Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus » No i Focus wyzionął ducha :(







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2699 razy
Data wydarzenia: 05.07.2013
No i Focus wyzionął ducha :(
Kategoria: awaria
We wtorek ściągnąłem sobie program diagnostyczny do Fordów i poszedłem go przetetestować. Gdy śledziłem sobie na oscyloskopie przebiegi sond O2 silnik w pewnym momencie zgasł, no to za kluczyk i kręce, rozrusznik gwizdnął ale silnik nie gada, wcześniej czasami zdażało mu się że bendix się śliznął i łapał za drugim razem ale teraz drugi, trzeci, czwarty i nic.
Pomyślałem że padł bendix to wyjąłem rozrusznik. Bendix rzeczywiście troche nie domagał, szczotki już na wykończeniu to myśle a szarpne sie na nowy. Pojechałem, zamówiłem, będzie na środe po południu.
W środę po 18 odebrałem rozrusznik, wpadłem do garażu, pod samochód, trzy śrubki, dwie nakrętki i można odpalać.
Pierwsze zakręcenie -o o kręci a silnik nie gada... WTF?? Wrzuciłem jedynkę zakręciłem rozrusznikiem, samochód ciągnie, czyli bendix działa ... ale dlaczego silnik nie odpala a nawet nie stawia oporu i rozrusznik kręci jak by był luzem???
Zakręciłem jeszcze raz, patrze na pasek od alternatora -kręci się, czyli rozrusznik wałem obraca... zdjąłem osłonę paska rozrządu, zakręciłem rozrusznikiem i zbladłem, pasek napięty ale ani drgnie.
Pierwsza myśl jak przyszła do głowy to że musiało wydrzeć zęby na pasku gdzieś na dole. Lekko podłamany żuciłem to i poszedłem spać;)
W czwartek od rana wziąłem się za zrzucenie pokrywy zaworów, po pokręceniu wałkami rozrządu niby wyglądało że jest ok, sprężyny odbijały, zawory niby normalnie chodziły.
Akurat brat się pojawił to podnieśliśmy dziada żeby dobrać się do rozrządu. Po zrzuceniu osłon małe zdziwko bo pasek jest cały ?? Odkęcamy koło pasowe z wału i pierwszy zonk... śruba luźna... po odkręceniu pokazał się winowajca całej masakry w silniku.
Śruba mocująca koła pasowe do wału korbowego pękła sobie w połowie co spowodowało poluzowanie koła osadzonego na stożku, nie dokręcone koło nie obracalo wałkami co spowodowało spotkanie tłoków z zaworami wydechowymi na 1 i 3 cylindrze.
Zosało tylko zrzucić głowicę i oddać do naprawy bo w garażowych warunkach nie ma czym tego zrobić... ogólnie przez głupią śrubkę z tysiąc złotych pójdzie w plecy.
Jednak jak piszą w instrukcjach serwisowych że razem ze zmianą rozrządu należy dać nową śrubę to trzeba tak zrobić... a tutaj mechanik robiący rozrząd dał starą (większość tak robi).
Dzisiaj zawiozłem głowicę do remontu i czekam aż rozbiorą i powiedzą jakie koszty... qra nie nacieszyłem się długo fordem ;)

Jak by rozrząd był zrobiony po starem na klinie, ze znakami to by się nic nie stało, a tak to mam wrażenie że specjalnie to konstruują tak żeby się częściej psuło i żeby utrudnić naprawę we własnym zkresie. Żadnych znaków do ustawiania rozrządu, koła na stożkach nie na klinach, potrzeba blokad wałków i korbowodu. Wszystko po to żeby pojechać do ASO. Na szczęscie wystarczy trochę pomyśleć i blokady można zrobić we własnym zakresie.... tylko wydłuża to czas pracy.

PRZESTROGA DLA WSZYSTKICH CO MAJĄ KOŁO PASOWE NA STOŻKU -KONIECZNIE PRZY WYMIANIE PASKA WYMIENIĆ ŚRUBĘ MOCUJĄCĄ

EDIT: poszły 2 ssące i 6 wydechowych +prowadnice

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2013 09:34:41
Dodano: 10 lat temu
o w mordę... jedna śruba a taki bałagan... heh....
Dodano: 10 lat temu
Do deeptrip: no moze tak było w twoim przypadku-zrobił Ci to twój mechanik...ogladałes film "droga przez piekło" ? z J.LO i Seanem Pennem-tam był taki charakterystyczny mechanik(Bily Bob Thornton) co robił takie psikusy...
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: no i dzięki takiej konstrukcji jak ktoś nie lubi posiadacza focusa to wystarczy podejść z kluczem 18 i leciutko poluzować jedną śrubkę ;)
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: jak szukałem samochodu to głównym kryterium było to żeby można było w miarę tanio i samemu naprawić;) z góry odpadało wszystko z dwumasami, automatami itp. i naładowane zbędną elektroniką.
Na razie robocizna kosztuje mnie skrzynke browarów;)
Dodano: 10 lat temu
skonstruowane celowo by sie popsuc przy danym przebiegu jak 99% rzeczy w 99% aut wyprodukowanych w ostatnim 10 leciu
Dodano: 10 lat temu
Spójrz na to z innej strony ;). Gdybyś miał auto z dwumasą to sama wymiana sprzęgła plus dwumasy co musi kiedyś nastąpić szarpnęła by Cie znacznie więcej ;)

W Pasacie DSG sama wymiana oleju w ASO to koszt około 1500 zł co 60 tys. km a poza ASO ok.800 zł.
Z przeglądem, wymianą oleju i filtrów nawet poza ASO kasują Cię na znacznie ponad tys. zyla.
Wymiana rozrządu w 3.0 TDI quattro to natomiast "tylko" jakieś... 15-20 tys. zł. ;).
A tak na poważnie to faktycznie przerażające iż niewymieniona śrubka za parę złotych może spowodować takie szkody, choć koszt ich usunięcia na auto z tego rocznika nie wydaję się tragiczny.
U mnie sama wymiana rozrządu z powodu zapchanego napinacza to był koszt niemal 1500 zł. A to tylko Kia.
Dodano: 10 lat temu
Niezła draka :/
Dodano: 10 lat temu
Kurcze, takie małe "G" tyle narozrabiało :(
Dodano: 10 lat temu
Jestem pod wrażeniem wiedzy technicznej [guru].
Dodano: 10 lat temu
Do deeptrip: Dobrze, że na biednego nie trafiło [los2] A tak poważnie to może nie byłoby tak źle. Nie wiem jak bardzo skomplikowany masz silnik, ale jak pytałem o kompleksowy remont mojego to cena wyszła w okolicy 2500 zł, z czego większość to koszt części. I silnik byłby jak prosto z fabryki. Sama głowica chyba nie kosztowałaby 2 tysi.
Dodano: 10 lat temu
I to wszystko przez śrubkę za "pięć" złociszy?
Dodano: 10 lat temu
Do deeptrip: Przykro, że Cię to spotkało. I miej tu zaufanie do producentów... Ręce opadają z głuchym szelestem jak liście z drzew jesienią. Chyba jednak poszukam sobie i znów kupię "Beczkę".
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: p które w ASO kosztuje 20zł a narobiło roboty na kilka stów...a jak bym pojechał do warsztatu to pewnie w 2 tys bym się nie zmieścił
Dodano: 10 lat temu
Szczęście w nieszczęściu, że blisko lodówki i wyrka się rozkraczył a nie np w okolicach jakiegoś Bolcosławca.
Qwa, taka pierdoła i tyle problemów.
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: z początku tak myślałem ;) ale po prostu zbieg okoliczności... softem na szczęście nie da rady pokrzywić zaworów
Dodano: 10 lat temu
Spodziewalem sie raczej, ze napsules cos w "sofcie".
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl