Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Clio plastik fantastyk » naprawa osłony przegubu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Clio
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 18222 razy
Data wydarzenia: 01.08.2010
naprawa osłony przegubu
Kategoria: inne
Przed wyjazdem na urlop zauważyłem ,trochę smaru na gumowej osłonie przegubu .
Postanowiłem zmienić tą osłonę .
W Clio przegub jest nie rozbieralny i aby ją zmienić należy najpierw spuścić olej przekładniowy ,wyciągnąć półoś , zbić taki element trój ramienny który wchodzi do skrzyni biegów ,należy też zbić łożysko uszczelniające ,ściągnąć gumową osłonę która znajduje się przy skrzyni biegów i dopiero wtedy można dostać się do osłony przegubu.
Trochę roboty przy tym jest.
Podjechałem więc do sklepu ,żeby taką osłonę kupić ale oczywiście jak to w mój kochanym Clio są trzy różne osłony do tego samego rocznika i jak zwykle cze ba do sklepu przynieś część na wzór.
Tu sobie pozwolę na małą dygresję .
Do mojego Clio prawie nigdy nie mogę dostać jakiej kol wiek części od ręki zawsze okazuje się ,iż jest ich klika rodzajów do tego samego rocznika . Na przykład są trzy szerokości rozstawu śrub mocujących amortyzator do zwrotnicy ,trzy rodzaje klocków hamulcowych. Zawsze muszę dobrze się przyglądać temu co kupuję .
Wracając do tematu.
Osłony nie kupiłem bo musiałem przynieś na wzór ,kupiłem tylko za 30zł sworzeń wahacza,który to wymagał też wymiany. O dziwo był tylko jeden typ sworznia .
Przyjechałem do domu i wyciąłem tą półośkę z samochodu.
Trochę mi przy tym zeszło bo i warsztatu nie mam (kanał by się do tego przydał ) i mechanik zemnie żaden.
Wytarłem smar z uszkodzonej osłony ,wtedy zauważyłem dwie małe dziurki .
Do głowy przyszła mi taka myśl .
Może by to zakleić ?
Z koro można zakleić dętkę przy rowerze to dlaczego nie można zakleić takiej dziurki .
Pojechałem więc do sklepu rowerowego .Pojechałem rowerem bo samochodem nie bardzo było jak.
Kupiłem łatki po 70 groszy za sztukę , klej miałem w domu.
Wróciłem do domu .
No i wziąłem się za klejenie .
Wyszło lepiej niż myślałem.
Postanowiłem to tak zostawić .
Zmieniłem jeszcze tylko sworzeń i na powrót przykręciłem półośkę do samochodu.
Na razie łatki się czy mają.
Zobaczymy jak długo.
Ostatnia aktualizacja: 01.08.2010 16:18:10
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba:

Był to już drugi raz :)
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: lepiej późno niż wcale
Dodano: 3 lata temu
No i nawet po 10-u latach można być wyróżnionym [puchar] za wpis.
Dodano: 13 lat temu
świetna robota :)
Dodano: 13 lat temu
Do bigamek: Zgadza się. Dlatego postarałem się o bardzo dobry zestaw kluczy samochodowych. Mając odpowiednie klucze - można samemu dużo . Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzd8: przede wszystkim trzeba mieć dobre klucze ;)
Dziękuję za miłe słowa. Własna żona mi tak nie słodzi :)
Dodano: 13 lat temu
Wbrew temu co twierdzisz - jesteś dobrym mechanikiem , a w każdym razie utalentowanym. Nie każdy potrafi sam zdemontować półośkę i wymienić sworzeń wahacza. Do tego trzeba mieć umiejętności i talent. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Dobra robota kolego:)
Najnowsze blogi
Dodano: 22 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl