Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen C8 CYTRYNA
»
Kolejna porcja informacji eksploatacyjno – serwisowych
Wpis w blogu auta
Citroen C8
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 973 razy
Data wydarzenia: 23.07.2020
Kolejna porcja informacji eksploatacyjno – serwisowych
Kategoria: serwis
1. 210 139 km – wymienione pióro wycieraczki od strony kierowcy. Stare firmy Bosch wytrzymało 32 323 km i 25 miesięcy. Nowe firmy Goodrain za 48 zł komplet. Zobaczymy ile posłużą. P.S. Ta od strony pasażera śmiga bez zarzutu.
2. 210 360 km – wymieniony filtr powietrza nowy firmy MANN.
3. 210 759 km – serwis klimatyzacji. I tutaj więcej napiszę. Ostatni serwis klimy był w 2017 roku. Nie było brzydkiego zapachu ale wydawało mi się, że wydajność trochę spadła. Wstawiłem auto 03.06.2020 r. rano i o 14:00 było po robocie. Co zostało zrobione? Wszystko
Koszty:
- olej do klimy – 12 zł
- oring – 5 zł
- odgrzybianie i ozonowanie – 15 zł
- czynnik R134A – 112 zł (za 160 gramów)
- robocizna – 120 zł
RAZEM – 264 zł
W bonusie chyba dostałem wypranie dywaników z przodu i z tyłu i odkurzenie wnętrza również z przodu i z tyłu
4. 210 800 km – wymiana uszkodzonego przycisku podnoszenia i opuszczania szyb. W module w drzwiach od strony kierowcy miałem pęknięte jedno z mocowań przycisku sterującego prawą szybą w drugim rzędzie. Dało się tego używać, ale było to bardzo niewygodne. Zakupiłem na allegro za 15 zł ( w tym 8 zł koszt przesyłki) używany cały przełącznik z drzwi pasażera i podmieniłem przyciski. Już się nie denerwuję.
5. 210 800 km - montaż manetki tempomatu. Zakupiona za 40 zł na allegro manetka z 2005 roku. Podłączona i działa. Nie były potrzebne żadne aktywacje w komputerze. Okazało się że wszystkie wiązki i czujniki w pedale hamulca były na swoim miejscu i tylko czekały na to żeby je wykorzystać. Pierwsze próby rozgryzienia tematu tempomatu podejmowałem w 2017 roku. Czytałem fora i jedni pisali, że trzeba mieć jakieś czujniki, przepustnice nie na lince etc. Wtedy odpuściłem bo koszt manetki plus jeszcze jakieś aktywacje w serwisie skutecznie mnie zniechęciły. Jak się okazało nie taki diabeł straszny i już przejechałem z tempomatem prawe 4000 km i jestem zadowolony. Korzystam również w mieście. Oczywiście tam gdzie się da. Trzeba mieć zapięty minimum 4 bieg i prędkość około 40 km/h i można śmigać.
6. 210 800 km – zmieniłem radio. Nowy nabytek to konstrukcja polskiej firmy VORDON model JUKON AC – 3101B. Kosztował 179 zł w zestawie była kamera cofania z okablowaniem (jeszcze nie podłączyłem). Radio działa bardzo dobrze. Dźwięk ma mniejszą głębię niż fabryczne radio ale nie jest to jakąś dużą wadą. Przede wszystkim ma bt i usb i microsd i nie muszę już podłączać telefonu przez jacka. Jest to duże udogodnienie. W trasie słuchamy bardzo dużo audiobooków i teraz mam je wszystkie na 64 GB pendrajwie. Poza tym zestaw głośnomówiący
7. 213 900 km – wymieniony olej i filtr oleju i filtry gazowe. Wymiana trochę przeciągnięta (o jakieś 7000 km). Miałem wymieniać po 10 000 km, ale jakoś tak się nie składało. Olej tak jak ostatnio Liqui Moly 5W40 TopTec 4100, a filtr oleju Mann. Filtry gazowe trochę mniej przeciągnięte (tylko 3000 km). Filtra fazy lotnej nie rozcinałem więc nie wiem co było w środku, ale faza ciekła była brudna. Dużo opiłków (drobinek) wyłapanych przez magnes.
Olej - 135 zł
Filtr oleju – 40 zł
Filtr lotnej – 7 zł
Filtr ciekłej – 5 zł
8. 213 900 km – zakup ubezpieczenia. Kontynuacja w tej samej firmie.
OC – 556 zł
NNW – 40 zł
ASS – 105 zł
AC – 250 zł (wartość auta 8338 zł)
Składka członkowska – 10 zł
Razem – 961 zł
Tyle w temacie. Bez wodotrysków. Bezpiecznych wyjazdów urlopowych
Ostatnia aktualizacja: 24.07.2020 08:48:46
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Widać wyraźnie, że masz dyg do tego
Elegancko to sobie wszystko ogarniasz
Zobacz jak _luckyboy_ ładnie wkleił Ci fotę z tinypic.pl
Co do filtrów to moim zdaniem najlepiej mieć dwa - ja tak mam. Pierwszy jest odstojnikowy Twister, a za nim na wszelki wypadek Bulpren. Taki zestaw zabezpiecza wtryskiwacze przed zanieczyszczeniem czyli uszkodzeniem.
https://bit.ly/3hp0Q5s
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/wklejanie-obrazka-w-komentarz-na-awc,37306/
Odnośnie montażu tempomatu jesteś kolejnym przykładem na to, że fora nie zawsze pomagają, a skutecznie odstraszają od pomysłu. Często komplikują prostą rzecz
Radio tylko FM? Sporo funkcji ma...