Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Laguna 3.0 V6 Czarna Bestia
»
[Zamontowane] Fabryczny Filtr Powietrza zamiast Stożka - Naprawiony błąd poprzedniego właściciela!
Wpis w blogu auta
Renault Laguna
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 3811 razy
Data wydarzenia: 17.11.2010
[Zamontowane] Fabryczny Filtr Powietrza zamiast Stożka - Naprawiony błąd poprzedniego właściciela!
Kategoria: zmiany w aucie
Dlaczego? Stożek nie daje nic, a nawet szkodzi, nie odseparowany łapie ciepłe powietrze od silnika, jedynie co zmienia to dźwięk, ale ten jeśli chciałoby się "podkreślić" na to wg mnie trzeba byłoby zacząć od zmiany wydechu. Przez ciepłe powietrze moc była mniejsza, a i spalanie przez to wyższe. Także inwestycja powinna wrócić się choćby przy tankowaniu
Ostatnia aktualizacja: 26.01.2011 15:06:42
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

ps. czy ten mikser ma jakąś katalogową nazwę?
Kolejność jak jest u mnie podawałem wcześniej, u mnie działa idealnie. Nie znam dokładnej budowy Twojego dolotu, więc na odległość nie poradzę.
W każdym razie zdrowy rozsądek nakazuje by klapa była umieszczona pomiędzy przepływomierzem a mikserem. Jeśli mikser będzie przed przepływomierzem (nie wiem czy tak się zakłada) to wtedy klapa raczej pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem. Chodzi o to, by ochronić przepływomierz przed ewentualnymi strzałami gazu w dolocie.
Ale takie szczegóły to już należą do tego, kto będzie tą instalację zakładał.
Być może przy plastikowym druga klapa jest potrzebna, tego do końca nie wiem, jestem tylko zwykłym użytkownikiem samochodu z gazem.
Chyba musisz na jakimś forum Renault się dowiedzieć.
Ewentualnie mogę polecić gazownika, który zakładał instalację w mojej Alfie. samochód przejechał na LPG 100 tys. km i nie sprawia żadnych kłopotów, więc mogę go polecić z czystym sumieniem.
dla przykładu chodzi mi o cos takiego http://allegro.pl/klapa-antywybuchowa-zabezpieczajac-przeplywomier-i1323409873.html
Tu jest chyba taki silnik jak Twój. Możesz wskazać co i gdzie jest?
1 - puszka z filtrem
2 - czujnikiem temperatury
3 - przepływomierz
4 - klapa
5 - mikser
6 - przepustnica
Czyli klapa chroni delikatny przepływomierz. Jak chcesz to mogę zdjęcie zrobić i zobaczysz jak to wygląda.
Na logikę to za tym kolankiem masz przepływomierz, więc najlepsze miejsce na klapę i mikser jest za przepływomierzem (przed przepustnicą.
Zrób może jakieś foto jak te rury w komplecie wyglądają.
PS. a co do nie przemyślanego tuningu, jak to mówią, naklejki na szybę +10KM i 15 Respectu na mieście
Nie słyszałem 3.0 V6 w Lagunie ale przypuszczam, że będzie bardzo sympatycznie "mruczeć"
Zresztą co tu dużo mówić... Nietrudno znaleźć artykuły opisujące jaki wpływ na pracę silnika ma prawidłowa długość dolotu. W końcu taki a nie inny dolot w każdym samochodzie zaprojektowali ludzie, którzy mają ku temu wiedzę i kwalifikacje. Nie wygląda to tak,że :"tu zrobimy tak, bo się dobrze mieści". To wszystko jest dokładnie wyliczone.
Niestety, pełno jest "tunerów", którzy "wiedzą lepiej" jak podnieść moc i osiągi :D a później trzeba po nich poprawiać.
Mnie też korciło by założyć stożek (mam popękane uchwyty obudowy filtra, uszkodzony rezonator) ale wybiłem to sobie z głowy.
Nawiasem mówiąc większość poważnych awarii w samochodach wynika właśnie z nieumiejętnej eksploatacji bądź niefachowo przeprowadzonych modyfikacji
Stożki zostawmy "tunerom"
a nie na siłe ładowanie stożka bez zrobienia przemyślanego porządnego cai - gdzie efekty zupełnie odwrotne od oczekiwanych