Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo GT [2016-...] » Lepiej późno... - podsumowanie roku 2020 mojej białej Alfy GT







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo GT
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 700 razy
Data wydarzenia: 31.12.2020
Lepiej późno... - podsumowanie roku 2020 mojej białej Alfy GT
Kategoria: inne
PODSUMOWANIE ROKU 2020 BIAŁEJ GT
W roku 2020 przejechałem troszkę mniej niż w roku poprzednim, a spalanie było minimalnie wyższe. Biała GT w tym 2020 nie była aż tak bezawaryjna jak czerwona, do wymiany miałem akumulator, obie półosie i oba wahacze górne. Zmagam się też z wibracjami, na razie wiem, że wcześniejszy główny podejrzany (półosie) to nie to.
Coraz bardziej też jest mi szkoda tej Alfy na codzienne robienie kilometrów, najchętniej to bym sobie ją zostawił do hobbystycznego dłubania, a do codziennej jazdy widziałbym coś innego.

Przebieg na dzień 31.12.2020: 244 185 km
Przejechane w roku 2020: 23 616km
Średnie spalanie w roku 2020: 6,15 l/100 km
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: "Audi Romeo" 156 1.8 TS 144KM kolorze "zieleń butelkowa" więc znów nasłuchałem się jakie one są goowniane i nigdy więcej... Widok miny gdy okazało się, że to grzechotka bezcenna [smiech2] Później pękł mu pasek rozrządu i przeorało silnik, tylko że z winy machanika, bo kumpel przyjechał na wymianę, obejrzeli i napisali w papierach: "pasek nie wymaga wymiany" i skasowali go tylko za przegląd (mimo, że wg przebiegu i czasu zgodnie z serwisówką wymagał wymiany na już). Teraz jeździ nową Giuliettą i to czerwoną :-) Grzechotka uratowała opinię Alfie u kolejnego zadowolonego użyszkodnika [smiech2] który został stałym klientem.
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Renault? [hihi]
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Qrde byłem przy tym, bo mnie o pomoc poprosił [szok] [smiech2]
Zgadnij o jakie auto chodziło... [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: mocne [rotfl] 👍👌👌😂
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Mojemu kumplowi też z tyłu trzeszczało z tyłu ciągle na progach, a szczególnie na tych "ostrych" więc wymienił cale zawieszenie i po zrobieniu dalej to samo. 3 razy jeździł na poprawki i nic nie pomagały. W końcu jazda we dwóch z mechanikiem, najazd na próg i trzeszczy. Zostawił auto żeby się temu przyjrzeli. No i odkryli co było przyczyną trzeszczenia. Była to dziecięca grzechotka pod tylną kanapą [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do rekord5: Wibracje to jedno. Ja miałem stuki zawieszenia przedniego. Wymieniem całe ... a stuki pozostały! Proponuję zrobić listę uciążliwych usterek, które ciężko ogarnąć! [up] :)
Dodano: 3 lata temu
Wibracje to nieciekawy temat ,u mnie były przyczyną rozstania z błękitnym Mercedesem,wszystko zostało sprawdzone,co trzeba wymienione a ponad 120 z prawej z tyłu dalej to samo.
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: chwalić nie będę, ale potwierdzam, że prosty francuz jest nie do zajechania... 10 lat męczę Tellę i nie mogę zamęczyć. [smiech2] Silnik D4F jak i osprzęt w ogóle nie sprawia żadnych problemów. Oczywiście mocy brakuje, ale do codziennej jazdy jak znalazł. Z nudów zaczęliśmy się rozglądać za czymś nowym, bo ileż można patrzeć na tę samą deskę rozdzielczą... [hihi]
Dodano: 3 lata temu
Do paweldejko:
Chociaż wiesz co odpowiada u Ciebie za te wibracje, ale znowu nie wiesz dlaczego ta półoś tak szybko pada...
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Wiedziałem, że dziś, w którymś miejscu to się w końcu pojawi ale nie sądziłem, że aż tak szybko. Odwet dopadł mnie niczym "Znienacek" [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: yhy yhy hyhyhy [hihi]
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: u mnie ustało po wymianie dwumasy i półosi prawej. Ale powróciło częściowo po 1,5 roku. Okazało się, że półoś do wymiany. Wymieniona w ASO na nową. Po roku znowu to samo, znów półoś do wymiany - a od stycznia czekam, bo mają problemy z dostawami.
Tyle że u mnie wibracje występowały tylko przy hamowaniu silnikiem, a po większym zużyciu półosi również przy przyspieszaniu, a czasem i podczas normalnej jazdy.

Generalnie moje półosie wytrzymują 8 tys km. Znaczy prawa, bo lewa ma nalot blisko 180 000 km i nie wykazuje nadmiernego zużycia. Teraz mają mi w ASO dokładnie samochód sprawdzić, żeby ustalić przyczynę niskiej żywotności tego podzespołu. W Motodelcie twierdzą, że samochód nie ma żadnych wad które powodowałyby przyspieszone zużycie półosi i że to prawdopodobnie taki badziew teraz robią.
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: Ja nie sprzedam C3, nie ma mowy. Sprawdzone, bezawaryjne, oszczędne, no i trzeci rok go katuję bez sumienia, a ono jak na złość zdechnąć nie chce. Nawet off-road przeżyło o ile pamiętasz mojego bloga o tym. Wszystko w przypadku tego wyrobu samochodo-podobnego idzie nie po mojej myśli. Nie mogę napisać, że auto francuskie jest złe, bo (cholera nie przejdzie mi to przez klawiaturę chyba): Ono jest QRV dobre i nawet fajne. JPRDL, nie wierzę, że to napisałem [szok]
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: To kup coś za tysiaka tak jak ja zrobiłem z Fiestą. Nawet jeśli pojeździ tylko rok to oddasz na złom za 400-500, nawet sami zabiorą. Wtedy auto wyjdzie Ci pięć dych miesięcznie, a za tyle to komercyjnie nawet na jeden dzień auta nie wynajmiesz. Lejesz paliwo, zarzynasz i następnego szukasz. Kupno roweru jest droższe [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: yhy ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: Kup od Marcina C-Trona, podobno niezniszczalny:)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Obecnie biorę dwie opcje pod uwagę, między innymi właśnie jakiegoś gruza powiedzmy za piątaka, choć nigdy nie wiadomo na co się trafi, a boję się żebym nie musiał zaraz w takie auto kasy ładować.
Na dniach będę już decydował co z tym fantem zrobię.
Dodano: 3 lata temu
Do paweldejko:
Ogólnie nieciekawy temat - a w końcu co u Ciebie było przyczyną?
Dodano: 3 lata temu
Do Maarten73:
Wibracje podczas jazdy, jedna z gorszych usterek - przyczyn może być wiele.
20 tys. to duzo? Obecnie w pół roku tyle robię, hehe. Stąd pomysł na auto do codziennego tłuczenia.
Dawniej to były czasy, nie to co teraz, ale wspomnień nikt nam nie zabierze :-)
Dodano: 3 lata temu
Do Tejlor:
Serio? Świetne rozwiązanie - nie słyszałem wcześniej o tym. Pewnie wielu klientów chętnie dopłaci do większego baku.
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: wystarczy wpisać przebieg zastany przy dystrybutorze, a komputer odejmie sam. Moja zasada - szukam stacji od razu, gdy zapala mi się rezerwa i tankuję pod korek
Dodano: 3 lata temu
Żebyś tak nie wyszedł z tą likwidacją drgań, jak ja w swoim samochodzie ;)
Dodano: 3 lata temu
Wibracje podczas jazdy, hamowania, czy skręcania? Ciekawe co może być przyczyną.

Ty i 20.000km rocznie? Sporo... [up]

Widziałem ostatnio czerwoną Brerę i wróciły wspomnienia. Najpierw spot gliwicki, później we Wrocku w 2012... to były czasy. [los2]
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: Ciekawie robi Mercedes. Standardowo montuje pojemnik, a za rozsądna (jak na premium) dopłatą rzędu kilkaset zł, mogą Ci włożyć normalny bak 80-90l.
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: ja najmniejsze miałam "po uruchomieniu" 6.5 w mieście [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: to cos mi się pomyliło [kac]
Dodano: 3 lata temu
Do Tejlor:
Nad tymi małymi bakami bardzo często ubolewają kupujący nowe auta, więc bardzo doceniam bak w moich Alfach :-)
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Wpisujesz stan licznika, a nie ile przejechałaś, on sam sobie wyliczy przejechane kilometry. Na paragonie zawsze są są wszystkie potrzebne dane. Wpisujesz tylko:
- przebieg aktualny
[ cenę za litr
- ilość litrów
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba:
Spalanie faktycznie całkiem fajne, ale też warunki idealne: 90% poza terenem zabudowanym, a 70% to autostrada i ekspresówka.
A statystyki to ja uwielbiam, więc od mojego pierwszego auta 16 lat temu każde tankowanie mam wpisane
Dodano: 3 lata temu
Do pafka: Kup C3 takie jak moje do dobicia za "piątaka". Nie dość, że spali poniżej 4,5 w mieście to jeszcze jest niezniszczalne oraz proste w budowie. Turbina bez zmiennej geometrii itp. ja go katuje ile wlezie z premedytacją i nic, żadnych problemów. Tylko trzeba przyzwyczaić się do lekko gejowatego wyglądu ;-) ale całkiem przyjemnie się tym jeździ, a jaki luz przy parkowaniu, wszędzie się wciśnie, do miasta idealne. Jeżeli V-max na poziomie 170 nie jest Ci za małe to da radę. Na szerszych oponach nawet tak bardzo nim nie buja na "eskach" i autostradach ale o jakimkolwiek komforcie powyżej 120 zapomnij.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
11 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl