Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1056 razy
Data wydarzenia: 09.12.2013
Bum, wyrok w im. RP i 15.000 km
Kategoria: obserwacja
Oprócz powyższego w ciągu tych 15 tys. Dacii zdarzyły się same przyjemniejsze rzeczy, w tym jedna urlopowa eskapada nadmorska (ok. 2 tys. km.) i dwa wypady na Węgry po ok. 1 tys. km. każdy. Nie licząc powyższych bagażnik kilka razy połykał przedmioty mocnogabarytowe typu meble oraz odpowiednio spakowane, zabezpieczone i uprzednio skonfrontowane wagowo z zestawem Dacia+kierowca materiały sypkie.
Spalanie. Pobór LPG waha się w przedziale 8-9 l./100 km. W sytuacjach ekstremalnych udało się oczywiście osiągnąć ekstremalne wyniki. Na dotarciu, nie przekraczając 3.000 obrotów i jadąc pustymi drogami z przewagą drugorzędnych dróg lokalnych udało się zejść do 7,69 l. Na odcinkach, na których dominuje t.zw. tryb miejski, wraz z korkami, światłami itp. spalanie skacze do 9-10 l. Największy apetyt stwierdziłem jednak na autostradzie. Przy utrzymywaniu mniej więcej stałej prędkości plus-minus 140 km/h Dacia pobiera z butli 12-12,5 l. Spalanie benzyny na rozruch raczej nie przekracza 0,2-0,3 l, niemniej jednak bezołowiową tankowałem dotąd mniej niż 10 razy, więc na pewniejsze dane statystyczne trzeba będzie pewnie poczekać do jakiś 100-200 tys. km. Natomiast silnik traktowany wyłącznie benzyną zadowolił się 6,65 l./100 km podczas jazdy w "cyklu mieszanym". Spalanie zaskoczyło mnie głównie o tyle, że jest raczej zbieżne z tym co oficjalnie podaje fabryka, która twierdzi, że na benzynie potrzeba 7,1/7,3/9,8 (w cyklu pozamiejskim/mieszanym/miejskim), a na LPG odpowiednio 7,7/9,3/12,8 litrów na każde 100 km.
Awarie i usterki: brak.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Oby tak dalej!
Utrzymywanie Dacii przy 140 km/h nie sprawia problemu i auto nie lata za bardzo po drodze. Problemem jest raczej osiągnięcie tych 140 km/h: przyspieszanie trochę trwa Natomiast przy ok. 160 km/h faktycznie auto zaczyna się trochę dziwnie prowadzić, chociaż nie na tyle, żeby się przestraszyć. Zresztą oficjalna prędkość maksymalna takiej Dacii to 160 km/h na gazie (163 km/h na benzynie).
No ale umówmy sie ze 85 koni i dość ciężkie auto to nie jest dobry duet.
Miałem lanosa, który śmigał bo miał 100 koni i na trasie obciążony maksymalnie, jadąc 140 km/h mając już dość i latając po drodze nie spalał więcej niż 9 litrów/100 km
Zapewne dacią jezdzi sie lepiej i prędkość 140 km/h nie jest dla niej wynikiem przy którym zawieszenie ma dość i auto nieciekawie sie prowadzi, no ale silnik 85 konny zapewne już wtedy ma zadyszkę