Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan X-Trail "Toporek" » "DŁUGA MAJÓWKA"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan X-Trail
  • przebieg 241 439 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.2 Di
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1157 razy
Data wydarzenia: 22.05.2016
"DŁUGA MAJÓWKA"
Kategoria: inne
Witam :)
Chętnie zaczęła bym od słów „dawno nic tu nie pisałam…” ale niestety wcale to nie było tak dawno. Wtedy wspominałam, że po wymianie filtra paliwa auto znów ok, no niestety ten stan potrwał tylkon2 dni!
Po wspomnianym czasie problem powrócił "ze zdwojoną siłą" bo auto nie dość, że zaczęło nierówno chodzić, to momentami gasło. 4 maja, oddaliśmy więc je do warsztatu, i tak wcześniej się umawialiśmy na czyszczenie chłodnicy, to termin przydał się podwójnie-tak by się wydawało. No niestety, po tygodniu brak jakichkolwiek wieści od mechanika-a wspomnę, że to nasze domowe jedyne auto i mieszkam na wsi gdzie bez niego jak bez ręki…więc czas jest dość istotny. Tel. mechanik nie odbiera więc korzystając z uprzejmości innego posiadacza 4 kółek mąż osobiście udał się do warsztatu. Okazało się że auto jak stało tak stoi na parkingu i nawet nie zaglądano do niego. Po kilku słowach „podziwu” wyrażonych przez moją gorszą połówkę ;) następnego dnia tel. informujący, że próba czyszczenie okazała się daremna-chłodnica do wymiany - dziurawa. Zamówiono więc chłodnicę intercoolera –czas pokazał, że nie taką jak trzeba. Pomyłki się zdarzają …! Tym razem po poszukiwaniach okazało się, że oryginalna nowa Nissana to koszt ponad 5000 zł. Nowe auto to nie jest a już nawet jakieś małe wozidełko leciwe ale z kręcącymi kółkami można w takiej cenie nabyć, więc decyzja padła, że oddajemy do regeneracji bo używki były ale akurat do innych roczników tego modelu.
Już nie pamiętam którego dnia ale ja zapadłam do warsztatu by wypytać o postępy, bo mąż był zbyt wkurzony a ja bardziej cierpliwa jestem. Okazało się, że tym razem już wymiana poszła sprawnie. Nowy środek, stara pokrywa…zamontowane. No dobrze ale od razu pytam czy sprawdzał cokolwiek odnośnie objawów o których na początku wspominano – w końcu z tego co wiem ten element nie powinien podobno powodować gaśnięcia auta, które miało miejsce przed wymianą chłodnicy no i komp. pokazywał przecież przed wymianą , że co jakiś czas obroty są nierówne, nagle spadają przy pewnych wielkościach, ale już nie pamiętam jakich. Spytałam czy gdyby nadal coś było nie tak to nie wyjął by znów filtra paliwa, w końcu to niewielki dodatkowy koszt zakupu i wymiany na nowy a ten by można przeciąć i sprawdzić czy z baku jakieś śmieci się nie dostają-obiecał to zrobić jeśli nadal będą problemy, tym czasem podobno znalazł jakieś nieszczelności w przewodach, poczyścił rozdzielacz dawki paliwa/listwę wtryskiwaczy. Pojeździł potem z podłączonym komputerem po mieście załatwiając jakieś swoje sprawy przy okazji (ale za naszą zgodą by popatrzyć na efekty prac)-no i obeszło się bez sprawdzania filtra, problemy nie wyskakują, obroty równe, chodzi ok. Odprowadził auto osobiście w czwartek wieczorem, mąż go odwiózł, zapłacił 1000zł. Z czego 780 to koszt chłodnicy. Obyło się bez sprawdzania filtra, podobno w tych modelach-on tak twierdzi-do układu dostają się opiłki z pompki paliwa które przechodzą przez filtr dalej, nie wiem ile w tym prawdy, słyszał ktoś z was o czymś takim-czy to tylko wymówka mechanika?
Tak czy inaczej na razie auto jeździ, czas pokaże co dalej. W końcu od pierwszego strajku minęło zaledwie kilka miesięcy –gdy w zimę nie palił, czy ma to jakiś związek, czy kompletnie niezależnie, czy poprzednie podejrzenia skierowane na jakość paliwa były błędnym tropem…zobaczy się z czasem. Na razie jest ok, przynajmniej nic niepokojącego się nie dzieje-ale to dopiero 3 dni po odbiorze.
Auta nie mieliśmy aż 16 dni-to było największym wyzwaniem, brakuje w takich chwilach drugiego. Na szczęście było kogo wykorzystywać w granicach rozsądku by użyczał swoje autko-biedna moja siostra chyba przestanie do mnie zaglądać za dużo jej zasugerowałam że musi w swoim powymieniać jeśli chce wygodnie pojeździć ;) Na razie jeszcze mnie szerokim łukiem nie omija więc dobrze jest ;) A i na szczęście jej 4 kółka mają sponsora w postaci tatowego portfela he he więc będzie trzeba jeszcze jemu wspomnieć , bo ona nawet nazw nie kojarzy - co tam jest do zrobienia.
Refleksje na koniec - na tę chwilę zadanie mechanika wykonane, ale trochę człowiek zawiedziony, no i wszystko pod maską usmarowane. Inni co wcześniej naprawiali zawsze poczyścili ładnie a tu niestety nie-zabrakło czasu... niby nie ma obowiązku ale zawsze grosze się dopłacało za preparat i było czysto. Trzeba się będzie osobiście trochę pobawić. Najważniejsze, że mamy znów swoje 4 kółka i sprawnie jeżdżą.
Dziś licznik wskazuje już 241439 przejechanych kkm (stan faktyczny niewiadomo czy kiedykolwiek poznamy ;) ). Przy tym wieku i kilometrach autu takie niespodzianki można wybaczyć, na razie razem trwamy dalej :)
Dziękuję cierpliwym za dotarcie do końca wpisu :)
Ostatnia aktualizacja: 22.05.2016 18:39:14
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Zawsze w takich sytuacjach o tym mówimy a potem, jak już auto jest a to jakoś tak się składa, że temat odkładamy albo wypada coś co krzyżuje plany. Dochodzi jeszcze kwestia, że drugie auto pewnie robiło by przebiegi jak Skoda pana Wiesława, bo na razie jakoś zazwyczaj nam obojgu po drodze, pozatym dochodzą pewne "obowiązki" przez które jedno i tak przeważnie uziemnione, ale to nie temat do opisywania tutaj ;)
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Miałem kiedyś Audi 100 z silnikem r5 z takim rodzajem wtrysku,kupiłem go gdy nie miał jeszcze gazu i wkrótce zaczął przerywać aż w końcu całkiem przestał pracować.Nikt w okolicy Płocka nie chciał się tym zająć,dobrze że ubłagałem gazownika by zamontował instalację do niejeżdżącego auta,dopiero wtedy zaczęło jeżdzić oczywiście tylko na gazie,zimą podczas sporych mrozów podgrzewałem reduktor suszarką do włosów i zawsze odpalał aż do sprzedaży.Działo się to 15 lat temu gdy aut z K/KE-Jetronikiem było jeszcze sporo,gdybym szukał dłużej pewnie znalazłbym fachowca który by to naprawił jednak wszyscy straszyli wielkimi kosztami i poszedłem na skróty,miejmy nadzieję że Ty nie będziesz miał takich problemów czego Ci gorąco życzę.
PS.Długi przestój może spowodować zapieczenie tłoczków w urządzeniu wtryskowym,radziłbym zlecić komuś by przepalał silnik co tydzień,dwa i nie tylko na wolnych obrotach,parę przygazówek nie zaszkodzi..
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Nigdy o tym nie słyszałem, ale ok. Polegam na Twoim zdaniu ;)
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Niekoniecznie,często przyczyną awarii są długie przestoje.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Problemy zaczynają się jak "Janusze paliw alternatywnych"* montują do nich LPG

Jak ktoś dba to i milion zrobi ;)

*przepraszam wszystkich Januszy
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Koniecznie musicie kupić drugie auto,oboje macie PJ,czasami jedno musi jechać do punktu A,drugie do B,w dodatku awaria zawsze może się zdażyć a wtedy łatwiej gdy nie trzeba nikumu się kłaniać.
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Czy przypadkiem Twój Merc nie ma mechanicznego wtrysku,to rozwiązanie sprawiało masę problemów których obecnie prawie nikt nie potrafi ogarnąć,dlatego szukając dwulitrowej benzynowej a6 unikam jak ognia szesnastozaworówek które mają właśnie taki układ zasilania.
Dodano: 8 lat temu
Do babciaela: :)
Dodano: 8 lat temu
Miejmy nadzieję, że taczarna seria będzie krótka! [papa]
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: No... a przynajmniej na ten czas, co u mnie auto jeździ ;)
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Mam nadzieję, że to ten moment, że te co chwila zaczyna się coś dziać... po odpowiedniej diagnozie i naprawie trochę wydłuży te chwile. W końcu nie ma aut co się nie psują, a te jeszcze ma tyle cech które mi pasują no i ja się przyzwyczajam do swoich 4 kółek.
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Poprzednio on robił i z czasem naprawy było ok, a teraz serio nałapał za dużo. Warsztat co przed nim się oddawało nas zawiódł, teraz tu niesmak... a dużego wyboru nie ma.
Z łapaniem klienta prawie wszyscy już kombinują, nawet ci lepsi :(
Pytanie teraz ile obecny problem to efekt wieku a ile nieodpowiedniego specialisty lub jakiegoś zaniedbania, no nawet te nieszczelności będące efektem wcześniejszego zaniedbania kogoś kto układ paliwowy składał-hmmm ale to jakby sobie sam mechanik "palnął" wspominając o tym, bo w jego warsztacie było to robione...
Jeszcze za wcześnie by myśleć o zmianie auta, na razie kilka dni ok, cena naprawy do zniesienia wyszła, a jak kupić drugi to można trafić gorzej i więcej stracić, a nowy- dużo kasy a też różnie bywa,... no i mąż ma za dużego farta do przygód drogowych, jak mi się udaje uniknąć o włos dosłownie tak mu już nie koniecznie-ale tylko raz była jego wina-no szkoda by było więc coś nowego mu dać ;)
Dodano: 8 lat temu
Do glotox: Dziękuję :)
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Tyle już można samej się postarać ;) oby tylko jeżdził jak trzeba!
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Oby dobrze zrobili i objawy tym razem już trwale ustąpiły.
Dodano: 8 lat temu
poporstu przychodzi taki moment zycia w aucie co zaczyna sie co chwilke cos dziac:) nie ma cudów nic nie jest wieczne. ale z tym mechanikiem to parodia tydzien stało i nawet nie zobaczył.
Dodano: 8 lat temu
Kalosz, nie mechanik. Nie lubię takich co nabiorą roboty, a potem...nie robią.

Trudno ich sprawa, wygląda na to, że do niego nie wrócisz.

A problemy z autem..hm.

Za dużo technologii, czujników, filterków i innych powoli zaczyna zbierać żniwo.
Wiem coś o tym.
Tak bardzo tęsknię do mojego poczciwego Merca.
Dodano: 8 lat temu
Najważniejsze, że jeździ, szerokości Aniu, i jak najmniej problemów na przyszłość.
Dodano: 8 lat temu
Dobrze, że wszystko OK. Teraz za to masz robotę ze sprzątaniem pod maskę.
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83:
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Oj bardzo, ale jaki potem skruszony, a w czasie rozmowy głos mu drżał jak się tłumaczył-a ja przecież straszna nie jestem, i spokojnie rozmawiałam z nim ;)
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: A jak trafisz to tak zajęty, że ciężko z terminem u niego!
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Mogę odrobinę być masochistką ;) jeszcze nie mam zamiaru się z nim rozsytawać, w końcu to już kilka lat i pierwsze strajki, może uda się zapanować?! No i w końcu jeszcze silnik go nie opuszcza ;)
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Oby :)
Dodano: 8 lat temu
Do lila40: Mechanik raczej do wymiany :)
Dodano: 8 lat temu
Auto stoi, klient czeka... Kiepski ten mechanik. Przynajmniej jeśli chodzi o nastawienie do kienta
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83:
Zaczął niedomagać, ale ma chyba prawo ze względu na wiek :). A mechanik mechanikowi nierówny, coraz bardziej ciężko trafić na profesjonalistę w każdym calu...:P
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP:
Byłem tego pewien
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Oczywiście
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP:
Renault, mówisz o swojej ulubionej marce?
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
23 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl