Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
Chip tunning
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 1503 razy
Data wydarzenia: 17.11.2023
Chip tunning
Kategoria: zmiany w aucie
Ale po kolei.
Wg. papierów ten silniczek 1,2 tsi ma 110 KM i 175 momentu obrotowego.
Na hamowwni wyszło, że rzeczywiste parametry to 118 KM i 198 Nm. Trzy powtarzalne pomiary pokazały takie wartości. Czyli sporo lepiej niż gwarantowała fabryka. A samochód ma 96 tys. przebiegu. Czyżby procentowała prawidłowa eksploatacja i serwisowanie
Firma zrobiła specjalnie pod ten silniczek mapę tak by nie przesadzić i wyszło całkiem przyjemne docelowe 138KM i 248 Nm.
Zbiera się teraz zdecydowanie lepiej od najniższych obrotów a i nie wymaga za wysokiego kręcenia by jechać.
Pojawiła się też taka dodatkowa zaleta, że spalanie spadło o około litr i obecnie normalna jazda wychodzi w granicach 5,5 l/100.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

No właśnie
Po co dłubać w takim "silniczku" przecież można jeszcze kupić auto z silnikiem, normalnym silnikiem i dać sobie spokój z grzebaniem. Na dodatek auto z takim motorem nie skończy żywota po 100-150 tys km przebiegu.
W t-rocu 1,5 150 konnym jest montowana sucha do 250 Nm a więc tyle ile daje momentu ten silnik.
No Dieselek w manualu to był mój ukochany GTD, zabawa przednia była.
W Automacie juz zbyt duży moment jest
Ale niestety ja nie wrócę do diesla bo bym zepsuł, już 2 x w tygodniu jeżdżę 25 kilometrów, w tym 10 km autostradą aby rozgrzać olej w silniku i wypalić filtr.
Te 50 km nie opłaca mi sie ale robię to dla auta, obowiązki przy okazji i praca.
I to dobre dla każdego z moich aut chociaż golf nie ma filtra
No ja wyboru nie miałem i musiał być automat. Poza tym w korkach jest świetny.
Wielu błędnie uważa ze S-tronic z Audi to to samo co DSG. nie wiem która skrzynia gorsza, która lepsza, ja mam DQ 381, wytrzymuje do 500 Nm i jest mokra, ma jeden filtr a nie trzy. Obydwie sa dwusprzęgłówkami ale to rożne konstrukcje.
W Audi idioci napisali że mam wymienić olej po 120 tyś km. Żart roku
Także jakoś sie mniej boję bo wymienię po 50-60 i chyba statycznie i będzie ok
A program na skrzynie zrobię jak minie gwarancja chyba, nie wiem czy warto wcześniej ryzykować
Co do DSG i oprogramoiwania to samo słyszę od użytkowników nowych VW.
I też, głównie po to by nie zabić zbyt szybko sprzęgieł, zmieniają oprogramowanie na takie co trzyma dłużej biegi w zakresie szerszych obrotów.
Ja się dlatego na DSG nie zdecydowałem bo takie sterowanie skrzyni zupełnie mi nie odpowiada. Dla manualnej przekładni na 3 mogę przejechać kawał miasta nie zmieniając biegu tylko regulujac prędkosc pedałem gazu. DSG by wtedy używała skali od 2 do 4-5 cały czas zużywając sprzegła. Mówi się po cichu o tym, że to nowe oprogramownaie potrafi wykończyć skrzynie (a dokładnie sprzęgła) używane tylko w mieście już po 80-100 tys.
A spalanie w Sportsvanie spadło realnie bo ten sam odcinek prawie 100 km, jeżdżony dosyć powtarzalnie i w komputerze zdecydowanie widać, że spala mniej.
Jeździliśmy przed kupnem Sportsvanem 125 koni i niezbyt przyspieszał, na takie auto 135-160 musi być i te 230-260 Nm.
A co do mocy "fabrycznej" to auto z koncernu Volkswagena zawsze mają więcej niż deklaruje producent
Moje Audi założę sie ze ma 200 koni a nie 190
Ale jest coś co zmienię po gwarancji - to moment przełączania biegów, kosztuje to podobno jedyne 800 zł (nawet w TVN Turbo pokazywali) i nowa mapa nie pozwala aby skrzynia schodziła z obrotami poniżej 1600 jak jedzie się jednostajną prędkością
U mnie tragedii nie ma ale jest te 1500 i przy 70 ciu juz włącza siódmy bieg - chore