Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Tejlor » GTI cz. 3: Wyprzedaże rocznika, czyli jak upchnąć stary samochód w cenie nowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Tejlor
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 672 razy
Data wydarzenia: 23.11.2016
GTI cz. 3: Wyprzedaże rocznika, czyli jak upchnąć stary samochód w cenie nowego
Kategoria: obserwacja
Witam,

Ostatnio zrobiło się już naprawdę głośno o wyprzedażach rocznika. Poprzednimi laty nie interesowałem się nimi zbyt mocno, więc nie wiedziałem jak wyglądają naprawdę. Teraz dzielę się moimi spostrzeżeniami.

Wiele osób odradza kupno samochodu po demo oraz z wyprzedaży. W pierwszym przypadku wszystko jest jasne. Samochodem jeździło 100 różnych osób, którzy na krótkiej trasie chcieli przetestować możliwie jak najwięcej i nikt o niego nie dbał. Rabaty nie są adekwatne do poziomu zużycia. Oczywiście wyjątki się zdarzają, szczególnie w słabych autach miejskich.

Drugi przypadek nie jest do końca oczywisty. W dowodzie rejestracyjnym widnieje co prawda rok o 1 mniejszy, ale samochód przecież jest nowy. Przy odsprzedaży 2-3 letniego może stanowić to dużą różnicę, ale jeśli mówimy o 10 letnim i starszym to już praktycznie żadnej. Rabaty rzędu 7-10 tyś wydają się niezwykle atrakcyjne. Ale czy takie są w rzeczywistości? A gdzie tam!

Spójrzmy na konkretne przypadki:

1. Seat (Leon FR 180 DSG)
Przed wyprzedażą DSG kosztowała 2 999 zł, a pakiet Techno+ 1zł. Cena samochodu z tymi dodatkami to 96 101 zł.
W czasie wyprzedaży katalogowa cena samochodu to zdaniem koncernu 104 100 zł! Pakiet Techno+ co prawda pozostał w ofercie, ale za DSG trzeba już dopłacić 8200 zł. Do tego mamy super hiper rabat 9 000 zł i cena końcowa ustaje na kwocie 95 100 zł.
Rzeczywisty rabat za stary samochód = 1 001 zł.

2. Renault (Megane GT)
Przed wyprzedażą cena bazowa to 102 100 zł. Pakiet Multimedia 8,7 Premium był gratis.
W czasie wyprzedaży cena bazowa wzrosła o 1 000 zł (dotyczy wszystkich wersji poza najtańszą), a wspomniany pakiet nie jest już objęty żadną promocją. Cena samochodu to zatem 107 600 zł. Rabat jaki dostaniemy od Renault to 5 000 zł oraz możliwość zakupu opon zimowych za max 2 000 zł.
Rzeczywisty rabat = -500 zł + opony zimowe o wartości max 2000 zł.

Należy dodatkowo zaznaczyć, że w przypadku wyprzedaży oczywiście musimy wybierać to co jest i nie możemy zbudować auta "pod siebie".

Wniosek: przeczekajmy koniec roku, wszystko wróci do normy, tak jak rok temu.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Nie miałem takowego więc mogłem się mylić ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Klasycznie ;).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: cóż... ciekawe, jak Fiat upychał nam będzie [bajer]
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Ta to już jest od dawien dawna ;).
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: W tym roku opłacało się kupować ostatnie resztki Dacii Sandero/Logan. W lepszej cenie lepsze wyposażenie niż w nowym modelu po lifcie i co najważniejsze stary sprawdzony podstawowy silnik 1.2 16V zamiast nowej dychawicznej trzycylindrowej "litrówki".
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Auta sprowadzane mają pierwszą datę rejestracji tą zagraniczną. Mój Golf ma 4.11.2003, a rejestracja w Polsce 5.05.2016.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Zdarzyło się...
Dodano: 7 lat temu
O ho ho! Ale się temat rozkręcił. To może małe podsumowanie ode mnie.
Takie cuda się teraz dzieją, że nie wiadomo na co patrzyć i od kogo kupować, skoro nawet dealerom zdarza się sprzedawać składaki. Rok produkcji wydaję się jedną niezafałszowaną datą. I nawet gdy pierwsza rejestracja to 03-2006, rok 2005 trochę działa na podświadomość. Może on stał ten cały rok na placu zanim ktoś go łaskawie na wyprzedaży kupił, może były jakieś wady produkcyjne, które od 2006 już nie występują itd. Po za tym, opony, rozrząd są jednak rok starsze.
Zgadzam się, że nie można mówić o tym, że samochód z 2005 kupiony w 2006 jest porównywalny z tym kupionym w 2005. Ale ni można też mówić, że jest taki sam jak te, które opuściły fabrykę w 2006. Rabat rzędu 1% to zdecydowanie za mało.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Spotkałeś kiedyś takiego madrego? Ja nie.
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Polsko-Polska! :)
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Jednym słowem wojna [los2]?
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: I może to być szybciej niż się tego spodziewamy! :(
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: razem z Renówką, jeśli dobrze pamiętam :P
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Problem w tym, że Jarek już tego nie robi. Wyemigrował niestety i to już bardzo dawno... :-(
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: To już inna historia ale mądry kupujący używane auto wie, że nie ważny jest przebieg czy różnica jednego roku tylko stan. A ci co nie wiedzą, niech dalej kupują 10-letnie i starsze Passat'y od Niemca lekarza z przebiegiem poniżej 150 000 km [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Wiem o tym, ale przy sprzedazy liczy się rok produkcji, a nie data rejestracji. Kazdy kupujacy ci to powie jak bedziesz mu chciał wcisnac 4 letnie auto jako 3 letnie.
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
Tego i tak się nie dowiemy, bo dawno nas już nie będzie na tym świecie...[los2]
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Dzisiaj świat stoi na głowie, ciekawe dokąd to wszystko zaprowadzi! Ale nie jestem optymistą! :(
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar:
"I znów nie będzie Teleranka... A u drzwi stanie Załoga Dżi... I Miś Kolabor..."
Dodano: 7 lat temu
Wszystko wróci do normy, też tak uważam. Kurs franka również ;)!
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: wiem [hihi]. Aczkolwiek może to nie Tobie ASO i dealer robili na złość, tylko flocie. W końcu nie Ty płaciłeś [bajer]
Gdyby to było prywatne "Marcinowe" Megane Grandtour [bajer], pewnie byś po gwarancji zawijał do Qchara na serwis i Renault chodziłoby jak szwajcarski scyzoryk [bajer].
Dopięte na ostatni guzik i poskręcane do ostatniej śrubki [up]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Czytałem co pisałeś. Masz rację.

Nie chcę żadnej RENÓWY!!!
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: ja uważam - i dowiodłem tego parę postów niżej - że warto kupować na wyprzedaży tylko auto schodzącej generacji z jednostką napędową "starej szkoły". A za przykład niech posłuży "białe M3 z nadwoziem kombi i silnikiem 1.6", o ile mechanicy w ASO nie są o parę klas gorsi od magików - solenizantów o imieniu Janusz...

Wyobrażasz sobie, jaką byś dostał promocję od RP? [bajer]
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: W dowodach rejestracyjnych widnieje dokładna data pierwszej rejestracji jak i rok produkcji. Mam to przed sobą. Oczywiście mówimy o autach nowych, bo te sprowadzone datę pierwszej rejestracji mają tą tą pierwszą ale w Polsce po sprowadzeniu.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: W polsce data rejstracji nie ma zadnego znaczenia. Pomylilo ci sie z Niemacami:) U nas tylko rok jest ważny przy sprzedazy.
Dodano: 7 lat temu
Od dawna wiadomo, że nie ma sensu kupować samochodu z wyprzedazy rocznika, raz że dymają u nas z cenami. Dwa rabaty są cały rok na okrągło dostepne. Trzy, w praktyce kupuje się stary roczny samochód, co ma u nas ogromne znaczenie przy sprzedazy za 3 lata.
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: to właśnie przez nowoczesną technologię TSI. Zresztą - dla odmiany - Rapid też wyklucza się z kręgu fajnych i niedrogich aut - Tipo hatchback i kombi z MultiaAirem zjedzą mu (jeszcze cały) ogon, a klasyczny sedan skusi zwolenników biedronkowego hasła "codziennie niskie ceny".
Zobaczymy, jak w perspektywie czasu poradzi sobie Kodiaq. Wyczuwam, że wespół z Octavią i Superbem będzie grał pierwsze skrzypce w segmentowej sprzedaży. Może kolejność sprzedaży z grubsza pozostanie niezachwiana: Octavia, Fabia, Rapid, Kodiaq i Superb, ale Fabia i Rapid stracą liczebnie i będą "na minusie" w przyszłym roku. Octavia też osłabnie.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Fabia była na moim celowniku bo to mimo wszystko w klasie B mega praktyczny samochód z trochę większym bagażnikiem od i20.Tyle że auto dla ludu powinno kosztować mniej.10 tysięcy różnicy mnie zniechęciło i dobrze.
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: a gdzież by oni dawali rabat na taką nowość, najlepszy na świecie [bajer] (a na pewno w "Auto Świecie" [bajer]) silnik? A że okazał się kotem w worku, to problem klientów. W folderach wciąż jest najlepszy z najlepszych, najoszczędniejszy [chytry] (i nikt nie napisze, że niezawodny [bajer] - po co? ASO sobie z tym poradzi... z kolejkami, znaczy [bajer]. Oczywiście nie przyjmując do wiadomości reklamacji [bajer])

A propos "metalika" - Ty dostałeś go gratis [totalszok], a u mnie Red Corrida była "za friko" do czasu małego liftingu z 2013 roku [bajer], gdy Fabia II na koniec żywota dostała "srebrną kurę" (nową wersję znaczka) [bajer] i napis na tylnej klapie inną czcionką. Od tych zmian czerwony niemetalik "red corrida" [redhot] kosztował okrągłe 500 złotych [bajer] (jedno miesięczne "500+" zabrane dziecku, jeśli ktoś woli [bajer])
[los2]
Dodano: 7 lat temu
Do babciaela: No i super,nie tylko ja jestem zadowolony z kupna auta w pierwszej połowie roku.Metalik dostałem gratis ale dupsko będzie w zimie nieogrzane bo za pakiet zimowy chcieli 1000zł :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl