Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volvo V40 Vałek
»
HELP!!! problemy z dogrzaniem silnika, zimna chlodnica - termostat?
Wpis w blogu auta
Volvo V40
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 10261 razy
Data wydarzenia: 01.12.2010
HELP!!! problemy z dogrzaniem silnika, zimna chlodnica - termostat?
Kategoria: awaria
Odebralem wczoraj Volovine z serwisu po naprawach blacharsko/lakierniczych i:
1) swieci sie caly czas check engine (moze byc od gazu bo butle odpinali i moze cos zepsuli - zczytam blad w tym tyg)
2) na trasie z Sulejowka do Centrum (ok 25km, 45min) silnik nie dogrzał sie, a normalnie przy dodatnich (+5-10C) zajmowalo mu to doslownie 5min.
3) w domu juz odkrylem ze jest sucho w zbiorniku plynu chlodzacego i dolalem ok.0,8L (pomyslalem ze dlatego wskazowka nie pokazywala prawdziwej temp - dobrze? gdzie jest czujnik ten co daje sygnal na wskazowke?)
4) poczytalem o termostacie tutaj i postanowilem zrobic test, (silnik sie schlodzil w tym czasie) - odpalilem silnik, odczekalem z 10min i wskazowka prawie byla poziomo, waz od termostatu byl goracy, wezyk miedzy chlodnica a zbiornikiem wyrownawczym byl goracy i plyn w zbiorniku tez... ale chlodnica byla zimna, czyli tak jakby plyn omijal sama chlodnice i przelatywal ta czarna plastikowa ramka na gorze glowicy co dochodzi waz z termostatu i ze zbiorniczka...
poniewaz chcialem go mocniej dogrzac i nie pilowac na jalowym w garazu to wyjechalem na przejazdzke (-9C) i temp delikatnie spadla i milo przegazowywania i jazdy powoli, nie bylem w stanie zalaczyc wentylatora, po zjechaniu do garazu postanowilem jednak potrzymac na 1700rpm i zobaczyc co dalej i nic sie nie stalo, nie moglem go przegrzac a chlodnica byla dalej zimna (weze gorace)
5) przypomnialem sobie ze przy zalaczonej klimie wiatrak chlodnicy zalaczal mi sie latem co 60sekund i wylaczal, wlaczylem klime, obroty spadly, wskazowka obrotomierza zaczela reagowac z jeszcze wiekszym opoznieniem i nic... kilka razy tupnalem w gaz i jak wskazowka opadala uslyszalem cykniecie i nic sie nie dzialo.. tylko samochodz zaczynal sie trzasc i kilka razy prawie przygasl...
6) podlozylem karton pod samochod, zeby rano ocenic czy cos cieknie czy nie...
co Wy na to?
termostat-chyba nie, nagrzewnica-chyba nie bo jak juz zlapie temp to grzeje (slabiej niz wczesniej) - dlaczego chlodnica jest zimna? dlaczego takie jaja z klimatyzacja? co to cyka?
mialo byc tak pieknie, a wyszlo jak zawsze... =(
[ Dodano: 2010-12-01, 11:26 ]
newsy:
rano spr poziom oleju (brak osadu na bagnecie), plynu chlodniczego i wsjo ok (czyli nie ma nieszczelnosci).
odpalilem i pojechalem do pracy (-11C, 25min) po 10min mialem wskazowke temp na 3 kresce (zeby bylo normalnie czyli poziomo to miedzy 4 a5 kreska musi byc), dalem mu z 5min ale wskazowka nie drgnela. Wlaczylem ogrzewanie i wskazowka spadla pomiedzy 2 a 3 kreske, natomiast gdy sobie stalem w korku to znowu weszla na 3. Dojechalem do pracy zeby sprawdzic jak z plynem i wezami. Termostat gorący, wąż miedzy termostatem a chlodnica goracy, czarna listwa/ramka na gorze chlodnicy gorąca, waz miedzy chlodnica a zbiorniczkiem cieply, plynu jakby wiecej (raczej norma bo rozszerzalnosc temperaturowa cieczy) i plyn w srodku cieply/parowal (na zewn. -11C) ALE chlodnica zimna!!! o co chodzi ?
czy to co sfotografowalem to czujnik temp (w kolku) odp za zalaczanie wiatraka?? bo chcialbym to zewrzec i zobaczyc czy zaskoczy....
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Tomaski : to jest benzynka dlatego sie dziwie, normalnie dogrzewal sie w kilka minut, dzisiaj sie dogrzal w korku (logiczne, mniejsze odprowadzenie ciepla z chlodnicy)ale jak tylko wlaczylem ogrzewanie to spadlo... tez podejrzewam termostat. Mysle ze jest caly czas otwarty tak jak piszecie, wtedy zeby zobaczyc roznice temp to musi caly plyn w ukladzie sie ogrzac no i chlodnica wiec ma to duza bezwladnosc temperaturowa... zobaczymy, w pon idzie na wymiane lacznikow stabilizatora, wiec i termostat wymienia...
DEPE74: w V40 w beznzynach samo sie odpowietrza, trzeba tylko odkrecic mu korek w zborniczku delikatnie jak sie juz troche nagrzeje i zalatwione, w dieselkach sa zaworki na wezu wchodzacym do nagrzewnicy...
dzieki za pomoc, w pon zaktualizuje temat
Druga sprawa, że bez webasto czyli dodatkowego źródła ciepła taki dieselek tak mało produkuje "zbędnego" ciepła przy spalaniu, że może być tak: masz dogrzany silnik i ciepło w aucie, powiedzmy że stoisz w korku, i opada Ci temp silnika. Wszystko ok i tak ma być choć jest to trochę głupie. Po prostu tyle ciepła odbierasz z małego obiegu płynu chłodzącego, że temp spada bo silnik na biegu jałowym zbyt mało ciepła produkuje.
Termostat najsampierw sprawdzić, a jeśli nie wiesz ile ma lat prewencyjnie go wymienić - to nie polskie podejście, ale to właściwe. No i tanie to.