Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Andreyew » Mój test "nowej" Jetty







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Andreyew
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1696 razy
Data wydarzenia: 29.01.2015
Mój test "nowej" Jetty
Kategoria: inne
Może Zachar robić swoje testy mogę i ja. Są bardzo subiektywne ale przynajmniej nie sponsorowane. A tak na poważnie to kolega, miłośnik sedanów, poprosił mnie abym z nim pojechał do salonu VW aby przejechać się testową Jettą po liftingu. Dzięki wypełnieniu przeze mnie stosownego kwestionariusza mógł dwa razy dłużej testować auto bowiem ja (za zgodą sprzedawcy) oddałem mu swój czas i wygodnie usiadłem obok kierowcy.
Testowa Jetta była w najbogatszej wersji wyposażenia i z lekko zmodyfikowanym silnikiem 1.4 tsi o mocy 125 KM. Jeżdziliśmy ok. godziny po różnych drogach i z różną prędkością. Gdy wracaliśmy do salonu kolega spytał mnie o wrażenia. Odpowiedziałem mu szczerze, że to fajne auto ze żwawym silnikiem, doskonałym prowadzeniu, świetnym wielowahaczowym (jeszcze) zawieszeniu, normalnym hamulcem ręcznym, solidnych materiałach i jeszcze lepszym wykończeniu czyli auto dla poważnego pana w średnim wieku. Ale powiedziałem mu też, że ja bym tego auta nie kupił bo jest źle wyciszone. Nie żeby silnik wył czy też trzeszczały plastiki lub był za mocny szum wiatru. Gdy tylko ruszyliśmy Jettą odniosłem wrażenie, jakbyśmy jechali na samych kołach bez nadwozia. Słychać mocny szum toczących się kół. I co ciekawe przy prędkości 140-150 szum kół zlewa się szumem wiatru i odczucie hałasu wydaje się być mniejsze niż przy małej prędkości. Kolega trochę się zdziwił i zaczął się pilnie wsłuchiwać w hałas opon. Siedzący z tyłu sprzedawca nie zaprzeczył moim spostrzeżeniom ale zaczął tłumaczyć, że hałas może być spowodowany tym, że auto miało założone zimowe opony „17”. Odpowiedziałem mu, że mam inne zdanie – to nie wina opon lecz brak wygłuszenia nadkoli i przy okazji powiedziałem mu o mojej walce z hałasem w i30. Mój kolega dodał, że w jego starej bmw 3 opony zdecydowanie ciszej się toczą. Producenci aut obecnie więcej uwagi poświęcają bardziej lub mniej potrzebnym gadżetom niż wygłuszeniu. Stąd taki efekt.
Kiedy wracaliśmy do domu czułem lekką satysfakcję, że pieniądze wydane na wygłuszenie mojego i30 nie zostały wyrzucone w błoto. Szum opon jest zdecydowanie mniejszy niż w VW Jetta.
Za jakieś dwa tygodnie kolega robi test następnego sedana. Tym razem będziemy się znęcać nad Toyotą Corollą...
Dodano: 9 lat temu
w sumie kazde auto jakie mialem bylo cichsze na zimowych oponach? Prwda jest tez co koledzy mowia ze dostajesz gadzety a nie wyciszenie. Najpierw nalezy skoczyc do salony lexusa czy mietka , bryknac sie jakims srednim modelelem zeby zobaczyc ze VW wyciszenia jakotakiego nie ma wcale jak i wiele jemu podobnych
Dodano: 9 lat temu
Do giernal: Zamierza kupić jakiegoś sedana. Przymierza się do tego już dobry rok ale jak go znam to jeszcze potrwa. Zbyt jest przywiązany do swojej beemki.
Dodano: 9 lat temu
Kolega zamierza kupić auto czy tylko je tak testuje? [smiech2]
Dodano: 9 lat temu
Jeszcze dodam nie jako usprawiedliwienie ale skoro model jest na rynku od 2008 to ma juz 7 lat i nawet 3 liftingi i doposażenie nie zrobią z niego auta tak dopracowanego jak konstrukcje 2 letnie, szczególnie mam na myśli Golfa 7.

Czekamy na prawdziwie nowa Jette co nastąpi prawdopodobnie zimą 2017 roku
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Wiem to niewypał, stara Jetta miała lepiej
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew: Bardzo dużo zależy od opon,im szersze tym z reguły głośniejsze,jedne modele będą ciche inne na odwrót,należałoby spojrzeć na etykietę opon założonych w tym aucie.
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Jednak jest nieco inaczej zawiasy w Jettcie chowają się w tapicerce a w Corolli mogą przeszkadzać w załadunku.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77:
No zobacz, a VW tak się zapatrzył na Toyotę, że zliftingował Jette tak, by zawiasy w jej bagażniku działały teraz podobnie jak w Corolli.

http://www.volkswagen.pl/pl/modele/nowa-jetta/highlights.html
Dodano: 9 lat temu
Corolla to plastikowe ekologiczne auto.
Jakość plastików i spasowanie to na pewno nic lepszego niz vw.
Ma słaby wybór silników (szczególnie diesla) chociaz wolnossące 1.6 to bardzo dobry silnik.
W aucie z Japonii sa tylko wersje z pakietami i jak ktos chce miec ksenony musi kupować najdroższą wersje z podgrzewanymi fotelami i wieloma innymi rzeczami których może nie chcieć.
Jetta bazuje na Golfie 6 a właściwie na piątce.
Dlatego jest lekki szum w uszczelkach drzwi przy szybszej jeździe.
Nowy Golf 7 jest lepiej wyciszony
Corolla ma wiele małych wad które widać dopiero przy przyjrzeniu sie. Zawiasy wchodza do bagażnika, klapa skrzypi, dywany sa marnej jakości, podłoga cieńka. Maskę podpiera dyszel itp.
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Raczej w dopracowaniu droższego auta, jajkim Corolla bez wątpienia jest przy Yarisie. Nie zapomnę nigdy sposobu podwieszania półki nad bagażnikiem w małej Toyocie - sznurki zakładało się do klapy za zakrzywione blaszki. Jak by nie można było wymyślić jakiegoś estetycznego wkręcika. Szkoda, że nie wbili zardzewiałych gwoździ.
Dodano: 9 lat temu
Do art73: Różnie z tym bywa. W moim i30 opony zimowe "Goodyear" są wyrażnie cichsze od letnich "Hancocków".
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: Tak. Zgadza się."Nowa" Jetta ma prawie wszystko z Golfa 6 (miałem takiego)w tym hamulec ręczny a także zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Dopiero rzeczywiście nowa Jetta za 2-3 lata otrzyma platformę MQB na której zbudowany jest Golf 7 czy Octavia.
Dodano: 9 lat temu
To jest kwestia opon i warunków atmosferycznych - zimowe 17" muszą hałasować. W lecie przy temperaturze ponad 20 stopni i słabym wietrze, bo to też ma znaczenie, na letnich gumach, odczucia byłyby diametralnie inne.
Dodano: 9 lat temu
Do humvee5:
hmn Corollą jeździłem na letnich bez śniegu, może w tym tkwi jej tajemnica?
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Natomiast nowy Yaris był pod tym względem tragiczny. Cichutkie zawieszenie nie współgrało z nieznośnym hałasem tłukącego się w nadkolach błota pośniegowego.
Dodano: 9 lat temu
Ciekawe, obiektywne opinie i bez sponsoringu!
To Jetta ma normalny ręczny jak w dużym fiacie, a nie elektryczny?
Dodano: 9 lat temu
Być może to tylko kwestia opon. Niektóre modele opon lubią hałasować, szczególnie jak jest mokra jezdnia.
Dodano: 9 lat temu
Jestem bardzo ciekawy następnego porównania, tym bardziej, że w moim odczuciu nowa Corolla jest wyciszona genialnie.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl