Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy provayder » Moje testy nowości Hyundaia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika provayder
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2139 razy
Data wydarzenia: 25.11.2011
Moje testy nowości Hyundaia
Kategoria: inne
W czasie przeglądu zazwyczaj człowiek skazany jest na przesiadywanie w poczekalni i przeglądanie starych gazetek, które akurat się tam znajdują. Czasami ASO zaoferuje samochód zastępczy, wtedy można jechać załatwiać swoje sprawy. Ja na czas przeglądu zaplanowałem sobie jazdy próbne dwoma nowymi modelami Hyundaia – Elantrą i i40. Zatem jak obiecałem w dzienniku i30 pora na moje wrażenia i spostrzeżenia.

Elantra

Już z chwilą pojawienia się pierwszych informacji i fotek tego auta w sieci wiedziałem, że gdybym wstrzymał się rok z zakupem auta to wybór byłby zupełnie inny. Elantra od razu przypadła mi do gustu – dużo bardziej niż i30. Może to z powodu, że wcześniej jeździłem sedanem i Elantra byłaby jako sedan godnym następcą Astry. I nawet zdając sobie sprawę z faktu, iż jako nowy model nie będzie na niego rabatów, bez wahania dołożyłbym 10kPLN i nabył Elantrę w wersji Comfort. Kiedyś przy okazji wizyty w salonie obejrzałem sobie to auto bardzo dokładnie. Komfort w środku, wygodne, choć nieco twarde fotele, dużo miejsca zarówno z przodu jaki i z tyłu, dobre materiały wykończeniowe, świetny design no i bogate wyposażenie. Poza tym (wg informacji od handlowca) Elantra została zaprojektowana od początku jako sedan w klasie kompaktów, nie jest to więc – jak w przypadku innych marek – hatchback z doczepionym kufrem.
Miałem zatem okazję pojeździć Elantrą 1,6 DCVVT 132KM w wersji Comfort. Silnik – jedyny dostępny – to zmodyfikowana jednostka, którą posiadam w i30. Podwójna zmienna faza rozrządu plus lepsze wyciszenie kabiny, sprawiają że w czasie jazdy praca silnika nie daje się mocno we znaki. Dodatkowo w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną przeciętne zużycie paliwa to 6,4l/100km w cyklu mieszanym (70% trasa, 30% miasto). Auto w porównaniu z i30 jakby bardziej sztywne, ale też bardziej zrywne i bardziej dynamiczne. Może nieco jest ograniczona widoczność do tyłu. Również ludzie na minus zaliczają brak RDS w radiu. Czy są to istotne mankamenty tego auta? Dla mnie na pewno nie.

i40

Kolejna nowość Hyundaia na dzień dzisiejszy oferowana wyłącznie w wersji kombi. Ale nie jet to kwadratowe kombi jak Dacia Logan lecz kombi stylizowane na coupe. Auto z segmentu D (tu ukłony dla kolegi Tomaskiego za wytknięcie błędu), więc i większe, i materiały wykończeniowe lepsze niż w Elantrze. W środku również sporo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Ciekawy design kokpitu, stylistycznie podobny do tego z Elantry. No i, co jest chyba wabikiem dla klientów Hyundaia, bardzo bogate wyposażenie w stosunku do ceny auta, która też jest większa w porównaniu do Elantry :)
Do testów dostałem diesla. Jako, że fanem dieslów nie jestem (klekot to do traktora a nie samochodu) to specjalnie się o silnik nie wypytywałem. Dostępne są dwie wersje diesla 1,7: 115KM i 138KM. Jak na wrażenia z jazdy to chyba była wersja 115KM. Auto w moim odczuciu było mniej dynamiczne w porównaniu nawet z moim i30. Jak jeszcze przypomnę sobie jazdę brata Golfem IV z 1,9TDI to już w ogóle ten diesel był bardzo słaby. Samo prowadzenie naprawdę bardzo komfortowe, ale wyciszenie jak na diesla uważam za, ogólnie mówiąc, słabe. Poza tym polityka cenowa przyjęta przez Hyundaia w przypadku modeli i40 to też jakieś nieporozumienie. Z pewnością, gdyby to auto kosztowało przynajmniej 5kPLN mniej byłoby naprawdę sporą konkurencją dla Passata.

Pozostała mi jeszcze jedna nowość to przetestowania – Veloster. Na pewno jak okazja się nadarzy, to z niej skorzystam. A na razie czekam na premierę nowej i30
Ostatnia aktualizacja: 25.11.2011 11:35:08
Dodano: 12 lat temu
Fajne testy. Też muszę się kiedyś zapisać na jazdę próbną jakimś fajnym autkiem.
Dodano: 12 lat temu
a ja uważam że wyglądają naprawdę świetnie - jedno i drugie przyciągają wzrok zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. I z tego co widzę to cena Elantry nie jest jakaś wykręcona - i40 to już inna bajka
Dodano: 12 lat temu
Do provayder: Ale po co tak od razu z ironią?
Nie może mi się coś nie podobać?
Ta elantra w ogóle mi się nie widzi:).
Dodano: 12 lat temu
Do eldorado: te, które dla mnie wyglądają ponadczasowo, swoją młodość miały w ubiegłym wieku
Dodano: 12 lat temu
Do provayder: Oczywiście, ale nie możesz zaprzeczyć że jest wiele samochodów które mimo upływu lat w dalszym ciągu wyglądają ponadczasowo mimo tego że nie były to auta z tzw. górnej półki.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: przyznam, że po Twoim komentarzu przejrzałem stronkę Hyundaia w poszukiwaniu informacji jak producent pozycjonuje to auto, ale nic nie znalazłem. To, że wpisałem klasę premium to raczej wynik mojej słabej pamięci - czytając artykuły i opisy tego auta byłem pewny właśnie takiego pozycjonowania.
Dodano: 12 lat temu
Do provayder: "wytykam" tu tylko druciarstwa rzędu "odpadł mi wydech co mnie bardzo zaskoczyło" czy "te zgnite tarcze hamulcowe jeszcze do wiosny dadzą radę"... W sumie to na poważnie potraktowałem ten zapis o klasie premium, bo jeżeli fałwej pyton był wciskany do 'ultraluxus', a to tylko volx-vagen czyli wciąż i zawsze auto dla ludu, to i Hyundai mógł się wygłupić i druknąć folderki z klasa premium;-)
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: A ja przyznam, że widziałem i częściej i40 niż Elantrę. Elantrę pierwszy raz widziałem w zeszłym tygodniu. No ale może to wynika z trudnej dostępności tych aut - gość mi mówił, że na woj. wrocławskie dostępne są tylko 2 szt.
Dodano: 12 lat temu
Do eldorado: tam można powiedzieć o 99% współcześnie produkowanych aut dla masowego odbiorcy. Dziś wygląda super, za kilka lat wejdą nowe trendy, nowa stylistyka i "dzisiejsze" świetne auta będą po prostu przeciętniakami.
Dodano: 12 lat temu
Do xenon58: nigdy wszystkim nie dogodzisz
Dodano: 12 lat temu
Tak to można czekać na odbiór autka po przeglądzie...
Dodano: 12 lat temu
Tych dwóch aut jeszcze nigdy nie spotkałem w ruchu ulicznym! :(
Dodano: 12 lat temu
A mi się średnio te samochody podobają.
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: dobrze że napisałeś "teraz", ciekawe jak będą się "starzeć" te modele, czy za parę lat dalej będziesz myśleć że to ładne auto. [cool]
Dodano: 12 lat temu
Hyundai robi teraz ładne auta [up]
Dodano: 12 lat temu
Do provayder: Również specjalnie nie przepadam za dieslem (ale nie jestem aż tak przeciw) i sam jeżdżę benzyniakiem ale ten silnik w i40 jest całkiem spoko.
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: wiem, bo nowa i30-tka też bardzo mi się widzi. Zresztą ze wszystkim jest tak samo. Dzisiaj kupujesz, jutro już jest coś nowszego
Dodano: 12 lat temu
Do BENEK1270: tak jak pisałem, nie mam ani wielkiego doświadczenia ani specjalnych ciągot w kierunku diesla. Poza tym przy moich przebiegach miałbym pewnie więcej problemów z dieslem niż pożytku (przy okazji siedzenia w poczekalni poczytałem trochę o DPF i FAP). Co do głośności to odniosłem się tu trochę do opinii z forum i30 gdzie niektórzy pisali właśnie, że i30 z dieslem jest bardziej cicha niż z benzyniakiem. W moim odczuciu - a niestety porównywałem Elantrę z benzyną i klekota i40 - to mimo różnej klasy aut specjalnie w wyciszeniu różnic nie słyszałem.
Dodano: 12 lat temu
Nie ma się co obwiniać, że nie kupiłeś sobie nowszej konstrukcji :P. Wielkie wrażenie nowości pozostaje z reguły pierwsze parę miesięcy, a potem nie ma już znaczenia
Powiesz z czasem - Hyundai taki jak każdy inny [helm]
Dodano: 12 lat temu
i40 z dieslem wcale nie jest jakimś klekotem. Proponuję przejażdżkę Peugeotem Partnerem z silnikiem 1,4 HDI - to dopiero traktor!:) Może to dlatego że jechałeś słabszym dieslem(?)... Ja jechałem tym mocniejszym.
Wnętrze rzeczywiście duże a pokusiłbym się nawet o nazwanie go przepastnym.:)
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: jak przeczytasz to znajdziesz (zamiast 'premium' jest 'D')
Dodano: 12 lat temu
Do provayder: To może ja niedospany. Skoro poprawiłeś to nie doczytam w związku z czym pojawiło się tam 'premium'. Swoją drogą pozbyłem się miesiąc temu E320cdi '08 i nawet tego tworu nie wrzucałbym w premium Premium dla mnie to materiały, dźwięki, prowadzenie, zrobienie 300kkm bez większych napraw. Jednym słowem SAAB. I ostatnio Infinity
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: a gdzie napisałem, że Elantra jest w klasie premium??? Do premium, choć fakt, że się pomyliłem - powinna być klasa średnia - zaliczyłem i40. Zresztą, przyznaję się bez bicia że nigdy nie wiedziałem jakie auto do jakiej klasy należy :) Tak czy inaczej, dzięki za wytknięcie błędu - poprawiam tekst. Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Ale chyba trochę przesadziłeś;-) Elantra w klasie premium? To merc C to jaka klasa? BMW3? Hyundai czy i10 czy te mastodonty największe to średniaki i może firma poprawia się i rozwija ale do premium nie wystarczy plastik-odlewu deski pokryć cienka pianką i udawać, że jest super:-) W sumie do klasy premium nawet Merca C czy bmw3 nie zaliczę! a takie Infinity FX50S czy BMW X6
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl