Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo V40 Vałek » HELP!!! problemy z dogrzaniem silnika, zimna chlodnica - termostat?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo V40
  • przebieg 201 500 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.8 SDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 9875 razy
Data wydarzenia: 01.12.2010
HELP!!! problemy z dogrzaniem silnika, zimna chlodnica - termostat?
Kategoria: awaria
jakkolwiek z pozoru moj problem wydaje sie podobny do innych to polaczenie z pozostalymi atrakcjami odroznia go od reszty... po kolei:

Odebralem wczoraj Volovine z serwisu po naprawach blacharsko/lakierniczych i:
1) swieci sie caly czas check engine (moze byc od gazu bo butle odpinali i moze cos zepsuli - zczytam blad w tym tyg)
2) na trasie z Sulejowka do Centrum (ok 25km, 45min) silnik nie dogrzał sie, a normalnie przy dodatnich (+5-10C) zajmowalo mu to doslownie 5min.
3) w domu juz odkrylem ze jest sucho w zbiorniku plynu chlodzacego i dolalem ok.0,8L (pomyslalem ze dlatego wskazowka nie pokazywala prawdziwej temp - dobrze? gdzie jest czujnik ten co daje sygnal na wskazowke?)
4) poczytalem o termostacie tutaj i postanowilem zrobic test, (silnik sie schlodzil w tym czasie) - odpalilem silnik, odczekalem z 10min i wskazowka prawie byla poziomo, waz od termostatu byl goracy, wezyk miedzy chlodnica a zbiornikiem wyrownawczym byl goracy i plyn w zbiorniku tez... ale chlodnica byla zimna, czyli tak jakby plyn omijal sama chlodnice i przelatywal ta czarna plastikowa ramka na gorze glowicy co dochodzi waz z termostatu i ze zbiorniczka...
poniewaz chcialem go mocniej dogrzac i nie pilowac na jalowym w garazu to wyjechalem na przejazdzke (-9C) i temp delikatnie spadla i milo przegazowywania i jazdy powoli, nie bylem w stanie zalaczyc wentylatora, po zjechaniu do garazu postanowilem jednak potrzymac na 1700rpm i zobaczyc co dalej i nic sie nie stalo, nie moglem go przegrzac a chlodnica byla dalej zimna (weze gorace)
5) przypomnialem sobie ze przy zalaczonej klimie wiatrak chlodnicy zalaczal mi sie latem co 60sekund i wylaczal, wlaczylem klime, obroty spadly, wskazowka obrotomierza zaczela reagowac z jeszcze wiekszym opoznieniem i nic... kilka razy tupnalem w gaz i jak wskazowka opadala uslyszalem cykniecie i nic sie nie dzialo.. tylko samochodz zaczynal sie trzasc i kilka razy prawie przygasl...
6) podlozylem karton pod samochod, zeby rano ocenic czy cos cieknie czy nie...

co Wy na to?
termostat-chyba nie, nagrzewnica-chyba nie bo jak juz zlapie temp to grzeje (slabiej niz wczesniej) - dlaczego chlodnica jest zimna? dlaczego takie jaja z klimatyzacja? co to cyka?

mialo byc tak pieknie, a wyszlo jak zawsze... =(

[ Dodano: 2010-12-01, 11:26 ]
newsy:
rano spr poziom oleju (brak osadu na bagnecie), plynu chlodniczego i wsjo ok (czyli nie ma nieszczelnosci).
odpalilem i pojechalem do pracy (-11C, 25min) po 10min mialem wskazowke temp na 3 kresce (zeby bylo normalnie czyli poziomo to miedzy 4 a5 kreska musi byc), dalem mu z 5min ale wskazowka nie drgnela. Wlaczylem ogrzewanie i wskazowka spadla pomiedzy 2 a 3 kreske, natomiast gdy sobie stalem w korku to znowu weszla na 3. Dojechalem do pracy zeby sprawdzic jak z plynem i wezami. Termostat gorący, wąż miedzy termostatem a chlodnica goracy, czarna listwa/ramka na gorze chlodnicy gorąca, waz miedzy chlodnica a zbiorniczkiem cieply, plynu jakby wiecej (raczej norma bo rozszerzalnosc temperaturowa cieczy) i plyn w srodku cieply/parowal (na zewn. -11C) ALE chlodnica zimna!!! o co chodzi ?

czy to co sfotografowalem to czujnik temp (w kolku) odp za zalaczanie wiatraka?? bo chcialbym to zewrzec i zobaczyc czy zaskoczy....
Dodano: 13 lat temu
termostat wymieniony, problemy ustaly =) oby zawsze bylo to takie proste =D
Dodano: 13 lat temu
wymień termostat (groszowe sprawy) i dokładnie odpowietrz układ i teoretycznie powinno być ok
Dodano: 13 lat temu
dzieki za rady ;)
Tomaski : to jest benzynka dlatego sie dziwie, normalnie dogrzewal sie w kilka minut, dzisiaj sie dogrzal w korku (logiczne, mniejsze odprowadzenie ciepla z chlodnicy)ale jak tylko wlaczylem ogrzewanie to spadlo... tez podejrzewam termostat. Mysle ze jest caly czas otwarty tak jak piszecie, wtedy zeby zobaczyc roznice temp to musi caly plyn w ukladzie sie ogrzac no i chlodnica wiec ma to duza bezwladnosc temperaturowa... zobaczymy, w pon idzie na wymiane lacznikow stabilizatora, wiec i termostat wymienia...
DEPE74: w V40 w beznzynach samo sie odpowietrza, trzeba tylko odkrecic mu korek w zborniczku delikatnie jak sie juz troche nagrzeje i zalatwione, w dieselkach sa zaworki na wezu wchodzacym do nagrzewnicy...


dzieki za pomoc, w pon zaktualizuje temat ;)
Dodano: 13 lat temu
Odpowietrzyłeś chłodnicę po dolaniu płynu? Jeśli nie, to oczywiście zrób to, bo może się okazać, że po odpowietrzeniu wejdzie jeszcze taka ilość, która zrobi różnicę ...
Dodano: 13 lat temu
Jeśli jest jak piszesz i wąż za termostatem jest gorący przy 2-3 kresce (a norma "letnia" to 5kreska-poziom wskazówki) to jasna sprawa, że termostat za wcześnie otwiera się/jest na stałe rozwarty. Czujnik, z którego wskazówka dostaje dane zwykle jest przy termostacie.
Druga sprawa, że bez webasto czyli dodatkowego źródła ciepła taki dieselek tak mało produkuje "zbędnego" ciepła przy spalaniu, że może być tak: masz dogrzany silnik i ciepło w aucie, powiedzmy że stoisz w korku, i opada Ci temp silnika. Wszystko ok i tak ma być choć jest to trochę głupie. Po prostu tyle ciepła odbierasz z małego obiegu płynu chłodzącego, że temp spada bo silnik na biegu jałowym zbyt mało ciepła produkuje.
Termostat najsampierw sprawdzić, a jeśli nie wiesz ile ma lat prewencyjnie go wymienić - to nie polskie podejście, ale to właściwe. No i tanie to.
Dodano: 13 lat temu
Na twoim miejscu zawiózłbym auto tam skąd odebrałeś i grzecznie zasugerował usunięcie usterek skoro przed podstawieniem do nich wszystko działało. Pewnie przy rozkręcaniu i ponownym skręcaniu coś gdzieś nie podłączyli jak trzeba i stąd te problemy. Czasem takie usterki wynikają z błachej przyczyny.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
21 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl