Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy DiKej » hyundai i30







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika DiKej
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1691 razy
Data wydarzenia: 11.10.2010
hyundai i30
Kategoria: inne
I znowu autko z wypożyczalni, więc kolejna moja relacja, tym razem padło na hyundaia i30 1,4ccm. Rocznik 2010, 15 tyś km przebiegu, więc autko praktycznie nowe. Wnętrze 30'stki jest bardzo ergonomiczne, od razu wiadomo gdzie co jest, siedzenia twarde, ale wygodne, łatwo można znaleść odpowiednią pozycję za kierownicą, miejsca bardzo dużo zarówno z przodu jak i z tyłu. Ale są i minusy, jakość użytych materiałów nie powala, plastiki są bardzo twarde(a mówi to hondziarz), kierownica i gałka skrzyni wykonano z trochę już przestarzałej odlewanej pianki. Niestety głównym minusem są niedociągnięcia związane z nastawieniem producenta na niską cenę, mnie to osobiście tak bardzo nie rusza, ale o tym też trzeba napisać;). Mowa tu np. o zaślepkach poduszek powietrznych(zamiast naciętych od wewnątrz plastików), trochę chamsko wyglądają takie guziki na słupkach, a za to zaślepek brakuje w teoretycznie ukrytych wkrętach np. przy osłonkach przeciwsłonecznych.
Skrzynia biegów to miłe zaskoczenie, przełożenia niestety krótkie ale skrzynia bardzo precyzyjna, biegi same wchodzą. No ale i tu jest wada, przynajmniej dla mnie, a konkretnie wsteczny nad jedynką, trzeba naprawdę to dobrze wyczuć, żeby nie wjechać komuś w tył przy parkowaniu.
Hamulce to istna żyleta, przypomniały mi się czasy egzaminu, kiedy to śmigałem nową clijówką, ona miała to samo, delikatne muśnięcie pedału skutkuje natychmiastowym zatrzymaniem fury
Zawieszenie bardziej komfortowe niż sportowe. Moim zdaniem to najsłabszy punk tego auta, nieudany kompromis. Dlaczego? A no dlatego że choć dziury w miarę wybiera, to jednak je czuć dość mocno, a w zakrętach brakuje mu sztywności i autem buja.
A teraz najważniejsze: silnik. 1,4 105 koni więc teoretycznie szału niema, ale masa 1190km! Silnik naprawdę żwawo ciągnie do przodu, zmierzyłem mu 10,8s do setki. Zdecydowanie Nielubi wysokich obrotów, 4krpm to już naprawdę górna granica, dalej silnik się zachowuje jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Co do elastyczności to niema co tu dużo pisać, w końcu to 1,4 ale za to nadrabia cichością, poniżej 3k w ogóle go nie słychać:) spalanie przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym to 8,8l/100, w trasie 7,9, a samego miasta nie sprawdzałem.
Podsumowując, auto naprawdę godne uwagi, bo choć z hondą czy VW konkurować nie może, to jest to kawał porządnej maszyny. Ja i tak wolę moją 15sto letnią prelę, ale ja jestem po..., więc może komuś normalnemu przypadnie bardzo do gustu;)
Pzdr dikej:)
Ostatnia aktualizacja: 11.10.2010 08:42:39
Dodano: 13 lat temu
stylistycznie jest ok, ale co do rakietowego, to mi bardzo nie odpowiada. miałem okazję pojeździć polówką chyba drugiej generacji(tą przed okrągłymi światłami) i tam też było tak jak u Ciebie i było ok, myliły mi się na początku kierunki, ale R wchodził bdb, a w hyundaiu jest z tym bardzo słabo, lubi dziwnie nie wskoczyć, a raczej wskakuje jedynka
Dodano: 13 lat temu
Bardzo ładnie stylistycznie auto! Podoba mi się z zewnątrz, nieraz się oglądałam na ulicy za takim. Szkoda, że z tymi "detalami" jest nie do końca tak dobrze.Też mam tak wsteczny według takiego schematu, tylko w dół. Bardzo wygodnie, szybko się operuje.
Dodano: 13 lat temu
no seria i jest bezawaryjna i z 5 letnią gwarancją, dlatego chętnie kupowana przez wypożyczalnie
ps co do "R" trzeba złapać za mocowanie mieszka i pociągnąć je do góry, nie cały lewarek tylko samo to mocowanie. dziwne to to i mimo wszystko ciężko za pierwszymi razami wbić wsteczny, mi za pierwszym się nieudało[zaklopotanie], dlatego bardzo powoli zasprzęglałem go na biegu Rakietowym
Dodano: 13 lat temu
Jeżeli wsteczny nie jest na tym samym poziomie co biegi do przodu, to OK.
Ja mam identyczną konfigurację w Polówce, tylko że "R" można wrzucić jedynie po wciśnięciu drążka.
Dodano: 13 lat temu
z tym diwnym R to zawsze był problem jak z citroena saxo do vw caddy sie przesiadałem odruchow wajcha nie tam gdzie trzeba wędrowała:)
Dodano: 13 lat temu
Trzeba przyznać, że Hyundai przy serii 'i' zrobił duży postęp. Auta nie tylko ładne, ale też niezawodne i wygodne, no i do tego bardzo konkurencyjna cena (choć to właśnie przez nią można spotkać pewne niedoróbki - ale coś za coś). P.S. a przy wstecznym nie trzeba drążka wcisnąć/podnieść?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
4 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl