Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Siena
»
Instalacja uniwersalnego zdalnego sterownika zamka centralnego
Wpis w blogu auta
Fiat Siena
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 11441 razy
Data wydarzenia: 30.12.2012
Instalacja uniwersalnego zdalnego sterownika zamka centralnego
Kategoria: zmiany w aucie
Moja żona postanowiła zadbać o moją wygodę i pod choinką znalazłem uniwersalny zdalny sterownik zamka centralnego z 2ma pilotami. Ponieważ lubię czasem majsterkować, a każdy ma satysfakcje zostając bohaterem w swoim domu czy samochodzie wiec zabrałem się do montażu. Najpierw przygotowałem sterownik pozbywając się z dołączonej wiązki zbędnych przewodów, ponieważ w sienie sterowanie CZ odbywa się masą, pozostałe kable zmostkowałem do takiej właśnie konfiguracji - w moim sterowniku żółty i żółto-czarny przewód podłączyłem do czarnego. Ponieważ przyszedł czas na podłączenie przewodów w samochodzie, musiałem poszukać miejsca na przewody: masy, +12V, kierunkowskazów oraz zamykania i otwierania, w sumie 6 kabelków, 7my do sterowania bagażnikiem pozostawiłem na później gdy dotrze siłownik. Otwarłem klapkę bezpieczników i tam do wolnego miejsca na bezpiecznik nr 21 podłączyłem zasilanie, a do dużej śruby na dole, która mocuje deskę rozdzielczą, podpiąłem masę. Od dołu do skrzynki dochodzą wiązki przewodów, tam szukamy kierunkowskazów na przewodach biało-niebieskim oraz biało-czarnym. Ponieważ przewody mojej centralki były zaopatrzone w diody oraz bezpieczniki mogłem od razu zabrać się za dolutowanie przewodów. Pozostały przewody sterowania CZ. W boczku od strony kierowcy pod wykładziną (w okolicach uchwytu otwierania maski) znajdziemy wiązkę idącą w stronę drzwi. Tam właśnie znajdują się przewody błękitny i biały (cieńsze od pozostałych) - niestety są 2 pary więc miernikiem zmierzyłem na których pojawia się sygnał po dotknięciu z masą. Do tych przewodów przylutowałem biały do białego, zamykanie drzwi oraz biało-czarny do błękitnego (jasnoniebieski) otwierający drzwi. Zabezpieczyłem taśmą izolacyjną, przewody pospinałem opaskami, a sterownik umieściłem w skrzynce nad bezpiecznikami.
Od dziś nie są mi straszne zamarznięte zamki polecam samodzielny montaż bo nie ma w tym nic trudnego i życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku 2013!
Ostatnia aktualizacja: 01.01.2013 18:45:58
autre2003
Dodano: 11 lat temu
Do aro_1977: IC
aro_1977
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Bo centralny już był, ja tylko dokładałem sterowanie pilotami - uniwersalną centralkę zdalnego sterowania.
autre2003
Dodano: 11 lat temu
Dobry opis i niezła dokumentacja foto, szkoda że nie wstawiłeś jeszcze fot z montażu siłowników ogólnie świetna robota
giernal
Dodano: 11 lat temu
Podziwiam, bo na elektryce kompletnie się nie znam.
Merczak
Dodano: 11 lat temu
Bardzo dokładny i prosty zarazem opis montażu.
Dodano: 11 lat temu
Dobrze mieć fajną żonę
damdob
Dodano: 11 lat temu
dobra robota, też się zastanawiałem nad sterownikiem ale autko sprzedałem ...pozdr
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
65
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych