Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 11905 razy
Data wydarzenia: 23.05.2012
Montaż tempomatu
Kategoria: inne
Mój nowy nabytek nie został wyposażony w bardzo przydatne urządzenie do utrzymywania prędkości zwane potocznie tempomatem.
Teraz będę nieskromny: w grupie VAG`a w samochodach wyposażonych w silnik TDI ta operacja nie powinna zająć więcej niż 2 godziny.
Tak twierdzą fachowcy zajmujący się tą tematyką na co dzień.
Jak to wygląda w praktyce...
Zakupiłem manetkę z bliźniaczego egzemplarza o nr: 4D0 953 513 D wraz z wiązką tempomatu , którą należy wszczepić w 3 kostki niedaleko ECU.
Zasadniczo to wszystko co potrzebowałem.
Wymontowałem ECU, zdjąłem poduszkę powietrzną kierowcy, kierownicę, pierścień ślizgowy poduszki, stary przełącznik zespolony i zastąpiłem go nowym - wyposażonym w manetkę z obsługą tempomatu.
Musiałem wykonać 5 połączeń lutowanych w komorze w której rezyduje ECU,wykonać adaptację w grupie silnika (01) używając loginu 11463 i w zasadzie powinno wszystko działać.
Nie do końca tak się stało, ponieważ po kilku minutach obserwując wskazania w grupie 6 bloku silnika iż non-stop mam aktywny pedał sprzęgła (wciśnięty pedał sprzęgła lub hamulca dezaktywuje tempomat) i zwyczajnie urządzenie działać nie chciało.
Okazało się iż czujnik pedału sprzęgła osadzony na gwincie ... odkręcił się i wystarczyło ustawić go odpowiednio aby zaczął działać.
Oczywiście teraz tempomat działa a ja spokojnie mogę znów wybrać się w podróż do Kronach i być może do Ingolstadt.
Gdyby ktoś z Was chciał wykonać podobną operację - chętnie pomogę udzielając niezbędnych informacji.
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012 21:23:02
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
51
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Do zrobienia między 1400 a 2000 km - w 80% po autostradach.
Do baaartez: w silniku benzynowym mamy do czynienia ze sterowaniem mechanicznym pedału gazu. Jest to dość skomplikowany układ, to jednak nie oznacza że nie do wykonania.