Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo Brera [2010-2012] » Dane z komputera a rzeczywiste spalanie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo Brera
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2323 razy
Data wydarzenia: 13.05.2010
Dane z komputera a rzeczywiste spalanie
Kategoria: obserwacja
Brera jest moim pierwszym autem z komputerem pokładowym, więc nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie z innymi autami, ale po pierwszych kilku tankowaniach zauważyłem, że o ile przy niskim zużyciu paliwa dane z komputera niewiele odbiegają od rzeczywistości, to przy większym spalaniu różnice są już dosyć spore. Największe w jeździe po mieście - być może również dlatego, że była to jazda na krótkich odcinkach, i komputer trochę "wariował".

Dane komputera - spalanie rzeczywiste:
7,9 - 8,1 (trasa, śr. prędk. 66 km/h)
8,2 - 8,5 (trasa, śr. prędk. 70 km/h)
8,3 - 8,6 (trasa, śr. prędk. 59 km/h)
8,4 - 9,1 (trasa, śr. prędk. 73 km/h)
9,8 - 10,4 (trasa, ale krótkie odcinki i śr. prędk. - 38 km/h)
10,7 - 11,4 (90% autostrada, 10% miejskie korki, śr.prędk. 68 km/h)
12,2 - 13,6 (spalanie w mieście, śr. prędk. 23 km/h)

A jak to jest w innych autach? Czy u Was różnica między tym co pokazuje komputer, a prawdziwym spalaniem jest zawsze taka sama (np. 0,2 l), czy tak jak u mnie im wyższe spalanie tym różnica większa?


Ostatnia aktualizacja: 08.02.2011 18:12:35
Dodano: 13 lat temu
Wracając do tematu: Zauważyłem że u mnie np. spalanie po ok. 100 milach jest aktualnie 7,1, w trasie utrzymuje się ok. 6-6,5 (ok. 30 km) i tak kilka razy pod rząd, a spalanie dalej 7,1 możliwe jest że komp nie pamięta np. że spalanie było 7,1888888 po wyłączeniu stacyjki pamięta 7,1 np. za 2 razem 7,1555555 dalej 7,1 itd itp. :) a po kilku takich wyprawach zamiast zliczać poprzednie dokładne wyniki zlicza zaokrąglone czyli za każdym razem NP. 7,1 zamiast np. 7,4 sprawdzając za każdym razem zaokrąglone wyniki po wyłączeniu stacyjki - takie domysły... A poza tym czym wyższe spalanie tym większe oszustwo. Można to też sprawdzić w inny sposób robiąc np. trasę 300 mil bez wyłączania silnika i ponowne zatankowanie pod korek, prawda jest też taka że mi średnią prędkość po zresetowaniu pokazuje (1 odczyt) 100 km/h mając na liczniku 104km/h więc może być też problem ze zliczaniem prędkości :/, zaznaczam że oczywiście jadąc stałą prędkością resetuje licznik śr. prędk.
Dodano: 13 lat temu
Do lawender:
Ja zawsze tankuję do pierwszego odbicia, zawsze na tej samej stacji, i prawie zawsze przy tym samym dystrybutorze.
Jeżeli nawet są jakieś różnice w niedokładnym tankowaniu, to nigdy się nie zdarzyło, że komputer pokazał wyższe spalanie niż przy dystrybutorze...
A co do samego spalania: Ty uważasz, że spalanie jest niskie, kolega CastorTroy uważa, że jest wysokie, czyli średnia wychodzi, że jest ok :-)
Dodano: 13 lat temu
Do tofana:
no właśnie - prawdopodobnie jest to celowe działanie producenta...
Dodano: 13 lat temu
Nikt nie bierze pod uwagę przekłamań dystrybutora.

IMHO aby test był wiarygodny trzeba by robić to na tej samej stacji, korzystać z tego samego dystrybutora, w warunkach laboratoryjnych :P

A tak poważniej, kwestia kiedy "odbije" pistolet. Ja swoją Myszkę leję równo ;-) tj.jedno, drugie, trzecie, czwarte prawie "pod szyjkę". Mam świadomość, że tak nie powinno się robić.

Kiedy tankowałem auto koleżanki (siedziała za kółkiem), "weszło" o 5.5L więcej ON niż się spodziewała. Zrobiłem to nieświadomie. Ona do pierwszego odcięcia i koniec.

Być może rozbieżność wynika z tego, że nie wiesz dokładnie ile miałeś w baku (i przewodach!) no i czy masz ten sam poziom w baku po tankowaniu "do pełna".

Tak czy siak, gratuluję niskiego spalania i mądrej (eko)jazdy.
Dodano: 13 lat temu
Ciekawe, że dane z komputera sa zawsze bardziej optymistyczne. ;)
Dodano: 14 lat temu
Mimo wszystko sporo Ci pali ta alfa... :(
Dodano: 14 lat temu
U mnie w Rav4 oszukuje od 0 do 0,5 max a mój wniosek z tego taki:
1. Zależy czy liczy ci jak stoisz w korku (u mnie liczy)
2. Co jaki czas nalicza spalanie (u mnie co 5 sek.)

Jeśli nalicza Ci np. po 10 lub 15 sek. - lub więcej - to w momencie gaszenia silnika pomija w tym czasie to co spalił (np. te 7 sek.) i wystarczy kilka razy i masz wynik gotowy. Spalanie częściowe nalicza u mnie co 2 sek., a średnią prędk. to nie wiem. Może się mylę ale zauważyłem że u innych ludzi czym dłuższy czas naliczania tym większy błąd :) Pozdr. (jak bym się nie mylił to dajcie znać)
PS. !
3. Licznik kompa i ten co jest na desce mogą różnie odczytywać prędk. w zależności od prędkości (w RAv4 przy 60 km/h mam 55 km/h, a 110 km/h - 100 km/h odczyt z GPSu więc może się mylić, w Accencie miałem przy 60 km/h - 67km/h, 100 km/h - 100 km/h na suszarce 135 km/h licznik nie całe 140 km/h)
Dodano: 14 lat temu
Wiesz co, olej ten komputer i się nie stresuj! Wcześniej miałem STILO z komputerem bez przerwy sprawdzałem jak spala, ile przejechałem a ile czasu to zajęło kiedy tak sobie pukałem i sprawdzałem o mało nie wjechałem w "dupę" facetowi co jechał przede mną skończyło się na ostrym hamowaniu na szczęście. Od tego wydarzenia przestałem bez przerwy sprawdzać i zacząłem czerpać radość z jazdy. Teraz mam AR 159 bez komputera i nie dbam o to ile pali. A potrafi spalić naprawdę dużo ostatni wynik to 23 l/ 100 ;-) nie ma radości bez bólu...
Dodano: 14 lat temu
Do ENDER76:
Jak na razie wygląda na to, że im mniejsze spalanie tym dane komputera są bliżej prawdy. Najbardziej komputer "wariuje" przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach (pokazał o 1,4 litra za mało), a tak to jest max + 0,7 litra.
Dodano: 14 lat temu
przyzwyczajaj się do tego Pawka ,masz niewielkie przekłamania - ja w 156- tce muszę liczyć się z różnicami rzędu 1.5 - 2 l.
ale i tak cudne autko
pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Nie ma co wierzyć komp. ważne ile lejesz do zbiornika . ;););)
Dodano: 14 lat temu
U mnie różnice wynoszą ok 0,4 - 0,6 l. na plus w stosunku do wskazań komputera. Podobnie jak u poprzedników wszystko zależy od sposobu eksploatacji.
Dodano: 14 lat temu
zawsze komputer pokazuje swoje a rzeczywistość jest inna :)
Dodano: 14 lat temu
Zawsze będą jakieś przekłamania. W moim Stilo komp był bardzo dokładny, ale tam był prosty silniczek. W Bravo swoje robi turbina i podejrzewam, że u Ciebie jest to samo i stąd biorą się te różnice.
Dodano: 14 lat temu
u mnie komp zawsze zawyża o te 0,2-0,3l/100km
Dodano: 14 lat temu
U mnie wygląda to tak::
Dane komp - Spalanie rzeczywiste
6,4 -- 6,54
6,5 -- 6,87
6,2 -- 6,68
6,1 -- 6,62
6,1 -- 6,39
5,7 -- 6,19
5,8 -- 6,31
6,0 -- 6,76
5,9 -- 6,46
5,4 -- 5,72
5,7 -- 6,13
Jak widać różnice są zmienne. Zauważyłem, że im większy udział jazd miejskich, tym rozbieżności są większe. Po prostu z chwilowych spalań, które też ciągle się zmieniają, trudniej wyliczyć prawidłową wartość. Do tego w czasie hamowania silnikiem, komputer pokazuje spalanie zerowe, a przecież aż tak dobrze nie może być:)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
4 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl