Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus 1.8 TDDI FX
»
Duża renowacja po 330 tyś. km
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 699 razy
Data wydarzenia: 30.06.2015
Duża renowacja po 330 tyś. km
Kategoria: zmiany w aucie
Tej wiosny do wymiany poszły tylne amorki i łacznik satbilizatora. Potrzebna też była nowa obudowa termostatu, gdyż stara już puszczała płyn na zawnątrz i ubytki narastały. Wymiany wymagała też linka hamulca recznęgo.
Po doprawadzeniu spraw mechanicznych do należytego początku zdecydowałem się na naprawę blacharsko-lakierniczą. Z auta usnięto całą rdzę. Pomalowałem też przedni zderzak (delikatna kolizja z przed 2 lat) i prawy bok (pamiątka po urwanym lusterku ostaniej zimy). W najgorszym stanie były wszystkie ranty drzwi, które teraz w ramach zabezpiecznia od wewnątrz dostały gustowny gruby baranek
Foczka przeztuje się teraz jak w dniu zakupu, a nawet lepiej bo wtedy gdzieniegdzie oznaki "rudej" już były. Iwestycja była spora, ale warto dbać o auto i wychodzę z założenia, że też musi się jakoś prezentować.
Mam nadzieję, że posłuży mi dalej wiernie i to ostatni taki większy wydatek.
Ostatnia aktualizacja: 02.07.2015 09:17:56
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Alfa była produkowana do 2007r, Punto II (jako Punto Classic) do 2011r, W211 do 2009 itd
No a mazda 3 i 6 to zalezy jaka generacja. Pierwsze rdzewialy
No a i Lanos chociaz po procesie kataforezy poddawał sie po 12-14 latach.
A może kolega oswiecić mnie czy na dziś sa marki i modele mające takie bolączki. Chodzi mi o te z lat 2005-2015
Ale jakos francuzów niezbyt dużo widuje tych z lat 90 tych w dobrych stanach.
Jak napisałem poprawiło sie to po roku 2000.
No ale nie u forda
Auto ma 10 czy 11 lat i rdzewieje. Nie do pomyślenia w XXI wieku.
Tu vw ma spora przewagę bo od pewnego czasu nie rdzewieje.
Z reguły auta po 2000 roku sa cynkowane i nie maja problemu z rdzą.