Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus
»
Komunikat awaria silnika 1.6tdci na wyswietlaczu
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 35144 razy
Data wydarzenia: 22.09.2019
Komunikat awaria silnika 1.6tdci na wyswietlaczu
Kategoria: awaria
W ostatnim tygodniu w moim fordzie pojawia sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego...
Auto nie dymi, nie szarpie.
Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow objawy znikają.
Wywietlany błąd na komputerze to:
P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał
wejściowy"
P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy.
Aktualny przebieg 279900km
Czy miał doczynienia z powyzszą awarią? Bede wdzieczny za sugestie i porady.
Ostatnia aktualizacja: 22.09.2019 15:35:30
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Tak, wiem, że diesle używają tych sond ale po pierwsze nie jest to regułą a po drugie sonda nie steruje via komputer przepustnicą, której w dieslach brak. Zatem nie zarzucaj mi pochopnie braku wiedzy lub reprezentacji słabego poziomu warsztatów.
Znajomy miał podobny problem z przepływomierzem w AR156 tylko 1.8 Twin Spark. Wymieniali mu 3 razy. Na oryginał, europejski zamiennik, a później na chiński i ciągle klops. Zrobił ze swoim niby zepsutym to samo, co ja tylko z pominięciem rozpuszczalnika i zadziałało. Z tym, że on wsadził go do benzyny po wyszorowaniu na całą noc.
PS. Poza tym "przyhamowanie", popraw