Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 Carbon Grey » Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku, Co z tym zrobić?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
  • przebieg 114 580 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2014
  • silnik 2.0 MZR-CD
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 6741 razy
Data wydarzenia: 05.02.2015
Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku, Co z tym zrobić?
Kategoria: serwis
Cześć,
Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam problem z ciężką zmianą biegów. Ostatnio przy ujemnych temperaturach jak chciałem wyjechać miałem problem z wrzuceniem jedynki. Potem okazało się że nie tylko był problem z jedynką ponieważ przy próbie zmiany na dwójkę - problem był ten sam i było strasznie ciężko wrzucić bieg, niczym w jelczu czy starze... i tak aż do czwórki gdzie nie było problemu.

Po dosyć krótkiej jeździe gdy silnik się rozgrzał, olej już nie był zimny, płyn chłodniczy na odpowiednim poziomie temperatury - wszystko było w porządku - biegi wchodziły jak w masło. No ale co z tym porannym problemem zrobić?

Po zaciągnięciu rad z "inernetów" - oczywiście zdania podzielone... Jedni piszą: "Wymieniaj olej", drudzy "Nie wymieniaj oleju i tak zostaw" byłem w kropce...

Nie jestem mechanikiem, nie znam się na samochodach aż tak dobrze (chociaż pewnie lepiej niż nie jeden mechanik z programu "Będzie Pan zadowolony" :] ), nie chciałem znowu inwestować - bo dalej się z tym da żyć ale zdrowy rozsądek podpowiada... Wymień Olej - przecież to nie fortuna a jak będzie to samo to dopiero się zaczniesz martwić :)

Kupiłem, pojechałem, wymieniłem... W tej wersji wchodzi jakieś 2L oleju do skrzyni biegów także koszt olej + robocizna to było około 150 PLN.

Chłopaki zrobili mi to na miejscu ale był problem z sprawdzeniem czy problem ustał (dodatnia temperatura, rozgrzany silnik). Następnego dnia było -3 do -6 przez noc także rano jeszcze było zimno - no to czego by nie sprawdzić swojej inwestycji...

Podsumowanie:
Przy -4 stopniach całkowity brak problemu z wrzucaniem biegów, wchodzą jak w masło, zmiana biegów bez użycia siły - jestem zadowolony.
Koniec końców dobrze, że na oleju się skończyło i nie zrujnowało to portfela...

Mieliście podobne problemy u siebie?
Dodano: 9 lat temu
Niestety rzadko kiedy wymieniamy olej w skrzyni biegów zgodnie z książką serwisową. I tu bym widział problem. Wymiana i wszystko OKI. Szerokości życzę.
Dodano: 9 lat temu
Do rambo03: Ale Thalia Clio, Polo, Yaris, BMW1 (auta kupowane przez prywatne osoby) w PB, to co innego niż Kombiaki w dieslu (kupowane przez właścicieli firm)- np. BMW 5, Audi 6, VW Passat, Mazda 6, Toyota Avensis...
Dodano: 9 lat temu
Do mrBean: Musze Cię zmartwić moje auto ma niecałe 120 tys. przebiegu, potwierdzony bo auto od początku w rodzinie (wcześniej nim jeździli rodzice i kupili je jako nowe)a taki problem jak ma autor miałem przy jakiś 80 tys. Aha wnętrze jak byś zobaczył tez nie powiedziałbyś że to auto ma niewiele ponad 100 tys. przebiegu bo gałka zmiany biegów jest wytarta, kierownica wytarta, fotel kierowcy też już pruje. Co do tego że miałeś różne auta. Powiem tak ojciec miał Poloneza gałka zmiany biegów i kierownica wyglądały lepiej w poldku po przejechaniu ponad 200 tys, niż przy 120 tyś w thalii.
Dodano: 9 lat temu
Do lukazone: Ja źle myślę? Myślę po prostu że ludzie to debile. Sorry... Miałem kilka aut w swojej karierze - niektóre z grubo ponad 300'000 km przebiegu. I wiem jak takie auto wygląda i jak jest zużyte... wierz mi lub nie (w sumie mam to głęboko..) ale auta z ogłoszeń które mają po 150'000 km przebiegu wyglądają dużo gorzej... Może i lakier się świeci (co to za problem zrobić polerkę przed sprzedażą i dobrze nawoskować), ale wiele elementów jest strasznie zniszczonych. Polak kupuje oczyma (lakier) i głową (przebieg) - nie rozumem...
Ale spoko - bez spiny... może ktoś po prostu kupił sobie nówkę kombi w dieslu (za co dopłacił dużo kasy - aby auto było tańsze w eksploatacji) i robił 16 tysięcy km/rok. Ja bym do takich przejazdów kupił jakieś mniejsze auto z PB - bo ON się nie kalkuluje.
Dodano: 9 lat temu
Do mrBean: Jeżeli ludzie będą myśleć tak jak ty to nigdy się nie zwalczy problemu cofania liczników...

Nie oceniaj auta po jednej wymianie oleju... Zobacz środek i przekonaj się :)
Dodano: 9 lat temu
Do Askaron: ja kiedys mialem podobną sytuację a pomogło zdjęcie mieszka zmiany biegów i zapodanie na ten sworzeń kulowy troche zwykłego oleju silnikowego pędzelkiem i jak ręką odjął. Nic to nie kosztuje i może minuta roboty a moze u Ciebie tez zadziałać
Dodano: 9 lat temu
Olej syntetyczny by się nadał!
Dodano: 9 lat temu
Dobrze, że to tylko kwestia oleju była. 150 PLN a masz większy komfort i spokój na dłuższy czas. Nowe oleum na pewno skrzyni nie zaszkodzi.
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Miałem już kiedyś dolewany ale specjalnie nie pomogło. Ale nie przeszkadza, dzieje się sporadycznie.
Dodano: 9 lat temu
Do Askaron: Dolej oleju.
Dodano: 9 lat temu
Zapomnij o swoim przebiegu 110 tysięcy kilometrów ;)
Potwierdzony ostatni przebieg w serwisie robi się tak - kupujesz auto co ma 250 tysięcy przebiegu, cofasz licznik na 110 tysięcy, jedziesz do serwisu na wymianę piór wycieraczek - serwis wpisuje aktualny przebieg - 110. Sprawdzasz przebieg w serwisie - ostatni wpis 110 :)

Może się mylę - ale takie rzeczy w manualu to po 200 tysiakach się dzieją, a nie po 100...
Dodano: 9 lat temu
a mi w starze i w jelczu normalnie wchodziły :)
Dodano: 9 lat temu
Miałem taki problem i pomogła wymiana oleju w skrzyni.
Dodano: 9 lat temu
Ja odczuwam ciężej pracującą skrzynie od ok -10, a przy -20 trzeba było się już z nią szarpać. A co ciekawsze u mnie czasami po długiej jeździe autostradą na 5 biegu lewarek też lekko się w tej pozycji blokuje.
Dodano: 9 lat temu
Do lukazone: Może się okazać, że dopiero w przyszłą zimę będziesz miał okazję sprawdzić czy pomogło. No chyba, że przez rok olej się "zestarzeje" i będzie znów to samo ;-)
Dodano: 9 lat temu
No tutaj ewidentnie był problem z olejem skoro jak rozgrzał się olej w skrzyni do odpowiedniej temperatury to nie było żadnych problemów. Po wymianie jest dobrze - zobaczymy jak będzie przy -15 - o ile tyle będzie .
Dodano: 9 lat temu
U mnie jest to samo, tylko że w dużo mniejszej skali. Tuż po ruszeniu "jedynka" czasem (przy ujemnej temperaturze powietrza) się haczy. Byłem nawet z tą kwestią u mechanika. Poziom oleju jest w porządku, ale profilaktycznie zalecił wymianę oleju na nowy. ;)
Dodano: 9 lat temu
W czasach gdy woziłem się Escortem wlałem do skrzyni najpierw zalecany olej Elf - w mrozy wajcha chodziła jak łyżka w budyniu. Później musiałem wymienić olej i nalałem taniego greckiego oleju Cyclon - od tego momentu lewarek zawsze chodził bez oporów.
Dodano: 9 lat temu
Standardowy zimowy problem i standardowe rozwiązanie problemu jednak czasami jest tak jak napisał Stig210- po prostu trzeba powiedzieć "ten typ tak ma"
Dodano: 9 lat temu
Niektóre skrzynie też po prostu tak mają.
Świetnym przykładem są Oplowskie 5 biegowe manuale - Zdarza się że 2 bieg ciężko wchodzi i nawet wymiana oleju nie pomaga ;)
W Citroenie C4 II, dla odmiany czasami jedynka ciężko wchodzi. Ot taka specyfika ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl