Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan Primera » kiedyś musiały pęknąć







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan Primera
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 TD
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 956 razy
Data wydarzenia: 07.07.2013
kiedyś musiały pęknąć
Kategoria: awaria
Witam i niestety stało się. Moje tarcze hamulcowe nie wytrzymały ekstremalnej jazdy po górach. podczas jednego z hamowań z dość stromej góry (hamownie gwałtowne bo jakiemuś "super kierowcy" w ostatnim momencie przypomniało się ze ma akurat tutaj skręcić )usłyszałem tylko trzask i autko obróciło się o jakieś 80 stopni!! na szczęście prędkość nie była tak duża. nie powiem ze się nie przeraziłem. Po na szczęście krótkim postoju na środku drogi dzięki uprzejmości jednego z kierowców udało się ściągnąć autko na pobocze. no i nadszedł moment sprawdzenia co się stało. O zgrozo po ściągnięciu koła ujrzałem pękniętą tarcze hamulcową i ścięty klocek, aż włos zjeżył mi się na głowie. bo na pokładzie dzieci!!! Niestety z uwagi na to ze była to niedziela to przymusowe nocowanie bo po kilku telefonach okazało się ze mogą dowieść części koledzy ale dopiero na drugi dzień. Na szczęście udało się zorganizować nocleg. Na drugi dzień dzięki pomocy kolegi udało się szybko wymienić obie tarcze i klocki hamulcowe i można było wrócić do domu. Niestety nie myślałem wtedy o fotografowaniu sytuacji wiec zdjęć brak.
Dodano: 10 lat temu
To chłopie musiałeś jezdzić na żyletkach już[panna] zaglądaj do tego auta bo ludzi powybijasz;)
Dodano: 10 lat temu
Prawdziwy super kierowca myśli o częstszej wymianie tarcz, Zwłaszcza kiedy jeździ w górach.
Dodano: 10 lat temu
Do YANKES60: Nadmierne zużycie to tylko jedna z teorii.
Równie dobrze mogła mieć mikropęknięcia, które drastycznie obniżają wytrzymałość. Taka opcja też jest możliwa
Stało się i już, dobrze że wszyscy cali, a ty masz nowe hamulce.
Szerokości
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985:Raczej tak jak piszesz, oceniają na oko. Przegląd był robiony w marcu i nikt nie zwrócił mi uwagi na stan tarczy. Co prawda niedawno przy okazji wymiany czujnika ABS-u mechanik poinformował mnie ze niedługą będę musiał wymienić klocki ale o tarczy też nic nie wspomniał. jednym słowem szkoda ze nie miałem wtedy głowy do robienia dokumentacji fotograficznej. Lecz według mojej oceny nie była aż tak zużyta
Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: Przecież tarcze są dobrze widoczne, nie trzeba zdejmować koła żeby ocenić ich zużycie. Wszystko zależy od podejścia do przeglądu, jeśli jedziesz tylko po pieczątkę to takie rzeczy się olewa. Ja jadę po to żeby poznać faktyczny stan samochodu i czasami trzeba gościowi pokazać palcem co i gdzie ma sprawdzić swoim "fachowym okiem".
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: Czyli zdejmują koła i mierzą grubość wszystkich tarcz ?
Czy tylko patrzą od strony zawieszenia i oceniają "na oko"
Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: Mi zawsze zaglądają w zestaw hamulcowy.
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: Może dlatego że nikt ich nie sprawdza ?
Na przeglądzie sprawdza się moc hamulców i rozkład siły pomiędzy kołami. Diagnosta nie ma obowiązku sprawdzenia stopnia ich zużycia a jedynie czy dobrze hamują.
Jeżeli tarcze były cienkie, a klocki dość grube to mógł przejść przegląd bez większych problemów ;)
Dodano: 10 lat temu
Nie licha historia. Tylko jakim cudem takie tarcze przeszły przegląd [niewiem]
Dodano: 10 lat temu
Czyli tarcze wykorzystane w 100 procentach. Cieszyć się, że nikomu nic sie nie stało. Góry to poligon wytrzymałościowy dla każdych hamulców. Zwłaszcza zużyte - muszą wyzionąć ducha.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: prawdę mówiąc, to zastanawiam się jak moje wyglądają. Ja póki co w góry nie jadę, ale nigdy nie wiadomo kto przed ciebie wyjedzie.
Dodano: 10 lat temu
Nie ma jak się wybierać w góry z dziećmi autem, w którym tarcze są tak zużyte że pękają!
Wyobraź sobie że jedziesz autostradą 130 km/h i masz awaryjne hamowanie, tarcza pęka auto obraca o 80 stopni i dachujesz kilkukrotnie.
Ludzie tarcze hamulcowe to PODSTAWA
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: zdarzają się przypadki że i nowe tarcze pękają, znajomemu w Fiacie pękła po 200km od założenia nowego oryginału w serwisie
Dodano: 10 lat temu
Do YANKES60: Dobrze, że za Tobą nie jechał drugi taki jak Ty. Dostałbyś strzała w bok i .... (lepiej nie pisać).
Pozdro.
Dodano: 10 lat temu
Do mrBean: oczywiście, że sugeruję niskie biegi. Na wysokich silnik prawie wcale nie hamuje.

A tarcze musiały być gorące jak w piekle, klocki też gorące. Wtedy hamowania nie ma w ogóle.
Dodano: 10 lat temu
zeby jezdzic na tarczach az do pekniecia to tez trzeba byc asem :P
Dodano: 10 lat temu
Do YANKES60: Może wer1207 sugerował aby "wbić" jedyneczkę ;) Ewentualnie wsteczny... [rotfl]
Swoją drogą - tarcze musiały być strasznie zużyte...
Dodano: 10 lat temu
Do YANKES60: Dobrze, że nikomu nic się nie stało. Przy poprzedniej wymianie klocków nie wyszło, że tarcze za cienkie już są? A może przetaczane były?
Dodano: 10 lat temu
Do wer1207: no to trzeba czytać uważnie napisane gwałtowne hamowanie bo gdybym hamował silniczkiej jak to sugerujesz to moje oc nie wystarczyło by na naprawe hamujących samochodzików przedemną.Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
W górach to się silnikiem hamuje.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl