to w d.... 2Lata gwarancji+ wykupiona na dodatkowe 2 lata, więc mam 4 lata ochrony. Nie wiem czy nie sprzedam szybciej :)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Drogi fanie VW może i francuskie auta to dziwaki ale jakoś Niemcy nie potrafią dać ponieść się fantazji i zaprojektować piękne auta jak choćby DS'y. Może brakuje im fantazji, może kasy, a może i nie mają jaj i produkują tylko praktyczne i stonowane stylistycznie pojazdy.
Efekt taki, że jak patrzysz na kolejne wcielenie golfów, passatów to masz wrażenie, że tego odgrzewanego kotleta już gdzieś widziałeś.

Pozdrawiam
po części też fan VW tylko wersji z "Biedzi"
Dodano: 9 lat temu
Do bychu81: Jeździłem Fabią II TSI 85Km i spoko dawała radę teraz 110KM w Nowej śmiga nieźle ale Fabia ma jakieś 1100kg masy. Myślę, że do normalnej jazdy wystarczy, a dynamika jest na pewno lepsza od Octavi z 1,6 MPI 105KM w poprzednich wcieleniach bo turbo robi swoje!
Dodano: 9 lat temu
Do bychu81: to ten pasek co ile trzeba wymieniac jak olej co 10kkm ;P?
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: co do pożądku i elegancji zgadzam się w 100% bardzo przyjemna ta octavia. Ale to też zależy od wersji wyposażenia.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: No dobra przepraszam za kure no ale logo bardziej mi kurczaka przypomina niż indiańską strzałę :) Co do ergonomii c4 było ok to nie była wersja picasso tam jest predkościomierz na środku, u mnie był normalnie( zobacz fotki mojej cytrynki).Co do spalania to wiem że jak depnę to bedzie palił wiecej ale tak to chyba ma każdy samochód.
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: ponoć ten tsi już jest poprawiony, ma pasek zamiast wadliwego łańcuszka. Od 2013 roku montują tylko poprawione wersje o ich wadliwości nie słyszałem.
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: miałem c4 2 lata i 4 litry to mi palił z górki przy 90km/h. Poniżej 5 litrów w 1.4 vti nieosiągalne. Najniższa średnia jaką miałem na trasie to 5.4 ale jechałem bardzo spokojnie. Może 1.6 vti lepszy wieksza moc nie wysila go tak. 1.4 do c4 jest poprostu za słaby pewnie dlatego palił wiecej.
Dodano: 9 lat temu
Silnik nieco słaby, gdy pojeździsz dynamicznie używając turbiny spali 8 i 10 na setkę. Taka uroda TSI.

Podobno jadąc do 100 km/h spala poniżej 6 litrów na setkę.

Poza tym skoda to nie żadna kura. W logo mamy indiańską strzałę.

No C4 to auto mniejsze ale też dużo starsze, to dziwak, ma 4 wyświetlacze (obrotomierz przed kierowcą, na konsoli środkowej: prędkościomierz, od klimatyzacji, od radia, nie wiadomo na który patrzeć) i jak to Francuz przekombinowany.

Tu mamy porządek i elegancje po niemiecku.
Dodano: 9 lat temu
Do bychu81: z tym ze TSI nie ma pozytywnych opinii i to co nawet zaoszczedzisz na paliwie oddasz z nawiazką w serwisie jak bedziesz tylko tym chcial dluzej jezdzic
Dodano: 9 lat temu
Z tym spalaniem w C4 to chyba troszkę przesadzasz.
Ojciec ma z silnikiem 1.6 VTi, i żaden problem w tym aucie osiągnąć wynik poniżej 5 litrów w trasie, ba nie ma większego problemu ze zbliżeniem się do 4 litrów.
Śmiem twierdzić że z 1.4 jest podobnie. Co jak co, ale silniki to Citroen ma oszczędne.
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: Tak. W sumie nie planowałem skody ale wersja wyposażenia i bagażnik mnie przekonał. Żonie przypasował kolor. Tylko wątpliwości były co do silnika ale rozwiały się po jeździe testowej :)
Dodano: 9 lat temu
Waży 1150kg chyba 170 nm. Powiem tak do 120km/h rozpędza sie zwinnie katalogowa 100 w 12 sec myslę że da się szybciej tylko ja tego nie potrzebuję. Gdzieś przyczytałem w jakimś teście zrobili pomiary na hamowni wyszło że 1.2 Tsi 86 koni ma tak naprawdę 100 / 105 a 1.2tsi wersja 105 konna ma ich ok 120. Ponoć zaniżają bo w nie których krajach wysokość ubezpieczenia i podatek zależy od ilości KM.
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Auto koni może mieć mało, oby miało tylko sporo niutonometrów ;)
Dodano: 9 lat temu
Zalapales się na wyprzedaż rocznika?
Dodano: 9 lat temu
Porównanie tych dwóch aut nie ma sensu bo to dwie różne klasy i gabaryty! Ale zawsze cieszy jak zmieni się na lepsze [up]
Dodano: 9 lat temu
86km w takim duzym aucie? ile ona wazy?
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl