Wpis w blogu auta
Citroen C8
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 2741 razy
Data wydarzenia: 02.10.2018
Od spodu na „podnośniku”
Kategoria: zmiany w aucie
2 tygodnie temu cytryna zaczęła głośniej pracować. Okazało się że znowu wypaliło dziurę w rurze łączącej tłumik środkowy z końcowym. Krótko wspominałem o tym w tym wpisie https://www.autowcentrum.pl/blog/post/przygody-z-ostatniego-miesiaca,36117/
Umówiłem się na spawanie tłumika, ale panowie stwierdzili, że ściany rury już są tak słabe, że nie ma sensu ponowne spawanie. Zalecają wymianę tłumika środkowego. Niestety zrobili już rozeznanie w terenie i od ręki w Olsztynie nie było niczego. Zasugerowali żeby zabrać auto, zamówić tłumik w necie i po weekendzie przyprowadzić na wymianę.
Od razu przystąpiłem do szukania zamiennika, bo znając cenę oryginalnego tłumika końcowego ( o czym pisałem tutaj https://www.autowcentrum.pl/blog/post/glupi-ma-zawsze-szczescie,35394/ ) wiedziałem, że w tym przypadku nie będzie inaczej. Zamówiłem tłumik od firmy z Ostrowa Wielkopolskiego za 191 zł z przesyłką i oczywiście dwie obejmy montażowe.
W tzw. międzyczasie podjąłem kroki w celu uniknięcia ewentualnego rozpadnięcia się tłumików na trasie podczas jazdy. Zakupiłem taśmę samoprzylepną do uszczelniania tłumików i potem jeszcze jeden zestaw z taką zaprawą termoutwardzalną. Wyrzeźbiłem z tego to co możecie zobaczyć na zdjęciach od 1 do 3. Arcydzieło to to nie jest ale wytrzymało 1,5 tygodnia. Dlaczego półtora? Ano dlatego, że jak już zamówiłem ten tłumik i wiedziałem, że będzie dopiero po weekendzie. To zacząłem się zastanawiać czy może by samemu nie podjąć się tej wymiany. Zaoszczędzić trochę kasy i przy okazji przeżyć męską przygodę i zdobyć trochę doświadczenia. I tak też się stało. Wymiana została dokonana w minioną sobotę. Koleżanka mieszkająca w jednej z podolsztyńskich miejscowości posiada garaż z kanałem, który udostępniła mi na czas wymiany. Do pomocy miałem kolegę Mateusza, który postanowił sobie, że będzie częściej sam naprawiał swoją Astrę G i ze trening mu się przyda. Ogólnie ciężko było rozpiąć łączenia tłumika środkowego z katalizatorem i tłumikiem końcowym z uwagi na sporą korozję i zastosowaną w ubiegłym roku pastę montażową. Sporo czasu straciliśmy właśnie na demontaż. Następnie solidnie oczyściłem stare elementy, trzeba było też przywrócić rurze z tłumika końcowego kształt jak najbardziej zbliżony do okręgu, żeby mieć lżej przy montażu. Ale i tutaj nie obyło się bez problemów. Najpierw przymierzyliśmy wszystko „na sucho” pod autem, żeby ewentualnie móc coś jeszcze porzeźbić zanim już nałożymy pastę i przystąpimy do skręcania. Montaż zaczęliśmy od połączenia bliżej silnika, czyli między katalizatorem a środkowym. Pasta, połączenie rur i skręcenie bez żadnego problemu. Jak się okazało połączenie z drugiej strony nie było już takie łatwe i wymagało bicia młotem. Z uwagi na ciasnotę i tym podobne. Postanowiliśmy dokonać połączenia w odwrotnej kolejności, tj. najpierw końcowy ze środkowym gdzie użycie młota i bicie przez drewno było dużo łatwiejsze i dało pożądany efekt, a następnie połączenie z katalizatorem gdzie poszło równie łatwo jak za pierwszym razem. Następnie miało miejsce odpowiednie ustawienie tłumików względem siebie (w sensie osiowo) i skręcenie wszystkiego. Całość prac tj. przygotowanie garażu i kanału, z przerwami i chodzeniem do sąsiada po narzędzia trwała 3 h. Czy długo czy krótko? ciężko powiedzieć. Dla zobrazowania: zakładałem, że wystarczy nam 1h (zaznaczam, że nigdy tego nie robiłem i kolega również). Ale wszystko działa, gra i buczy. Tylko zastanawiam się jak długo wypala się tłumik, w sensie kiedy przestanie być czuć ten specyficzny zapach?
Poniżej galeria
Ostatnia aktualizacja: 02.10.2018 12:07:22
damian88max
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: ładny ulep Ci wyszedł:D
mucko1
Dodano: 7 lat temu
Pomysłowy Dobromir
dominik1007
Dodano: 7 lat temu
Do povagowany: Dzięki
Też uważam że korozji na podwoziu tyle co nic. W sumie prawie wcale. Więcej jest jej np. na stabilizatorze tylnej belki i na koszu w którym trzyma się zbiornik paliwa (widać kawałek na zdjęciu).
Dodano: 7 lat temu
Masz zdolności typowo polskie
Całkiem ładnie Ci to wyszło, możesz być z siebie dumny. Podwozie całkiem w ładnym stanie bez korozji.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
43
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
