Wpis w blogu auta
Opel Insignia
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2673 razy
Data wydarzenia: 06.01.2015
Cała prawda o...
Kategoria: obserwacja
Zainspirowany wpisem w moim dzienniku "20' a co tam..." przez art73
"Obawiam się, że opona z felgą waży ponad 30 kg....sama opona 20' to co najmniej 15 kg, a felga 20' też swoje waży...a jak jest ciężka opona i felga to te 30 kg na 20' to mało"
Tak jak obiecałem, postanowiłem wziąć wagę i poważyć parę kół i opon z mojego posiadania.
Tak jak widać na zdjęciach, koło 20' wraz z oponą letnią 245/35 R20 waży 25 kg. Tutaj art73 przesadził o całe 5 kg. na jednym kole
Zaś "nawet jak 20' będzie 2 kg cięższe od 18' to razy 4 daje już 8 kg na masie wirującej..." kolega art73 trafił idealnie, jak widać 18' wraz z oponami letnimi 245/45 R18 ważą dokładnie 2 kg. mniej czyli po 23 kg. każde z kół.
Ciekawostką jest ciężar 18' koła z oponą letnią od mojego byłego Signuma, mimo mniejszej opony 225/45 R18 jest cięższe od koła Insigni 245/45 R18 o prawie kilogram
Porównanie kół 18' Insigni z oponami letnimi i zimowymi, okazuje się że te drugie są cięższe o cały kilogram, czyli 24,1 kg.
Przy okazji poważyłem też same opony:
- letnia 245/48 R18 waży 10,8 kg.
- zimowa 205/55 R16 z Signuma waży 9,6 kg.
Letniej 245/35 R20 nie miałem okazji sprawdzić ale jeszcze to kiedyś zrobię.
Na koniec waga dojazdówek, i tak:
- dojazdówka z Insigni to równe 13 kg.
- dojazdówka ze strych Opli na 4 śruby to 11.3 kg.
Tak więc jak widać, lekkich kół obecne auta nie mają, jest co taszczyć
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2015 17:13:17
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ważył w celach poznawczych
ale chyba nieco na wyrost mówia że spotkasz dziurę to po 18-stkach.
A co do ubezpieczenia, w Polsce uzyskanie odszkodowania to dużo czasu i droga przez mękę.
Po to aby na 100 osób dopięło swego 10.
Dlatego w cywilizowanych krajach łatają dziury bo wiedza że tak lepiej i taniej niz płacić 100 osobom.
Na szczęście mało po Polsce jeżdżę.
W Polsce to najbardziej dziurawe ulice w miastach, bo przelotówki to gładkie
U mnie drogi na tyle się poprawiły że jak na razie nie jest tak strasznie jak to wszyscy malują. Liczę się z tym że te 20' cali jest na wyrost extremalnie i faktycznie kiedyś w coś trafię, a co tam
A ja chciałbym się dowiedzieć ile jest prawdy w tym ze wjechanie w dziurę gdy ma sie nisko profilowe opony (profil 40 i mniej) powoduje pękniecie felgi.
No może jej odkształcenie to jeszcze ale nie peknięcie.
Ktoś słyszał o takich przypadkach ?
W następnym aucie bede miał chyba 18 cali i boję sie jeździć w Polsce.
W Niemczech wiele drog poza autostradami jest połatana i nierówna ale dziur nie ma, gdy sie pojawia od razu wypełniają.