Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia Agent » Maskownica atrapy chłodnicy.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
  • przebieg 195 242 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2008
  • silnik 1.4 16V
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1802 razy
Data wydarzenia: 14.01.2011
Maskownica atrapy chłodnicy.
Kategoria: zmiany w aucie
Krótka opowieść z pointą.

Aż mnie skręcało po tym jak widziałem, że w trasie nie może się rozgrzać do odpowiedniej temperatury. Mając w pamięci starsze samochody z kartonami założonymi za grill, jak i również fabie z elegancką maskownicą stwierdziłem, że czas taką sobie sprawić.

Zakupiłem, zamontowałem i ruszyłem w trasę... w końcu -10*C to doskonałe warunki na przetestowanie nowego gadżetu!
Jakie zdziwienie musiało malować się na mojej twarzy gdy widziałem, że efekt temperaturowy jest tak mizerny. Niestety wydatek 40 zł nie wydaje się adekwatny do rezultatu.

Przyjrzałem się mojemu dyliżansowi i na chwilę obecną mam dwie niesprawdzone teorie.
1. Wlot powietrza poniżej tablicy rejestracyjnej ma również duże znaczenie dla temperatury i efekt można by zaobserwować dopiero po przysłonięciu obu wlotów powietrza (takich maskownic chyba niema :) ).
2. Czasy gdy ogromne grille w starych samochodach powodowały, że przysłanianie ich miało znaczenie już się skończyły, a przysłanianie takich małych "okienek strzelniczych" mija się z celem.

Tak czy inaczej zakup maskownicy należy potraktować jako specyficzny zimowy tuning wizualny ;)

Pozdrawiam i szerokiej drogi!
Dodano: 13 lat temu
Sprawdzę ten termostat. Dzięki za pomoc ;)

edit: Otwiera się jak dojdzie w okolice 90*C. Dopiero wtedy zaczęła się ocieplać rura odprowadzająca z chłodnicy.

Pytanie tylko jak sprawdzić czy zamyka :/
Dodano: 13 lat temu
Jak to nie ma dolnych maskownic... tutaj przykład z Matiza http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/resident/tuning-2274/
:D
Dodano: 13 lat temu
Też stawiam na termostat.
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: U mnie w Polówce też istnieje problem odmy. Na szczęście pomimo ciągłej mazi pod korkiem wlewu oleju (jazda na krótkich odcinkach) nigdy mi nic się nie stało z tą odmą, a jeżdżę już piątą zimę.

Do tomeez: Jeśli będziesz kupował termostat, wybierz Wahlera. Jest zdecydowanie najlepszy!
Dodano: 13 lat temu
wymień termostat.
Dodano: 13 lat temu
Moim zdaniem - wnioski prawidłowe. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: W 1.8 nigdy nie było problemów z odmą z tego co wiem... najgorzej 1.4 i 1.6... teraz żałuję, że nie kupiłem 1.8 ale kto to wtedy o tym wiedział...
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: Jeszcze niestety mam kontakt z paskiem '94 kombi 1,8benzyna... ale niedługo pójdzie w dobre ręce. Pewnie jeszcze będzie trzeba dopłacić Tam odma nie istnieje, tzn pewnie jest ale nigdy nie było z nią problemu, pewnie bo: autko ma dopiero 190kkm oryginalnego przebiegu, może jeszcze nie pora na niego;-) albo zimy za słabe heheh
Dodano: 13 lat temu
Podobnie jak koledzy stawiam na termostat, ewentualnie jeszcze może być zapowietrzony układ.
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: czasem konieczność, np w moim aucie przy krótkich trasach w mrozy cała wilgoć gromadzi się w odmie - 2 zimy przerabiałem zatkanie plus rzyganie olejem dosłownie wszędzie (plus raz pożar tegoż). Więc na kilka km warto mi przysłonić... to VW spier*** sprawę umieszczając odmę z tyłu silnika przez co wiecznie jest zimna.;)

Jeśli robię dłuższe trasy to nie ma problemu.

Wiem że i w IV-kach też zamarzały odmy. Typowa przypadłość benzynowych VW.
Dodano: 13 lat temu
tomeez jak to zwykle druciarstwo nie popłaca i się nie opłaca;-) Jeśli przejedziesz 3km i temp nie podnosi się, a rura płynu za termostatem jest ciepła to termostat ma się średnio, a nawet ma się wcale. Zakupisz go zapewne za niewiele ponad 40zł...
Dodano: 13 lat temu
Typowy termostat, niedawno to przechodziłem.

Z zasłanianiem całkowitym radzę uważać, w korku grozi przegrzaniem. Najlepiej zasłonić ale wyciąć otwór na wentylator, który schłodzi w razie potrzeby. I tak to tylko rozwiązanie tymczasowe do wymiany termostatu.
Dodano: 13 lat temu
Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że jeżeli Twoja Fabia nie osiąga temperatury 90*C, to najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat, jego obudowę lub czyjnik temperatury - częste usterki w autach z koncernu VAG.
Przesłanianie wlotu powietrza może jedynie nieco przyspieszyć proces nagrzewania silnika, ale nawet najpotężniejszy mróz nie może uniemożliwić osiągnięcia prawidłowej temperatury, przy poprawnie działającym układzie chłodzenia.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl