Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Dacia Logan MCV » MCV: pierwsze spostrzeżenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Dacia Logan
SO
Wcześniej jeździł: Dacia Logan MCV, Chevrolet Aveo T255
  • przebieg 527 km
  • rocznik 2012
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.6 MPI LPG
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1335 razy
Data wydarzenia: 03.04.2013
MCV: pierwsze spostrzeżenia
Kategoria: obserwacja
Po przejechanych 500 km zdążyłem sobie wyrobić jako-taki pogląd na MCV-kę "jako całość". Oczywiście rzeczą, która najbardziej charakteryzuje Logana MCV jest ilość miejsca w bagażniku (700 l.), a także na fotelach pierwszego rzędu. Dość łatwo da się zająć dobrą pozycję za kierownicą, a fotele są raczej nieźle wyprofilowane i nie męczą w trasie (chociaż narazie zrobiłem dwie trasy po 100 km każda, więc więcej w tym temacie wypowiem się po przejechaniu np. nad Bałtyk).

Jako, że Dacia jest marką poniekąd łączącą w sobie rumuńską "egzotykę" z po-Renaultowską technologią i (nisko)budżetowym charakterem, oczywiście musiała tu i ówdzie zaoszczędzić oraz wprowadzić "nowatorskie", nigdzie indziej nie spotykane rozwiązania - wychwyciłem kilka ciekawostek:
• kontrolka kierunkowskazów - niezależnie, czy wrzuci się lewy, prawy, czy awaryjne, zawsze mrugają oba kierunki jednocześnie;
• przyciski otwierania szyb przednich - znajdują się na konsoli centralnej, w związku z tym albo można podnosić/opuszczać szybę, albo zmieniać biegi;
• klakson - jest umieszczony w zakończeniu manetki migaczy, dosyć dziwnie, ale jednak używa się łatwo, intuicyjnie (lepiej niż na środku kierownicy, gorzej niż na kierownicy pod kciukami);
• skrzydłowe drzwi bagażnika i wycieraczka zamontowana tylko na jednym lewym skrzydle - trochę ogranicza widoczność do tyłu, szczególnie podczas deszczu, ale szybko da się do tego przyzwyczaić, poza tym drzwi bagażnika są pewnie X razy trwalsze niż przy tradycyjnym rozwiązaniu i ułatwiają załadunek.

Plusy dodatnie to, oczywiście oprócz wielkiego bagażnika, świetnie działający system głośnomówiący, skóra na kierownicy, przeciwmgłowe przednie. Z minusów, oprócz oszczędzania na kablach (kontrolka kierunkowskazów, otwieranie okien w konsoli centralnej), wyróżnia się brak bocznych poduszek i komputera oraz wygląd i jakość plastików i guzików - są jak wyciągnięte z jakiejś chińskiej, najtańszej zabawki.

Nasuwa się pytanie: czy póki co jestem zadowolony? Odpowiedź brzmi: tak (chociaż przydałby się jeszcze automat, tempomat, podgrzewana przednia szyba i 100 koni więcej... no ale to nie byłaby już Dacia) :)
Dodano: 11 lat temu
Dla mnie największą wadą tego auta jest stary, głośny i nieelastyczny silnik z Megane I. No rzecz jasna za słaby.

W ?Lanosie 100 koni nie ma żadnych kompleksów ale w Loganie to nie widzę mniej niż 90-100 aby nie narzekać.
Dodano: 11 lat temu
Z tymi kontrolkami kierunków to chyba jest awaria.
Dodano: 11 lat temu
grunt, że ogólnie auto jednak pasuje i oby tak dalej :) Fajny nabytek w rozsądnej cenie ci się trafił.
Dodano: 11 lat temu
Klakson w manetce to prawie każde auto francuskie z lat 90-tych ma ;)
Dodano: 11 lat temu
W byłym Polo także miałem przyciski od szyb na konsoli centralnej. ;)
Dodano: 11 lat temu
Do aarot:
Przy niskich prędkościach, ruszanie spod bramek itp., jak najbardziej da się lewą dłonią zamykać/otwierać szybę (wciskać guzik na drzwiach), a prawą zmieniać biegi (miałem tak w Aveo i sobie chwaliłem). Oczywiście jadąc szybciej, lepiej się zbytnio od kierownicy nie odrywać.
Dodano: 11 lat temu
Dacia ma być prosta i tania w użytkowaniu i to zadanie na pewno spełnia.
Dodano: 11 lat temu
w bmce też miałem przyciski od szyb przy gałce zmiany biegów. Tak przywykłem, że teraz, jak w audi mam normalnie w drzwiach to uważam to za wadę :P
Dodano: 11 lat temu
Dobry zakup zrobiłeś w przyzwoitej cenie, silnik też raczej mało awaryjny no i przede wszystkim jest to nowe - wiesz co masz.
Dodano: 11 lat temu
"przyciski otwierania szyb przednich - znajdują się na konsoli centralnej, w związku z tym albo można podnosić/opuszczać szybę, albo zmieniać biegi" - W volvo tak mam. Niemniej jednak uważam że nie ma to jakiegoś znaczenia, i tak nie jest raczej możliwe jednocześnie opuszczać szybę i zmieniać bieg. Znaczy ja mogę bo mam automat, ale ja "kija w podłodze" z kolei nie ruszam :-). Co do kierunków to rzeczywiście "siara" i niepotrzebne oszczędności.
Dodano: 11 lat temu
Kiedyś też rozważałem Dacię, akurat padło na Thalię (duży upust był). Grunt, że jeździ i się nie psuje.[up]

Szerokości...
Dodano: 11 lat temu
No i dobra tam. Widać że jesteś zadowolony z samochodu. Rodzinny, praktyczny. Po większej trasie nie będziesz się czuł bardzo zmęczony.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl