Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes Klasa E Niuniek
»
Mercedes Benz and Friends, Berlin 27 sierpnia 2011
Wpis w blogu auta
Mercedes Klasa E
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1257 razy
Data wydarzenia: 29.08.2011
Mercedes Benz and Friends, Berlin 27 sierpnia 2011
Kategoria: spotkanie
Noc z 25 na 26 sierpnia była wyjątkowo ciepła jak na koniec sierpnia - koło godziny trzeciej nad ranem termometry samochodowe wskazywały 24 stopnie! Ruch na drodze E30 morderczy - niekończąca się kawalkada ciągników siodłowych, ciężarówek, lawet, samochodów osobowych - mimo nocnych godzin naszej eskapady. Dzięki radiu CB kolumna dość sprawnie przemieszczała się na zachód, zatrzymując się po drodze w osławionej Nevadzie (bywalcy E30 wiedzą o co chodzi) oraz na ostatnie tankowanie na Orlenie tuż przez granicą - ale to tylko dlatego, że po niemieckiej stronie kiepsko ze stacjami do Berlina, bo różnica w cenie paliwa jest symboliczna doprawdy...
Krótko przed szóstą rano dojechaliśmy na miejsce - bez śladu korków, czy oczekiwania przy bramie wjazdowej. Cała kolumna, sprawnie kierowana przez służby porządkowe, w przeciągu kilku minut została ustawiona na płycie lotniska. Na wjeździe otrzymaliśmy upominki: CD z historią marki, grę planszową, okazjonalną odznakę, nalepkę na przednią szybę auta, vouchery na catering oraz 1/2 litra schłodzonej wody na głowę.
Kiedy już się zatrzymaliśmy, pochowaliśmy do kufrów wszystkie zbędne klamoty z kabin, anteny CB i szybko oczyściliśmy karoserię z kurzu i felgi z pyłu klocków po czym rozejrzeliśmy się po placu, na którym stały setki, tysiące mercedesów, od tych z lat 20 i 30, poprzez lata 50, 60, 70, 80, 90, aż do SLS i SLR... A wszystkie zadbane i wychuchane - no może oprócz W115 z Rumunii, który chyba chciał udowodnić, że żadna ilość rdzy nie powstrzyma produktu ze Stuttgartu przed przyjazdem na zlot...
Po pierwszym nerwowym bieganiu między rzędami klejnotów przysiedliśmy na chwilę z kubkiem kawy i obserwowaliśmy bieg wypadków w całkowitym spokoju, jako że zwiedzający zostali wpuszczeni na teren zlotu dopiero o 11.00 a była ledwo co siódma rano. A to minęły nas Gullwingi, dwa... A to 190 SL, chyba z pięć, a to małe stadko 300SL. Majestatycznie przepłynęły 2 pullmanny 600, na kuloodpornych oponach 235/75R15. Biały Maybach nie wzbudził większego zainteresowania...
Po wypiciu kawki dłuższy spacer po terenie zlotu: dział dla terenówek, z ciekawymi Unimogami, starymi i nowymi, obok pit stop ze stojącymi w nich Srebrnymi Strzałami W 25 z 1934 roku (8 cylindrową rzędówką, 3360 ccm, kompresor, 494 KM mocy, ok. 300 km/h!!!), W125 z 1937 roku (8 cylindrowa rzędówka, 5660 ccm, 646 KM, kompresor, ponad 300 km/h!!!), W154 z 1938 roku, V12 2963 ccm, dwa kompresory, 474 KM, 330 km/h!!!), W196 z 1955 roku, z 8 cylindrową rzędówką 2496 ccm, 280 KM, 280 km/h, 190 E EVO II DTM-Version 1993, 2,5 litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 370KM (samochód ważył gotowy do startu 980 kg i przyśpieszał 0-100km/h w 4,5 sek.! dla porównania Fiat 126p ważył ca. 600 kg...
Pozostałe atrakcje, z których nie omieszkaliśmy skorzystać to przejażdżki najnowszą G-Klasą, C63 AMG, nowym CLS, nową S-klasą z silnikiem ,,tylko" 200 CDI produkującym aż ponad 200 KM mocy, a także najnowszym Unimogiem wspinającym się na pionowe przeszkody czy napędzanym elektrycznie SMART-em.
Potem przyszła kolej na zwiedzanie hal: hali niemieckich klubów (Mercedes Club Deutschland, SLK CLUB, S-Klasse Club, R129 Club itd.) oraz hali innowacji. Hala innowacji to motoryzacyjna podróż w czasie. Na podestach wystawiono tam najnowsze modele i prototypy a zaraz obok nich protoplastów linii modelowej - i tak Mercedes 500K, przecudowny kabriolet w niezwykłym brązowym lakierze to jak dla mnie najpiękniejsze auto zlotu, chociaż przedwojenny Maybach również w niczym nie ustępował swojemu praprawnukowi z 21 wieku... nowa A klassa miażdży!
Były też auta na sprzedaż: A124 E200, kabriolet z 1996 roku, z gwarantowanym przebiegiem 33 km (trzydzieści trzy!!!) za 42 950 Euro czy R129 320SL z 1994 roku z przebiegiem 18 km (sic!) za 74 950 Euro. Starsze modele w podobnej kondycji nie były opatrzone ceną a uwagą ,,Cena za zapytanie" - no tak, jeśli pytasz o cenę to cię nie stać...
Były i inne rarytasy, jak Isdera Imperator 108i, opływowy bolid czy model 190 SLT, jedyne zbudowane przez firmę Ottmann kombi modelu 190 SL...
Cała impreza zorganizowana z rozmachem oraz budzącą zazdrość i podziw perfekcją: żadnych korków na wjeździe ani na wyjeździe, wszystko sprawnie, fachowo i miło, aż się zacząłem zastanawiać jak będzie wyglądać impreza na 150 Mercedes Benz... ? Koło godziny 17 zaczął padać deszcz, kończąc zwiedzanie i bieganie między Mercedesami z różnych epok. Do wozów, na autobanę i po kilku postojach pełnych wymiany wrażeń z wyjazdu około 23 wróciliśmy do Poznania - oczywiście cały powrót w deszczu lub, dla odmiany, w ulewie.
Mercedes Poznań Club zaprezentował się godnie i naprawdę nie musieliśmy się wstydzić naszych gwiazdek - nie na darmo chuchamy i dmuchamy na nie, walczymy z ,,rudą", dobieramy felgi, listwy, końcówki wydechów - nasze lale zaprezentowały się okazale.
Reszta zdjęć i filmiki - później!
Ostatnia aktualizacja: 29.08.2011 22:31:14
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Pozdrawiam
A był może CLK GTR?
Bardzo ciekawy wpis, mój faworyt do tytułu.