Wpis w blogu auta
Toyota Prius
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1002 razy
Data wydarzenia: 03.05.2013
Kolejne kilometry
Kategoria: obserwacja
Z ciekawostek-maska i klapa bagażnika są aluminiowe a na lekkich felgach są fabrycznie założone kołpaki-to w celu niższego oporu powietrza.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Mimo wszystko proponuję jazdę testową, nie warto się uprzedzać, najlepsze są własne doświadczenia. Gwarantuję, że dynamika auta i sposób oddawania mocy nie zawodzą.
Skoro to taka pomyłka to jakim cudem Toyota sprzedała już 5 milionów hybryd?
Co do kosztów, miałem kiedyś w USA golfa diesla 1,5, którego kupiłem za 600 dolarów. Miał przebieg 212000 mil, przejechałem kolejne 10000 i w sumie wydałem na auto może 2000 $(paliwo, ubezpieczenie, naprawy), wjechał we mnie murzyn i ubezpieczenie zwróciło 950$-. Tak więc zawsze jest jakaś alternatywa.
Przejażdżka mnie raczej nie przekonałaby, bo ja nie znoszę bezstopniowych skrzyni, strasznie drażni mnie ich sposób pracy, zwykły automat jest znacznie przyjemniejszy, o skrzyniach w stylu DSG nie wspominając. Miałem okazje się przejechać Audi A6 2.4 Multitronic, którego dane na papierze wyglądają całkiem dobrze, tylko że tego nie czuć.
Brakuje frajdy w tym aucie i ten wyjący silnik.
Tyle co Prius to jest wstanie spalić Octavia 1.9 TDI, jeśli się nią jeździ płynnie.
Hybrydowy Auris, poza bezstopniową skrzynią nawet mi się podoba, ale jest zbyt drogi.
Takie auto nie powinno kosztować więcej jak 50 tys., by miało sens. Wydać 80 tys. na auto by się męczyć i oszczędzać na paliwie, dla mnie to się kupy nie trzyma, przecież ta inwestycja będzie się zwracać przez co najmniej kilka lat i to o ile nie kupimy tego auta na kredyt, i pod warunkiem, że nie mamy pomysłu jak zainwestować te pieniądze, bo wtedy zapewne okaże się, że kupując tańsze auto, które pali wprawdzie więcej i tak jesteśmy sporo do przodu.
Proponuję udać się do Toyoty na jazdę próbną hybrydowym Aurisem, sprawdzić dynamikę i komfort jazdy. Przyśpieszenie 0-100 to 10,9s-takie same jak w Priusie 1,5. Wtedy, mając już własne wrażenia z jazdy można przeprowadzić jakieś porównania. Moment obrotowy silnika elektrycznego w Priusie 1,5 to 400 Nm + do tego spalinowy-szczerze wątpię abyś mógł dowolnym z przytoczonych przez siebie samochodów przyśpieszyć sprawniej. W trasie mały diesel taki jak Fabia jest zapewne w stanie spalić tyle co Prius ale chętnie zobaczyłbym wyprzedzanie przy pełnym obciążeniu z włączoną klimatyzacją na pewno wrażenia byłyby ciekawe zwłaszcza przy ruchu z przeciwka.
Patrząc na koszt zakupu auta to powinno palić o połowę mniej niż podajesz przy takiej jeździe.
To prawda, że producenci hybryd zrobili wiele, a jeszcze więcej eko-oszołomy. Bez nich hybrydy nie miały by racji bytu przy takim spalaniu i cenach.
Dzięki nim mamy filtry cząstek stałych i wtrysk bezpośredni w benzynach.
Bez tego hybrydy wypadałyby marnie z punktu widzenia ekonomi, bo benzyna z LPG po pierwsze emituje mniej szkodliwych substancji, po drugie jej koszt eksploatacji jest niższy, podobnie jak w przypadku diesli bez FAP/DPF.
Spróbuj pojechać tak choćby Octavią 1.9 TDI i zobaczysz, że bez problemu osiągniesz spalanie na podobnym poziomie a może nawet niższe. O Fabii 1.4 TDI nie wspominając. Ja na trasie u siebie jestem wstanie bez żadnych wyrzeczeń osiągnąć podobne spalanie i to przy pełnym obciążeniu i prędkości na autostradzie 140-150 km/h. Dynamika jazdy z pewnością bez porównania z Priusem.
I auto nie posiada aluminiowego dachu, felg aluminiowych z kołpakami itd.
Producenci hybryd mają jeszcze sporo do zrobienia by miały one sens, nie tylko w kwestii spalania, ale też ceny.