Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf 2.0 GTD 184 KM » Ostatnie w sezonie nabłyszczanie GTD plus kilka uwag







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 847 razy
Data wydarzenia: 11.11.2019
Ostatnie w sezonie nabłyszczanie GTD plus kilka uwag
Kategoria: zmiany w aucie
Cóż, czas płynie szybko. Kolejny rok z moim najlepszym przyjacielem przeminął, zamknąłem go z przebiegiem ok 65 tys. km, auto przeszło kolejny TUV bez problemów, bez najmniejszych usterek.


Po wstępnych wyliczeniach przypuszczam że gdyby nie zimował to poza tym i że miałby gorszy stan lakieru, ogumienia to przebieg zapewne przekroczyłby już 100 tys. km.
No i pewnie musiałbym wymieniać hamulce oraz przy 120 tys. km czyli za rok, myśleć o wymianie rozrządu.

Przy tym co wielu podkreśla jakie miało koszty ze swoim autem zdążyłem zaoszczędzić na ubezpieczeniu AC oraz podatku drogowym przez 4 lata ok 1100 Euro. Z racji tego że auto jeździ czasowo (tablice od 1 marca do 31 października każdego roku) znaczy tak może jeździć a czasami zaczyna później lub kończy wcześniej.

Przy okazji woskowanie sprawdziłem nowy preparat, szczególnie polecany na forum „kosmetykaaut.pl” Quickdetailer FinishKare 425. To tzw. szybki nabłyszczasz który możemy położyć bezpośrednio po umyciu i osuszeniu auta. Od innych szybkich detailerów różni go to że nakładamy i zaraz za moment polerujemy do uzyskania połysku. Połysk i poślizg jest oszałamiający, środek nie maskuje swirli tylko usuwa tłuste plamy, odciski palców oraz przedłuża żywotność woski.
Jest drogi, opakowanie 925 ml kosztuje ok 70 zł.

Wcześniej używałem qiuckdetailera Porboy’s World White Diamond (glaze), świetny w formie mleczka, maskował rysy jednak nie dawał tak szałowego efektu jak ten.

Stwierdziłem że zabawa w jakąkolwiek powłokę przy moim prawie idealnym stanie lakieru mija się z celem, 95% micro zarysowań (swirli które zawsze się po czasie pojawiają) usuwam sam ręcznie a lustro jest takie jak po polerce mechanicznej. A ile radości i przyjemności.

Do tego musze pochwalić nowe opony Michelin Crossclimate Plus (225/40 R 18) na których jeżdżę od 5 kwietnia tego roku. Auto pomimo ze nie jest miękkie i ma sportowe zawieszenie na tych gumach zaczęło jakby płynąć, one jakby lepiej amortyzują, i nie ważne czy latem przy 29 stopniach czy jak wracałem do Polski przy 2 stopniach na plusie po prostu auto staje się bardziej miękkie i sprężyste.
Pierwsza klasa. Na śniegu nie testowałem ale jestem zadowolony, jak się zapłaci to jest różnica jednak w stosunku do szmatławych Bridgestone Potenza, głośniejszych, prawie wyząbkowanych po 50 tys. km i twardych jak kamień. Dobrze że je wyrzuciłem.

Czasami myślę że tak świetnego, szybkiego, oszczędnego auta i w tak fantastycznym kolorze już miał nie będę. Owszem jest to parcie na kompaktowego SUV-a, na cos z większym bagażnikiem ale to bardzo drogie zabawki i na dzień dzisiejszy moje kryteria spełniają 2 auta. Jedno dopiero miesiąc temu pojawiło się w salonach więc muszę poczekać. Ale przecież mam czas, czas to większe oszczędności i szansa na kupno lepszego auta.
Ostatnia aktualizacja: 11.11.2019 17:49:56
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar:
W bagażniku trzeba wozić.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Tylko nie ma gdzie trzymać! Też bym zrobił! ;)
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar:
Trzeba by jeszcze na zimę zapas owsa zrobić.
Dodano: 4 lata temu
Się błyszczy! Ty to dbasz o to swoje 184KM! [up] :)
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: ja na felgach mam ceramikę, ale wąski rozstaw ramion (szprych) powoduje że samym opryskiem domyć się nie da. Zawsze zostaje sporo w zakamarkach.
Dodano: 4 lata temu
Do paweldejko: Dzięki. Ja tez polerki na prąd nie dotykam i tapicerki nie czyszcze tylko najwyzej szczotkuje i pielęgnuje skórę.

Szczotke do felg wybierałem długo i nie żałuje, idealna i trwała. No tylko ze trzeba samemu wyregulować docisk, no głaskaniem brudu sie nie usunie. A taka za 15 zł to co roku do wyrzucenia.

Ja mam felgi czarne na wysoki połysk wiec je woskuję i unikam czyszczenia chemią. Ale do srebrnych czy szprychowych lepiej działa chemią

Angelwax qued zerknę, ja mam Porboys World lub Finish Kare 425. O dzwo czasami tez po myciu pryskam woskiem w płynie. Ale i tak najlepiej porzadnie co 3 miesiące nawoskować.

No cenowo wychodzi podobnie

No byle do wiosny
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: oba dresingi do plastików nie dają połysku. Ja mam odwrotnie - wolę mat. Nałożone widać oba, bo pogłębiają czerń i wyrównują kolor. Natural look dość łatwo zmywa się wodą, jak napada deszczu na element to powstają zacieki. Poza tym łatwy w aplikacji, wydajny i fajnie pachnie.

Anglewax - Qed to quickdetailer do elementów blaszanych, lakierowanych. Pogłębia hydrofobowość, usuwa waterspoty i nadaje śliskość. Wysokiej jakości QD w przystępnej cenie.

Glinki nie używam, bo ściągnie powłokę.
Jeśli chodzi o zaawansowanie, to ja ograniczam się tylko do czyszczenia i mycia. Polerki nie dotykam, tak samo jak nie robię prania tapicerki.

A tę szczotkę może kupię, bo moje felgi trudno i niewygodnie się czyści.
Dodano: 4 lata temu
Do paweldejko:
No długo trwało zanim ogarnąłem ta listę. Widać kolega jest jeszcze bardziej zakręcony i zaawansowany niż ja. Usuwanie zabrudzeń metalicznych i organicznych, ja stosuje czasami glinkę Vallet Pro a najczęściej Prockbort – i to wystarcza

Shiny Garage - Jet Black Trim Restorer (dresing do plastików zewnętrznych) - daje jakikolwiek połysk ? Matowych nie lubię bo nie widać że było coś robione
Ze Swojej strony Polecam Meguair’s – Ultimate Protectant Spray – daje efekt Showcarshine – ale wycofują powoli ten produkt

APC mam koncentrat Meguairs’a – daje radę, kupiłem litr i rozcieńczam, taki zielony

Poorboy's World - Natural Look (dresing do plastików wewnętrznych) – jaki daje połysk ?

Meguiar's - Endurance True Gel (dresing do opon) – najlepszy żel na rynku mam

Anglewax - Qed (quick detalier do elementów zewnętrznych) - mam rozumieć do plastików ? Jest hydrofobowy ?

Shiny Garage - EF Wheel Cleaner (do czyszczenia felg) - ja używam Nigrina i rzadko bo nie chce zmywać wosku z felg. Jak myje to psikam wodą z szamponem a atomizerze

Colourlock - Strong i Soft (do czyszczenia i konserwacji skóry) – słyszałem że dobry ja używam Meguairsa – skóry nie mam zbyt wiele w aucie
Szampon kupiłem wiśniowy ADBL – firma słaba ale podobno ma neutralne PH i nie zmywa wosku.
Polecę jeszcze koledze ExceDe Master Wheel Brush – szczotka do felg Meega miękka, rewelacyjna, produkcja polska, kosztuje 57 zł

No poza tym kolega ma nałożoną ceramikę więc pracy przy aucie mniej
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: ja w ciągu ostatnich 3 lat wydałem grubo ponad 2 000 zł. Ale zaczynałem w zasadzie od zera:

Shiny Garage - Jet Black Trim Restorer (dresing do plastików zewnętrznych)
Autoland - silikon do uszczelek
Shiny Garage - D-Tox (usuwanie zabrudzeń smolistych)
MAC 124 Prickbort (usuwanie zabrudzeń metalicznych)
Angelewax - Revange (usuwanie zabrudzeń organicznych)
KochChemie - Mzr (APC do plastików)
Chemical Guys - Citrus Wash & Gloss (szampon)
Poorboy's World - Natural Look (dresing do plastików wewnętrznych)
Meguiar's - Endurance True Gel (dresing do opon)
Anglewax - Qed (quick detalier do elementów zewnętrznych)
KochChemie - Guf Fummifix (dresing do elementów gumowych wewnątrz)
ADBL - Tire and rubber cleaner (czyszczenie elementów gumowych)
ShineChemicals - płyn do mycia szyb i lusterek
Soft99 - Wash Mist (quick detailer do wnętrz)
RRcustoms - CarWash Plastic Conditioner (do regenerowania plastików zewnętrznych)
Gtechniq - I1 (impregnat do alcantary)
Shiny Garage - EF Wheel Cleaner (do czyszczenia felg)
Modesta - M3Fire (do zmywania zanieczyszczeń z kamienia, dedykowane do powłoki)
Modesta - M4Smoke (do sezonowego odświeżania powłoki)
Colourlock - Strong i Soft (do czyszczenia i konserwacji skóry)

Do tego cała masa różnych mikrofibr o różnej gęstości, długości włosia i fakturze. Ręczniki do suszenia. Pędzelków o różnej wielkości i twardości, szczotek, aplikatorów...

Teraz też jako płyn do spryskiwaczy leję zawsze Sonax Extreme. W lecie z koncentratu, w zimie kupuję gotowy. 4 litry płynu to 25 zł. Litr płynu droższy niż litr ON :D
W lecie idzie jakieś 12 litrów płynu, w zimie 26-30 litrów.
Dodano: 4 lata temu
Do paweldejko: No tak usredniłem. Jednego roku kupię coś za 130 zł np do opon i plastiku a w drugim roku za 270 bo wosk i szmatki.
Droga zabawa ale zazwyczaj opakowanie starcza na 2-4 "lat
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: 100-200 zł co roku? Ja ostatnio kupiłem impregnat do alcantary Gtechniq i koncentrat płynu do czyszczenia felg z zabrudzeń drogowych i 130 zł poszło :D
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: "Bo mniej ważne jaki i za ile ale jak wygląda i czy nie jest zajeżdżony." To się dopiero okaże, bo przy jeździe 8 km dziennie ciężko stwierdzić. Dłuższa trasa może wykazać mankamenty i poziom zużycia. Zastanawiam się po co mi Diesel...
Dodano: 4 lata temu
O taki wygląd naprawdę warto dbać! Ja w tym roku np w wakacje nie miałam z tym łatwo, tak ciągle sucho i wiało, że nie było jak nawet dobrze umyć bo zaraz w piachu, a co dopiero żeby coś więcej. Jak filtr pyłkowy w serwisie zobaczyli to pytali czy po pustyni jeżdżę no i niby dawno nie widzieli by w aucie z tak małym przebiegiem musieli wymienic!
Dodano: 4 lata temu
Do ANNA83: No jak już 3 osoby tak powiedzą to czuję ze warto poświęcać swój czas, wysiłek i warto aby zazdrościli jak wygląda. I człowiek chce aby poprzez to sami zaczęli tak robić aby sie zarazili.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: No kwestia podejścia. Jak sie ma zaniedbane i tanie auto to nie chce się czyścić i inwestować.

Szwagier to fleja i kmiot, ma 21 letnie Audi A6 po kilku wypadkach wewnątrz jak w oborze, lampy matowe, szpary nierówne, lakier matowy, powgniatane. Taki typ, wali go to. Ja bym sie zwymiotował, spalił ze stydu nie wsiadłbym w czystym garniturze do tego czegoś. A jeżdzić bym sie bał że coś odpadnie zaraz, ze w razie wypadku przy 30 km/h jestem trup.

Ostatnio kolega pomalował mu to audi podobno za 500 zł, to akrylowy granat. Może kwestia że zrobił coś za coś. Nie wierze że bez dachu za taka kase, wyszło lekko partaka.

No i teraz takie ładne jest, błyszczy, ciekawe jak długo.

Otóż mój Golf za 2 lata będzie 15 letni. Zazwyczaj takie auta i starsze sa obiektem mojej szydery bo zazwyczaj zmęczone, matowe, powgniatane, reflektory na śmietnik - no i przebiegi 400 tys km i więcej.

No ale moj jest inny, nie dlatego ze akurat "mój' ale pomimo iz malowany z 3 razy to z wyglądu ideał, zadbany, przebieg nawet nie 200 tys km, wyprany, doinwestowany, kurde az chce sie aby taki byl zawsze, pytanie ile tak pociągnie i kiedy zacznie mnie drażnić ?

Drzwiami trzasnąć trzeba, opuściły się, zamek wciągnięty nie pomaga, lata swoje ma.
nawigacja powolna, wyświetlacz już nie taki jak w GTD. Do teg koszmarne zegary, niebieskie, nic na nich nie widzę w słońcu, w dzień, pomiędzy nimi nie ma prędkości z jaka jada, tego nie pokazuje.

Ale jeżdżą i Golfy generacji trzeciej w Niemczech. Także na sezon zimowy byle sie tylko odpychać.

Akurat mam kasę więc nie boli mnie włożyć w starego Golfa kilka tysiaków, w Polsce jak auto warte jest 15 to jak ma sie zainwestować około 4 tysiaki to jaki lament ze 30 % wartości.

Tak sie rozpisałem.
A Twój Citroen chyba tak żle nie wygląda jak widziałem na zdjęciach, przyjdzie czas na cos lepszego...

Bo mniej ważne jaki i za ile ale jak wygląda i czy nie jest zajeżdżony.
Dodano: 4 lata temu
Wygląda super!
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Nie mam auta o które warto tak dbać, a nawet gdybym miał to nie wiem czy chciałbym to robić. No może od Giulii w górę aż do Ferrari zmieniłbym zdanie...
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Nie miałem na myśli wojny. Może Polskie blachy na nich tak działają;). Co do życia w Polsce to zmienia się tylko na gorsze i póki co lepiej nie będzie.

Niemcy i cały Benelux są bardzo fajne do życia ale Anglia/Irlandia to jednak poziom wyżej.

Dokładnie, Niech wosk będzie z Nami[up].
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Mój najlepszy program to myjka Nilfisk 130 plus własny szampon
Dodano: 4 lata temu
Á propos myjni automatycznych - Some says... Niektórzy mówią, że Prezydent Kwaśniewski z pięciu trybów na car wash'u najbardziej lubi ten ostatni, po nabłyszczaniu:
osuszanie [hihi]
Dodano: 4 lata temu
Do grzesio70: Niemcy jak kazdy naród maja wady. Ale to najlepszy pid wzgledem ekonomicznym kraj do godnego zycia w Europie. Poza konsumpcjonizmem ludzie na co dzien nie sa tak zabiegani i zestresowzni jak w Polsce gdzie kazdy na drugiego patrzy z byka, brak zyczliwosci i wyluzowania.

Tylko walka o niepewna prace za niska kase, o pieniadz i przetrwanie bo bieda nadal jest w porownaniu do Niemuec.
Nigdy nie spotkalem sie z czys niemiłym tutaj a krzywd wyrzadzonych kiedys nie bede rozpamietywal, na tym nic nie zbudujemy. Juz ponad 70 lat po wojnie.

Owszem tutaj wiele sie zmienia i oprocz Turkow ktorych nie cierpue coraz wiecej brudasow, uchodzców, nierobow i bandytów. Ale mnie to omija mieszkam na uboczu.
Zostaemy syf zwany polityka i inne uprzedzenia. Ale lepiej niz w kolorowej cyrkowej Francji.

Zapewnuam Cie ze dla maniaka aut to swietny kraj a jak jestes pracowity i nie przepijasz mozesz spełnic marzenia. I nie musisz nic poswiecac, niczego sobie zalowac i wypluwac płuc jak w Polsce.

Nie nie ma vo kontynuowac watku bo znajda sie tacy co maja inna opinie i zezeia mnie od zdrajcy.

Pozdrawiam Grzesiu. Nuech wosk bedzie z Tobą !😁
Dodano: 4 lata temu
Miło widzieć jak ktoś dba o auto pomimo że to Gebelsowski cud techniki. Kraju i ludzi nie cierpię ale auta trzeba przyznać robią dobre...
Dodano: 4 lata temu
Do robsonik67: Dziękuje. Nie ma co zazdroscic.

Kilka lat czerpania wiedzy o autodetailingu. Co roku wydaje tak 100-200 zł na kosmetyki. Ale utrzymuje dobry stan az 4 aut. To i tak śmieszna kasa, tylko sporo pracy. Czyli dbam o: GTD, Plusa, Gokfa 5 i Sportsvana. To ja odpowiadam za stan wizualny tych aut.

Fajna pasja, inni wola ryc w ogródku, nie neguję.

Polecam ale jak ktos jest leniwy i uwaza to za zbyteczne to nie wciągnie się. Wystarczy na auto poswiecic 2 dni, po kilka godzin, wiosna i jesienią. To tez wystarcza.
Dodano: 4 lata temu
fiu fiu-lakier wygląda jak nówka...Pozazdrościć i pogratulować!
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl