Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A4 "AFN`ek" quattro (I)
»
Bye bye wielowahaczu ...
Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 12458 razy
Data wydarzenia: 29.10.2010
Bye bye wielowahaczu ...
Kategoria: inne
Dotarło do mnie w końcu iż nie mogę dłużej jeździć , gdy każde z przednich kół ma zgoła odmienną koncepcję jazdy od życzenia kierownika pojazdu ...
Raz, dwa, trzy z kasy wyskakuj Ty ... właściwie ja.
Gorzka to pigułka zważywszy na koszta i ilość gratów które musiałem skompletować zamawiając je od hurtowni po ASO i cierpliwie zwożąc ten majdan do mechaników spod nasypu kolejowego w mieście na 2 litery ...
W założeniach miało skończyć się na 4 amortyzatorach, paru wahaczach, łożyskach i ... dobrym samopoczuciu.
Skończyło się na bólu głowy, pustce portfela, zmęczonych spojrzeniach chłopaków z Kolejowej i ogólnym zawodzie spowodowanym błędem konstrukcyjnym, ale o tym za chwilę.
Na dobry początek okazało się iż nie ma sensu wybiórcza naprawa elementów zawieszenia wielowahaczowego. Kupiłem nowy komplet Lemforder`a w skład którego weszły wszystkie wielowahacze, prócz jednego łącznika który był zdrów i podobno nigdy się nie psuje.
Dodatkowo wymieniono łożyska przednich piast (Rouville) , amortyzatory (Sachs Super Touring),odboje (Sachs), łożyska amortyzatorów (Sachs), wyczyszczono zaciski hamulcowe z prowadnicami i wykonano konserwację.
Tyle na przodzie, na tylnej osi zmieniono amortyzatory (Sachs Super Touring), tulejki górnego wahacza (tylko w quattro i ... dlaczego takie drogie ?) i ... elementy trzymające amortyzator , które ... zgniły !
Widać to doskonale na zdjęciach. Po prostu fabryka sknociła robotę i między nadwozie a element wpadał piach , który w połączeniu z solą i wilgocią pomógł panu rudemu zeżreć na wylot to cholerstwo, które wyciągnęło mi z kieszeni extra 900 zł ...
Teraz już wszystko poszło gładko i po 2 dniach walk , ustawieniu geometrii auto wyjechało na ulicę.
Cóż mogę napisać ... jeździ się pięknie, trakcja perfekcyjna, prowadzenie też. Warto było wywalić 4300 zł ...
W sumie całe zawieszenie przednie i tylne (opis pierwszego etapu we wcześniejszym artykule - 3000 zł) kosztowało mnie 7300 zł.
Co tam ... za chwilę zima
Fotorelacja poniżej.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Mam problem z dostaniem części umieszczonej na zdjęciu:
Mój samochód to Audi A4 B5 1.8 Quattro Avant
Czuje się bezradny powoli bo nigdzie nawet na szrotach nie mogę dostać używanej części, czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Proszę o odpowiedź na maila Haszus@gmail.com
Postaram się odwdzięczyć. Autor artykułu chyba już tutaj nie zagląda więc liczę na dobroć odwiedzających. Pozdrawiam Sebastian
Mi też niektórzy mówią by sprzedać Alfę i coś nowszego kupić. Nie warto, lepiej trzymać tą i wiedzieć co się ma.
I wydatkow konca nie widac. A to tuning, zaraz trzeba bedzie sprzeglo zmieniac, oby tylko turbina nie padla wczesniej...
Takie zycie :D
zgadzam się z tobą - wolę naprawić niż nabyć inny i czekać na niespodziankę, chyba że wygram w totka to kupię sobie nowy
Założyłem Lemfoerdera jak kolega i myślę, że 100kkm zrobię bez problemu. Pozdrawiam!
pozdro
Audi kosztuje,ale właściciele tej marki dobrze o tym wiedzą.