Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan
»
Dlaczego nie diesel
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1009 razy
Data wydarzenia: 07.03.2015
Dlaczego nie diesel
Kategoria: obserwacja
Czytając komentarze do auta i poprzedniego wpisu nie da się nie zauważyć, że sprawa wyboru silnika budzi pewne emocje.
U mnie ten wybór był podyktowany przede wszystkim komfortem.
Jeździłem wariantem z DSG i TDI i szczerze mówiąc system start&stop mocno mnie zniechęcił do diesla. Za każdym razem jak auto było przez system uruchamiane w samochodzie było czuć bardzo mocny podskok, takie kopnięcie które mi bardzo nie pasowało. Poziom hałasu w TDI też jest dużo większy szczególnie przy małych prędkościach.
Druga sprawa to mój tryb jazdy. Generalnie jeżdżę po mieście, raczej nie w korkach około 30km dziennie (praca - szkoła - dom), dla diesla to oznacza niedogrzanie. Przynajmniej tak miałem w poprzednim TDI.
Jeśli chodzi o TSI to pojeździłem, popróbowałem i byłem bardzo zadowolony więc wybrałem benzynkę.
No i po 1,5kkm wciąż jestem bardzo zadowolony. Mocy ani momentu mi nie brakuje. Słychać w aucie tylko opony (o tym dlaczego napiszę jeszcze kiedyś bo to moja wina
Rozgrzewa się rano bardzo szybko, a że pali więcej... cóż do TDI musiałbym dopłacić tyle że dopiero po 150kkm odzyskałbym wkład, a podejrzewam że nie dojadę do tego stanu licznika.
No i oczywiście DPF... jakby to działało przy takim a nie innym użytkowaniu (chodzi mi o dystans) to wolę nie wnikać.
Pozdrawiam.
Ostatnia aktualizacja: 07.03.2015 10:23:20
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

W zeszłym roku o mało nie kupiłem Cromy, na którą całkiem przypadkiem trafiłem.
Przy jeździe próbnej przez ok 10km próbowałem się przekonać do jej JTD - jak by miała silnik benzynowy to kupił bym ją od ręki.
Filtr DPF to problem ale w najnowszych autach poprawiony i wole raz na tydzień przegonić auto 20 minut autostrada i problem z głowy.
Kolega właśnie napisał ze jazda z prędkością 140-150 km/h autostrada to spalanie 8-8,5 litra.
Podziękuję. Mój diesel z takich wyczynów pokazuje 6,1, mocniejszy 6,5