Wpis w blogu auta
Opel Signum
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Odnośnie DPF-ów to wina leży też po stronie sprzedawców. Przed kupnem auta jeździłem również dieslami z DPF-em i pytałem się podczas tych jazd, czy przy jeździe po mieście nie będę miał problemów z DPF-em. Zawsze z ust sprzedawcy słyszałem, że absolutnie nie - filtry są bezobsługowe!
Nikt nie powiedział - a powinien - że auto z DPF-em nie nadaje się do jazdy po mieście. A powinni to mówić sami, jeżeli potencjalny klient tylko się pyta o diesla...
Mój DPF teoretycznie jest bez/samoobsługowy, ale jak się jeździ na krótkich trasach to nie zostaje wypalony całkowicie i jest spora szansa że się zapcha całkiem. Plus paliwo w oleju, rozrzedzanie go i podnoszący się jego stan.
Co do za i przeciw DPF, Tomaski, to ja też jestem za ekologią. Ja potrafię dbać o filtr, ale moja żona czy inne kobitki to raczej nie zapamiętają co i jak zrobić by działał dobrze i długo. I tak myślę że jadąc za kopcącym Autosanem czy innym miejskim autobusem mój Signum bez DPFa będzie wydzielał 1000 razy mniej czegoś tam niezdrowego przez cały żywot auta niż ten w/w klamot przez jeden miesiąc.
Kto nie czytał to zparaszam: http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/skygela/wyprawa-sylwestrowa-do-chorwacji-2292/
Będę jeszcze organizował podobne ewenty, może ktoś się skusi
Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy - na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Jeszcze innym sposobem aktywnej regeneracji filtra jest okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych
Proponuję drugie rozwiązanie na początek