Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Passat 1.8 » Mała rzecz, a cieszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Passat
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1080 razy
Data wydarzenia: 03.05.2017
Mała rzecz, a cieszy
Kategoria: serwis
Długi weekend w pełni, w Sopocie tłumy, w Gdańsku tłumy, choć pogoda wcale nie rozpieszcza... Można wykonać spływ Monciakiem, choć to w takich okolicznościach przyrody (i natężenia turystów na 1m2) wcale nie takie łatwe, można iść oddać pokłon Neptunowi na Długą, wreszcie można w akcie desperacji spróbować wejść na plażę, a nawet odpalić grilla, ale... bez wątpienia, a nawet cienia wątpliwości, można udać się do Dziupli podłubać coś w samochodzie. A że jest co robić...
Na rozgrzewkę poszedł termostat, który udało się wymienić bezproblemowo, zaś daniem głównym długiego weekendu stały się górne wahacze i końcówki drążka. Drażniło mnie okrutnie, że jadąc, ciągle je słyszę.
Lewa strona poszła łatwo, lekko i przyjemnie, nasi tam byli, wszystko jako tako przesmarowane, więc nic nie trzeba było wybijać, ani ciąć, wystarczyło odkręcić, przykręcić i było po zawodach. Prawa strona odpłaciła się za bezproblemowość lewej. Ukręciła się śruba przy drążku kierowniczym, a górnych wahaczy nie dało się ruszyć... Oczywiście nie ma sytuacji bez wyjścia, więc wybijak, szlifierka, nowe śruby, więcej czasu i jakoś to poszło, ale co się człowiek naklnie...
Na drugi dzień musiałem się zameldować w zaprzyjaźnionej stacji obsługi na "zbieżność". Ustawienie końcówek "na oko" dało efekt pijanego łosia, czy innego zająca. Bałem się wykonywać gwałtowniejsze manewry.
Podczas wymieniania filtrów i oleju wyciągnąłem jedną fajeczkę ze świecy, a ta okazała się zasyfiona olejem, więc kilka dni przed manewrami majówkowymi zaopatrzyłem się w nowe świeczki, kable WN i uszczelkę pod pokrywę zaworów. Właśnie wróciłem z garażu. Poszło łatwo, lekko i przyjemnie, choć na sam koniec nie obyło się bez małego zgrzytu. 3 cylinder dostał fajeczkę z 4 i na odwrót, więc po odpaleniu silnika miałem fajny (przyprawiający o sraczkę) efekt dźwiękowy. Ale manewry zakończyły się happy endem, silnik gada jak należy, więc póki co wszystko idzie zgodnie z planem.
Koszty:
wahacze (190 PLN) i końcówki (98 PLN) kupione na Allegro,
termostat (32 PLN), świece i kable WN NGK (200 PLN), uszczelka pod pokrywę (54 PLN) kupione w Intercarsie,
ustawienie zbieżności (99 PLN) w Perfect Serwis,
łącznie - 673 PLN.
Pozostała robocizna własna :-)
Następny etap - rozrząd...
Ostatnia aktualizacja: 03.05.2017 22:35:03
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: trochę, ale jakoś udało mi się załagodzić niezadowolenie mojej pani. bo w końcu są rzeczy ważne i ważniejsze, czyż nie ? ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do sruba: no i teraz rozumiem :)
Dodano: 7 lat temu
Ręczna robótka najbardziej się ceni ;), a druga połowa zła nie była, że w weekend zamiast na spacer to w dziupli siedział?.
Dodano: 7 lat temu
Robota i po robocie
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: heh, faktycznie dziwnie to wygląda na tym zdjęciu, ale w realu wszystko jest si. gdyby miała się rozpadać, to podczas wymiany zawiechy zmieniłbym też hamulce ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do sruba: Spójrz na foto. Na wysokości wentyla.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: ?? niby dlaczego ??
Dodano: 7 lat temu
Co dzieje się z przednią lewą tarczą hamulcową?? Rozpada się czy co?
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: nad dwoma spośród 4 świec znajduje się cewka, nie da się jej zamontować źle (odwrotnie), więc pierwszych dwóch pomylić nie można. za to do dwóch kolejnych trzeba podłączyć kable WN, a te wpiąć w gniazda na cewce i tu już błąd popełnić można podpinając 3 cylinder w miejsce 4 i na odwrót. ja ten błąd popełniłem, więc samochód nie zapalił prawidłowo, natomiast po korekcie błędu i podpięciu kabli w odpowiedni sposób, wszystko wróciło do normy. si ?
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: dokładnie, przy zamianie kolejności silnik wariuje i o ile się nie mylę, dochodzi do spalania stukowego. w każdym razie efekt dźwiękowy niezapomniany ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: no ok ale czy to da dobry efekt jak by tak było to by tak chyba w fabryce ustawiali:P ale ja sie nie znam:P
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: W silniku cylindry maja zaplon np. 1324, jak zamienisz miejscami fajki na cylindrach to nie będzie synchronizacji zapłonu ;)
Dodano: 7 lat temu
nie rozumiem tych zamian fajeczek ae skoro działa to działa:P
Dodano: 7 lat temu
No to sobie podłubałeś w weekend :) Z tymi wahaczami w Passacie to jest roboty.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl