Wpis w blogu auta
Honda City
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2856 razy
Data wydarzenia: 03.06.2014
Pierwsza drobna awaria
Kategoria: awaria
Wracając do usterki, przyczyną nie był bezpiecznik a opornik/ rezystor usytuowany w rurze wentylacyjnej za wentylatorem który jest za schowkiem przed pasażerem. Przy okazji znalazłem gdzie umiejscowiony jest filtr przeciw pyłkowy.
Rozwiązanie znalazłem na forum hondy civic.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Samo urządzenie inaczej wygląda, ale jest tak samo zbudowane. Dodano osłonkę. Powodem najczęściej jest pęknięta sprężynka którą minimalnym kosztem można zastąpić rezystorkami ceramicznymi. U mnie problem był mniejszy ponieważ odlutowała się mała blaszka która łączy sprężynki. Więc z naprawą nie było problemów, więcej zabawy było z wymontowaniem tego elementu ponieważ znajduje się dość głęboko za wentylatorem i trzeba się wczołgać pod schowek przed pasażerem.
Jeszcze przed wymontowaniem tego elementu podjechałem do sklepu zapytać ile coś takiego kosztuje, ale okazało się, że w dwóch sklepach nie mają tego i nie sprowadzą, a w ASO w sumie za 3 sprężynki połączone ze sobą zaśpiewali 250zł plus ewentualna wymiana. Więc nie mało jak na taką drobną część. Dodam, że element był Made in Japan.
Ostatnia aktualizacja: 03.06.2014 18:30:49
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Auta którymi jeżdżę w pracy mają olej wymieniany co 30.000km i nie wpływa to negatywnie na trwałość silników.
Niestety co do wymiany oleju nie masz racji. I nie jest to chwyt marketingowy lecz zwykłe procesy chemiczne, które zachodzą podczas pracy silnika. Olej niestety już po kilkunastu tys. km nie przypomina oleju. Jest to mieszanina oleju, paliwa, zanieczyszczeń oraz substancji pochodzących z ich spalania. Do tego w starych autach może dochodzić do jego rozrzedzenia przez nieszczelny układ chłodzenia, a wtedy zamiast oleju jest bliżej nieokreślona maź. Nawet gdy producenci aut zapewniają, że od wymiany do wymiany można spokojnie przejechac ok. 30 tys km, warto zmniejszyć ten interwał o połowę. Olej w silniku jest odpowiedzialny nie tylko za smarowanie układu korbowo-tłokowego i cylindrów, lecz także za prawidłową pracę osprzętu motoru, czyli napinaczy napędu rozrządu, turbodoładowania itp. Więc uważam, że oszczędzanie na wymianach oleju nie ma najmniejszego sensu, gdyż pozorne oszczędności odbiją się z hukiem za kilka lat, a koszty napraw będą niewspółmierne do kasy zaoszczędzonej na oleju.
Z tego co usłyszałem, było kilka takich przypadków w Hondach Civic. Podzespoły raczej są takie same i problem może powtórzyć sie we wszystkich modelach Hondy.
Te przypadki tyczyły się tylko City, czy też innych modeli?
Kolega "ojciecmajster" w swoim dzienniku też pisał o dmuchawie i chyba jest coś na rzeczy, bo jak byłem w lutym na przeglądzie, spotkałem pewną właścicielkę tego modelu, której również wymieniono dmuchawę.
Jak byś robił większe przebiegi to pewnie wyszło by to jeszcze na gwarancji
P.S. ten model City produkują w Malezji.
Ogólnie to te resystory chyba często się psuły szczególnie w civicach, jak nawet ktoś zrobił krótki poradnik jak to naprawić.
A auto produkowene jest nadal w Indiach, tyle, że nowy model. Ale sama część była Japońska.
Co nie zmienia faktu, że padł w tempie ekspresowym
Jeśli chodzi o filtry kabinowe i powietrza, to wymieniam jeżeli zachodzi taka potrzeba w wyniku kontroli oragnoleptycznej, nie zwracam uwagi na przebieg, ani okres używania.