Wpis w blogu użytkownika
glotox
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1111 razy
Data wydarzenia: 11.10.2014
Jazda próbna BMW 2 active tourer
Kategoria: inne
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
8
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Pod strzechy trafił na początku tego roku w Mini o oznaczeniu F56, więc historia, że to sprawdzona jednostka jest wierutną bzdurą i zwykłą papką marketingowa - wystarczy zobaczyć historię Mini choćby tu - http://pl.wikipedia.org/wiki/Mini_(od_2001) i zerknąć na silniki poprzedniej wersji, wśród których nie znajdziesz R3 1.5 TwinPower, ani jego większego 2 litrowego brata.
Historię opracowania silnika masz też tu - http://www.motofakty.pl/artykul/nowe-silniki-twinpower-r3-od-bmw.html
To nowa filozofia BMW wpisująca się w trend cięcia kosztów za wszelką cenę.
Czyli filozofia zróbmy jak najtaniej a sprzedajmy jak najdrożej, przecież mamy znaczek i historię, za którą na pewno wielu zapłaci.
3 cylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, bezpośrednim wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu, czyli dość skomplikowana jednostka, zrobiona po jak najniższych kosztach jak dla mnie nie zapowiada się na mistrza bezawaryjności. W dodatku trzeba wyeliminować wibracje takiego silnika, więc znów kolejny niepotrzebny element będący częścią eksploatacyjną (zapewne nie tanią i niezbyt długowieczną) dojdzie.
W dodatku celem tego silnika jest dobry wynik w fikcyjnych testach spalania, a nie wysoka bezawaryjność.
BMW samo się chwaliło przed powstaniem 2, że wg. badań 80% użytkowników 1 nie wie jaki ma ona napęd (RWD czy FWD) i nie wie niemal nic o konstrukcji jego silnika.
Mnie się wydaje, że to akurat żaden powód do dumy i raczej nie ma się czym chwalić, ale widać włodarze koncernu uważają inaczej
Jak możesz to zapodaj jakieś linki na temat tego motorka, chętnie poczytam.
Co do młodych ludzi, zapewne zależy jaki Ford i jakie BMW, ale pewnie znaleźliby się tacy co woleli by Forda z dobrym silnikiem od tego BMW, choć raczej nie z pokolenia iPhona
Jak przejedziesz się benzynką to napisz parę słów porównania między jazdą na Pb, a na ON.
Jaki tam masz motor?
Pokaż mi dzieciaka który by wolał Forda od BMW. Golf w ogóle nie jest brany pod uwagę, tu akurat mam bardzo niemiłe doświadczenie z WV. A co się tyczy Kijanki no cóż obejrzeć zawsze można.
Pewnie za te same pieniądze można je dostać w znacznie lepszych wersjach zarówno silnikowych jak i wyposażeniowych.
Do tego to sprawdzone konstrukcje, w których zapewne wyeliminowano choroby wieku dziecięcego, a w dodatku firmy te mają znacznie większe doświadczenie w tego typu konstrukcjach.
Póki co oferta silnikowa "2" jest dość uboga z tego co wiem tylko dwa benzynowe silniki oparte na tej samej konstrukcji.
A co do ryzyka to pewnie koledze darhad chodziło, że to całkiem nowa droga dla BMW. Przedni napęd plus nowe silniki benzynowe, oba doładowane, różniące się jedynie liczbą cylindrów z której wynika różnica pojemności.
Swoją drogą z wyglądu to BMW jest dość mocno podobne do Carensa a pod względem układu jezdnego ma dorównywać Fordowi.
Kill it with fire!!!