Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna Privilege 2.0dCi 150 » Co mnie denerwuje w Lagunie III







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 7923 razy
Co mnie denerwuje w Lagunie III
Kategoria: obserwacja
Minęło sporo czasu od ostatniego wpisu, przejechałem w tym czasie 60 tys. kilometrów.
Właściwie niewiele się w tym czasie wydarzyło. Spróbuję w kilku słowach podsumować stan techniczny.
- Silnik działa znakomicie - oleju zużywa w minimalnej ilości, pracuje cicho także po uruchomieniu gdy jest zimny. Zużycie paliwa możecie sprawdzić też zadowalające chociaż nie mam najlżejszej nogi.
- Zawieszenie też bez uwag i nie słychać żadnych niepokojących dźwięków.
- Elektronika w tym aucie jest skonstruowana na 5+ zarówno pod względem funkcjonalnym jak i też jakością wykonania. To jest poziom światowy i auta znacznie droższe mogą się uczyć od Renault.
- Komfort i jakość wnętrza. Tu są poważne problemy i powody do dużego wstydy dla Renault:
Po pierwsze już w trakcie gwarancji wymieniono koło kierownicze, bo przetarła się eko(pseudo)skóra. Ten materiał na kole kierownicy i tapicerce jest niestety sporą porażką Renault.
Ale jest większy problem z konsolą - już od dawna (od ok. 50tys.) drży, wibruje przy wolnych obrotach i nierównościach - wydając przy tym nieprzyjemne dźwięki (trzaski). Jednym słowem robi hałas. I nie jest to wada tylko w moim egzemplarzu auta, ponieważ u dwóch znajomych jest identyczna sytuacja a nawet jest jeszcze gorzej (wibracje są głośniejsze i w większej amplitudzie).
Moja dwukrotne próby odpłatnego usunięcia tej wady (usterki) w autoryzowanym serwisie kończyły się odmową z uzasadnieniem, że tego nie da się zmienić - cyt. ponieważ konsola jest zamontowana na (jakichś) zatrzaskach, które się obluzowały i nie ma regulacji (śrub) aby poprawić jej mocowanie. Śmiać się nawet nie chce!
Ten hałas konsoli stwarza dla kierowcy i pasażerów bardzo niekomfortową sytuację a na dłuższych trasach bardzo męczy. W przyzwoicie wyciszonym aucie producent w tak fatalny sposób montuje tak ważny element kabiny i jeszcze tego nie można naprawić. Nie znajduję żadnego wytłumaczenia - PAŁA.
Wybrałem to auto także ze względu na przyzwoite wyciszenie kabiny ale gdybym wiedział co mnie czeka w przyszłości nie kupiłbym tego samochodu.
Kiedyś zastanawiałem się nad Koleosem - ale gdyby miało się to powtórzyć a nie mogę tego wykluczyć to wolę wybrać innego producenta SUW.
Na koniec dorzucę taki drobiazg - brak otworów odpływu wody z opraw lusterek. Więc po wyjeździe z myjni gdzie auto było myte i suszone, już na pierwszym kilometrze woda z opraw lusterek ochlapuje boki auta mieszając się z drogowym kurzem. Wcześniejsze moje samochody miały otwory np. Ford Mondeo.
To już drugie i zarazem chyba ostatnie auto Renault jakie nabyłem. Sam zajmuję się techniką i wiem, że nie ma produktów w 100% bez usterek ale w przeciwieństwie do Renault podlegają naprawie.
Ostatnia aktualizacja: 28.04.2015 11:11:44
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Kolega kupił nowego Golfa (pewnie 7) - jest ładny i perfekcyjnie wykończony. To fakt. Ale jak dla mnie trochę mały. Lubię pokonywać długie trasy urlopowe i im autko wieksze i cichsze tym lepiej. Laguna chociaż ma swoje niedociągnięcia jest autem przyzwoicie wygodnym. Pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Do Lech-A4: A widzi kolega, to dziwne.
audi klasa premium wyznacznik komfortu.
A a4 takie mankamenty miało. Może inni ich nie widzą, kolega zauważył.
Dla mnie dzisiaj trzeba wszytko oglądać i 100 razy testować.
Dlaczego według mnie Golf 7 jest lepszy od audi A3 i A4 - tych najnowszych?
Powiecie że jestem chory ale mówię dlaczego tak sadze
- Audi A3 ma tyle samo miejsca, a deska rozdzielcza jest z jakiegoś chropowatego materiału, łapie kurz, jest brzydka i minimalistyczna, okrągłe nawiewy jak ze starej alfy, ekran nawigacji to tablet na szczenicie wysuwany ale w miejscu w którym jest świeci słońce przez szybę i nic na nim nie widać.
Nawigacje nie obsługujemy dotykowo a kręcimy i wciskamy gałkę, wprowadzanie nazw trwa wieki. I to 15-20 tys drożej niż Golf
A w vw wszystko o epokę lepiej.

- A dlaczego A4 jest gorsze? Bo ma podobna navi choć montowana juz w desce i zasłoniętą. Jedyy plus że miejsca ma nieco więcej niz Golf.
Ale auto produkowane od 7 lat, jednak czuć nieco znak czasu-nowy model we wrzesniu

Dlatego zamiast za 125 tys zł Audi A3 2.0 TDI czy takie samo A4 za 145 tys zł wybieram za 105 tys. zł golfaz tym samym silnikiem.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Może mam pecha, ale przed Laguną III miałem nowego Audi A4 S-Line i niestety też był hałas w tapicerce drzwi. Wprawdzie muszę przyznać, że po trzech wizytach znaleźli (chciało im się szukać i 3x demontować tapicerkę drzwi) przyczynę i usunęli. W zamian w kabinie było dużo głośniej niż w Lagunie przy prędkościach powyżej 120km/h - z dwóch przyczyn - prawdopodobnie wyciszenie wnętrza było gorsze a i sam silnik robił straszny hałas.
Krótko mówiąc w tym segmencie chyba trzeba iść na kompromis cena/komfort.
Pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Eco skóra na kierownicy to chyba jakiś żart! :( No ale teraz na wszystkim się oszczędza! Ale w Lagunie? [niewiem] A dopływy trzeba wiertarką zrobić, jak w ASO nie potrafią! Z tą deską też jakieś jaja! Masakra!
Dodano: 9 lat temu
Do humvee5: MarcinGP pewnie stoi z Francą w ASO i dlatego milczy.
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: dobrze, że MarcinGP nie dodał jeszcze komentarza...
Do MarcinGP: chciałbyś w tej sprawie zabrać głos? [los2]
Dodano: 9 lat temu
Jak kolega ceni szczegóły, dobre spasowanie, materiały i przemyślane schowki oraz żeby nic nie trzeszczało to proponuje przyrzec sie volkswagenowi Golfowi 7, Passatowi B8 to już inna liga.
Poprzednie generacje to wysoki poziom ale wymienione naprawdę niektórym nie odstaja od audi.
A co do silnika to rzeczywiście dużo dobrego słyszałem. Laguna 3 jest trochę niedoceniana
Dodano: 9 lat temu
Wiele zależy od serwisu i ich podejścia no i chęci pomocy!
Ja jak na razie serwis Reni oceniał na tragiczny!!!!
Dodano: 9 lat temu
Silnik 2.0 dCi to jak na dzisiejsze czasy jednostka pancerna. W każdym samochodzie przez co najmniej 400.000km nic nie działo się - wytrzymują wtryski, turbo, koło dwumasowe. Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że jeden silnik na fabrycznych wtryskach przejechał 650.000km. Jeżeli ma się silniki z DPF to trzeba wymieniać co 300.000km łańcuch rozrządu, gdyż oleje niskopopiołowe gorzej smarują. Przy zwykłym syntetyku łańcuch przy 500.000km był w stanie idealnym. Gdybym wybierał Lagunę to tylko z tym silnikiem.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl