Wpis w blogu użytkownika
Zachar
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
29
komentarzy
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 22 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Biorąc pod uwagę koszty eksploatacji (mam na myśli przede wszystkim serwis i droższą w naszych warunkach co najmniej o 10 tys. cenę wyjściową) nie jestem tak do końca przekonany o wyższości diesla w jeździe miejskiej... Mamy tak naprawdę 1,5 litra różnicy w spalaniu, co przy obecnej cenie +/- 10 gr na litrze na korzyść diesla nie przekłada się na nie wiadomo jakie oszczędności...
A jeśli będziemy chcieli w mieście wykorzystywać w pełni te ponad 320 Nm momentu, to wątpię szczerze, że zmieścimy się w 8 litrach...
Dysponuję też Focusem w TDCI 90 KM, który jeździ od 2 lat w 80% po mieście i po niecałych 80 tys. poszło sprzęgło z dwumasem... Tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że nowoczesne diesle nie nadają się do intensywnej jazdy miejskiej na krótkich odcinkach...
Ale każdy wybiera co mu bardziej odpowiada
Ale daleko mu do diesla, bo takowe 130-150 konne co mają ponad 320 Nm momentu obrotowego w samym cyklu miejskim nie spalą więcej niż 7-8 litrów.
Diesel górą. Byle bez DPF-u
Bardzo proszę, oto one
Wszystko zależy gdzie i jak się jeździ, a nie można też oczekiwać, że auto ważące prawie 1300 kg czy więcej i dysponujące mocą o której piszesz, będzie paliło w mieście 6 czy 7 litrów...
To dane z testów a jak praktyka nie wiem.
I nie każda turbo benzyna pali jak smok...
Wiadomo...
Ten piękny samochód to cenowa pomyłka.
Może i nadmuchana podwyższana Corsa ma więcej miejsca.
Najtańsza wersja z silnikiem diesla 130 koni (bo przecież benzyna turbo odpada bo pali jak smok) to wydatek 88.800 zł za wersję Enjoy
Dla porównania Corsa z tym samym dieslem 130 koni czyli najdroższa w gamie występująca w wersji Cosmo to bez promocji wydatek 68.200 zł z Climatronikiem i innymi wypasami
Czyli 20 tys. zł za nieco inny segment rynku i podobne auto wielkością- wybaczcie, zgroza.
Za 100 tys jest Vw Tiguan lub Skoda Yeti w dieslu, auta wyższe klasą.
Szkoda tej Mokki, zapewne sprzeda sie w nikłej ilości...
Nie tylko przypomina, ale to jest napompowana Corsa