Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna Lala » Najlepszy staro-indiański sposób.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
  • przebieg 193 073 km
  • rocznik 2001
  • silnik 1.9 dCi
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2723 razy
Data wydarzenia: 07.12.2012
Najlepszy staro-indiański sposób.
Kategoria: obserwacja
witam,
gdzieś kiedyś przeczytałem, żeby nie ufać wskazaniom komputera pokładowego odnośnie średniego spalania. Postanowiłem więc staro-indiańskim sposobem sprawdzić ile tak naprawdę Lala łyka ropy. Dokładnie 250km temu (hehe idealnie trafiłem bo podjeżdżając pod dystrybutor przeskoczyło z 249,9 na 250) zalałem Lalę dosłownie pod korek. Dziś dolałem jej 17,81l również pod korek. Spalanie według kompa miałem 7,5l/100km a z obliczeń wyszło 7,12l/100km. Jak się okazało komputer Lali przekłamuje średnie spalanie o 0,4l/100km w górę. Może ktoś z Was użytkownicy tak jak ja porównywał rzeczywiste spalanie z tym z kompa. Podzielcie się w komentarzach ile u Was ta różnica wyniosła.

Moje warunki testowania:
- ten sam dystrybutor w obu przypadkach tankowania
- ta sama ilość paliwa (lałem do momentu pokazania się paliwa pod korkiem - nie ufam automatycznemu odbijaniu pistoletów)
- 250km zrobione w warunkach temperaturowych zawsze po niżej zera (te 4 grzałki nurkowe ciągną naprawdę dużo prądu i działają do chwili gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60°C)
- spalanie z trasy - 4x(20km-8h postoju-20km), 3x(10km-8h postoju-10km), reszta podjazdy po max 5km.
Dodano: 11 lat temu
Do mateo_2388: Wg mnie za każdym razem możesz wlać inną ilość. Wystarczy że ostrzej pojeździłeś przed tankowaniem, albo raz kliknąłeś guzik odpowietrzenia w baku. Litr to żadna różnica. Polecam sprawdzić to na co najmniej kilku bakach jak nie kilkunastu.
Dodano: 11 lat temu
Do Askaron: nie ma takiej opcji żebym wlał mniej lub wiecej a zwłaszcza litr, bo tankowałem na tym samym dystrybutorze i do momentu aż paliwo pokaże się we wlewie.
Dodano: 11 lat temu
W Golfie wskazania komputera sa takie same jak średnia wyliczona z licznika i wlanego ponownie paliwa(do 3 odbicia).

Nawet w 4 pasażerów i załadowany jadąc do Francji autostrada (climatronic i radio włączone) nie chciał spalić więcej jak 5,9/100 km a jechaliśmy miedzy 140-150 km/h.
Dla mnie rewelacja.

w Lanosie nie wiem bo jeździmy na gazie :)
Dodano: 11 lat temu
W mojej megi komputer ostatnio pokazał że wypiła 34,7 l paliwa i na stacji weszło dokładnie 34.74 l. Ale to tylko raz mu się tak udało :)
Dodano: 11 lat temu
Do -Marek-: po bandzie ten wykaz...
Dodano: 11 lat temu
Wg mnie na za małym dystansie zrobiłeś ten test, a z mojego doświadczenia komputer nigdy nie zaniża. W najlepszym przypadku pokazuje tyle ile auto spala realnie.

P.S. Przy takim dystansie wystarczy że wlałeś ok litra mniej/więcej i już masz takie wyniki, a taką różnice idzie bez problemu uzyskać wybiając w tym samym momencie.
Dodano: 11 lat temu
Do -Marek-: hehe nie mogłeś jakiejś średniej wyciągnąć? widzę że u Ciebie komp zaniża
Dodano: 11 lat temu
Proszę bardzo:)

l/100km - l/100
liczone - komputer
6,54 - 6,4
6,87 - 6,5
6,68 - 6,2
6,62 - 6,1
6,39 - 6,1
6,19 - 5,7
6,31 - 5,8
6,76 - 6,0
6,46 - 5,9
5,72 - 5,4
6,13 - 5,7
6,37 - 5,8
6,49 - 6,0
6,08 - 5,6
6,30 - 5,8
6,35 - 5,8
6,01 - 5,6
5,82 - 5,4
6,19 - 5,6
5,68 - 5,3
5,90 - 5,3
5,92 - 5,5
6,64 - 6,1
6,11 - 5,7
6,48 - 5,9
6,69 - 6,1
6,51 - 6,1
6,68 - 6,3
6,99 - 6,6
7,95 - 6,9
6,52 - 6,2
7,86 - 7,1
6,74 - 6,0
5,86 - 5,7
7,14 - 6,2
6,66 - 6,1
6,46 - 6.0
7,31 - 6,5
5,97 - 5,6
6,65 - 6,0
6,54 - 6,0
6,14 - 5,7
6,49 - 5,9
5,65 - 5,3
6,40 - 5,8
6,03 - 5,7
6,55 - 5,8
6,92 - 6,1
5,66 - 5,5
6,70 - 6,8
6,12 - 5,5
5,01 - 4,9
6,50 - 5,9
6,42 - 5,7
6,13 - 5,7
6,05 - 5,6
6,48 - 5,7
6,13 - 5,5
6,25 - 5,8
6,75 - 6,2
6,15 - 5,8
6,59 - 5,8
6,79 - 6,3
6,83 - 6,2
6,98 - 6,4
6,90 - 6,3
6,58 - 6,1
6,01 - 6,0
7,08 - 5,7
6,67 - 6,4
6,92 - 6,3
7,88 - 7,1
7,22 - 6,5
6,77 - 6,1
7,24 - 6,4
5,88 - 5,2
6,69 - 6,2
6,43 - 5,9
6,39 - 5,9
6,49 - 6,0
6,43 - 6,0
6,95 - 5,8
5,39 - 5,0
5,84 - 5,5
5,58 - 5,1
6,10 - 5,7
6,02 - 5,4
6,20 - 5,6
6,06 - 5,5
6,25 - 5,8
6,51 - 6
6,22 - 5,6
5,20 - 5,1
6,30 - 5,7
6,30 - 5,7
6,05 - 5,7
6,58 - 5,9
6,47 - 6
6,58 - 6
7,00 - 6,3
6,24 - 5,8
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: W naszym kraju ropa jest dziwna, bo pieni się jak piwo. Tankując w Niemczech czy Holandii czy Belgi nie mam problemu z pienieniem się ropy.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: no ja właśnie na forum dotyczącym mojego auta wyczytałem, że komp lubi przekłamywać i dodawać ok 0,5L/100km. Postanowiłem to sprawdzić i teraz wiem, że faktycznie zawsze będzie ok 0,3-0,5L mniej niż komp mówi. W lecie sprawdzę jeszcze raz, żeby odnieść się do tego jak to się ma w ciepłe dni.
Dodano: 11 lat temu
We wszystkich autach jakimi miałem okazje jeździć, komputery pokładowe zawsze zaniżały spalanie a nie zawyżały (Octavia, Fabia, Focus, Cee'd, Boxer, Caddy, Doblo), nie spotkałem się jeszcze z odwrotną sytuacją, najczęściej zaniżał w granicach 0,5L /100 km
Dodano: 11 lat temu
U mnie komputer pokładowy zawsze zaniża! :(
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: czemu Ci nigdy nie wychodzi? Zmiennych takich jak inna ropa się nie bierze pod uwagę. Nie ma różnicy czy to ropa Orlenu, Statoila, BP czy jakakolwiek inna. W wymianę pompy nie wierzę bo stacja rok temu wyremontowała była, a przejeżdzam koło niej codziennie i nie widziałem jakichś przestojów. Dysrtybutor ten sam, tankujący ten sam. Czynniki zewnętrze wyeliminowałem jak najlepiej mogłem.
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: Dostałem, a w zasadzie to mi pokazał.
" alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Do mateo_2388: 'ten sam dystrybutor w obu przypadkach tankowania' - no tak, ale nie wiesz czy pompy nie podmienili, czy ropa jest z tej samej cysterny, a jeśli nie to skąd ta cysterna przyjechała. Może komp to wszystko bierze pod uwagę i dodaje 5,28% do spalania.
Dodano: 11 lat temu
Do mateo_2388: ale na tej samej stacji?
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Dostałeś tajny wzór? Bo mi za chu*a nie wychodzi? A chciałem swoje policzyć i zawsze za dużo jest.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: "Moje warunki testowania:
- ten sam dystrybutor w obu przypadkach tankowania"
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: no i jeszcze ten sam dystrybutor. Bo co stacja to inne ciśnienie, a jak wyższe ciśnienie to siębardziej pieni, a jak się bardziej pieni, to pistolet szybciej odbija i robi naszego koleżkę w ..uja.
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: aha, 'po niżej' to temp 0 stopniC i mniej, pierwsze tankowanie do pełna było w 0 stopniC a dziś przy -3 stopniachC,
Dodano: 11 lat temu
Do seba1985: ja wiem, że spali ile wleję. Test zrobiłem żeby wiedzieć czy ufać kompowi co do spalania czy nie. Dodam że mój styl jazdy to taki średni. Ani nie jeżdże jak niedzielny dziadek, ani nie kręce lali pod czerwone pole obrotomierza. Na zimnym silniku kręce ją do ok 2-2,2tyś a na rozgrzanym między 3-3,5tyś na każdym biegu oprócz 1.
Dodano: 11 lat temu
znaczy się do jazdy miejskiej to te resztki po ok 5km można zaliczyć. Mieszkam na wsi więc żadne światła mnie nie stopują ani korki, skrzyżowania też za bardzo nie. A rozpisałem to na długości tras dla uświadomienia warunków pracy silnika. Przy tych podjazdach 5km wskazówka temp ledwo drgnie, temp optymalna silnika jest po ok 8-10km jazdy. Także ponad połowa trasy na niedogrzanym silniku a nie dogrzany silnik wiecej pali.
Dodano: 11 lat temu
Co za różnica ile? Pali bo musi, a ile wlejesz tyle spali
Dodano: 11 lat temu
co to jest 'po niżej'?
Czyli trasy zrobiłeś 140 km, a miasta 110? Tak to rozumieć?

Czy tankowałeś w tej samej temperaturze? A co ważniejsze czy ropa była w tej samej temperaturze?
Dodano: 11 lat temu
17,81L : 2,5 = 7,12
poza tym tyle samo wyszło z dziennika w AwC i w drugim portalu do statystyk paliwowych
Dodano: 11 lat temu
A jak to wyliczyłeś???
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl